Xdefiant är inte pay to win, lovar Ubisoft
Xdefiant är inte pay to win, lovar Ubisoft.
Håller tummarna för pay to lose för en gångs skull!
The Owls Are Not What They Seem
Väldigt mycket gråzon i det uttalandet. Om det tar dig 50 timmar att låsa upp samma (skitbra) vapen som någon annan kan köpa så fort de börjar spela t.ex, är det VERKLIGEN inte p2w då bara för att "man kan låsa upp vapnet ändå"? Jag skulle definitivt klassa det som p2w i min värld iaf.
Kan inte undgå att känna känslan att Ubisoft verkligen försöker med något annorlunda med XDefiant. De vet att de behöver ta fajten med Warzone, Fortnite, The Finals, Valorant m.fl. om spelarna, och läser jag mellan raderna så känns det som att de försöker vara "the good guys". Ska bli intressant att se vilken nivå av monetization-hets det blir i spelet.
Kanske inte dag ett. Men vänta en månad när alla recensionerna är ute. Klassik Ubisoft.
”Allt innehåll som påverkar spelandet och som går att köpa kan också låsas upp genom utmaningar för att säkerställa rättvist spel bland vår community."
Om någon kan köpa innehåll (läs fördelar) som påverkar spelandet utan att behöva låsa upp dem genom tidskrävande utmaningar, så är det pay to win.
Väldigt mycket gråzon i det uttalandet. Om det tar dig 50 timmar att låsa upp samma (skitbra) vapen som någon annan kan köpa så fort de börjar spela t.ex, är det VERKLIGEN inte p2w då bara för att "man kan låsa upp vapnet ändå"? Jag skulle definitivt klassa det som p2w i min värld iaf.
Jag klassar sådant som P2W. Kan du köpa dig starkare så är det P2W.
Gråzonen är för mig om man kan köpa sig till någon boost som gör att du levlar fortare och således låser upp vapen och annat fortare än andra. Gör olika ont beroende på spel.
Jag klassar sådant som P2W. Kan du köpa dig starkare så är det P2W.
Gråzonen är för mig om man kan köpa sig till någon boost som gör att du levlar fortare och således låser upp vapen och annat fortare än andra. Gör olika ont beroende på spel.
Visst är det lite gråzon över det men jag ser det mer åt svart ändå. Sig att det beräknas ta 20timmar att låsa upp en sak man kan köpa, om folk som köper då också gör det svårare att låsa upp i och med motstånd tmed bättre saker än dig t.ex så kan det öka tiden att låsa upp vilket är något som helt skulle kunna få mig att avstå från ett spel istället.
Rent generellt så allt som gör en starkare i ett spel mot andra spelare går bort för mig.
Visst är det lite gråzon över det men jag ser det mer åt svart ändå. Sig att det beräknas ta 20timmar att låsa upp en sak man kan köpa, om folk som köper då också gör det svårare att låsa upp i och med motstånd tmed bättre saker än dig t.ex så kan det öka tiden att låsa upp vilket är något som helt skulle kunna få mig att avstå från ett spel istället.
Rent generellt så allt som gör en starkare i ett spel mot andra spelare går bort för mig.
Ja alltså, att köpa vapen direkt är P2W för mig. Gråzonen är som sagt om man kan köpa så man tar sig igenom t ex ett battlepass snabbare för att få ett nytt vapen. Jag skulle ändå klassa det som P2W, men anser väl inte det är lika farligt som att köpa vapnet rakt av.
Kanske inte dag ett. Men vänta en månad när alla recensionerna är ute. Klassik Ubisoft.
Va, nej, jag ser ingenting i artikeln som tyder på det.
"Man är också öppen för att spelets affärsmodell kan utvecklas, i takt med att man utvärderar resultaten."