Snabbkollen – Brukar du förhandsboka spel?
Inte längre, mer förr när det var svårare att ta sig till butik.
Säljs det en saftig collector's edition så kan jag tänka mig förboka.
Det skulle kunna vara från kommande fromSoft spel eller Witcher 4 typ
🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX
Precis som andra skriver, Roskstars spel. FZ har ju ofta publicerat en recension på releasedagen så jag kan få en känsla om spelet passar mig eller ej, och det är egentligen inte relevant till vad det får för betyg eller vad som skriv om det i kommentarsfälten.
Det handlar mer om det är något för mig. I så fall kilar jag förbi en fysisk affär på lunch/efter jobb och plockar upp ett ex.
Och nu blir det OT: Av någon anledning är det viktigare för mig att köpa hem spelet ifråga än att spela det direktdirekt. Det kan ligga ett par dagar en vecka och spelet och jag tittar på varandra. Sen en dag känns det rätt.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Det jag gör är att köpa spelet dagen innan release så jag får tillgång kl 00:00 om det är något jag verkligen tror på, vilket inte sker ofta.
Elden Rings kommande expansion är något jag kommer göra så på tex.
Skulle aldrig få för mig att förköpa saker långt i förväg. Finns ingen poäng öht i att göra så i min åsikt.
Förbokar inget då jag köper digital på pc så finns liksom ingen vinning med det känner jag. Samlar utgåvor och sånt är jag inget fan av så inget fomo där heller men det kan jag förstå om något finns i en begränsad upplaga tex. så har det hänt att jag förbokat special utgåva av en vinyl som släpps där själva grejen är att ha den fysiskt.
Ibland. blir mer sällan nu för tiden än förr då det är på tok för ofta spel är trasiga vid release nu för tiden.
Men jag förhandsbokade Stellar Blade och det spelade som en dröm från start så de där utvecklarna som lever på att patcha ihop sitt spel i efterhand, de har inga ursäkter längre i min värld.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Ibland. Collectors editions och liknande som jag verkligen vill ha förbokas alltid. Sen så förhandsbokar jag alltid alla wow expansioner samt alla mp-lir och liknande som jag vill spela. Att börja senare än andra och hamna efter är ju bara att skjuta sig själv i foten så vid de tillfällena funderar jag inte ens på om jag ska förhandsboka eller ej
Har bara förbokat Fallout 4. Kommer nog aldrig göra det igen, så röstade nej.
Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight
Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index