Alone in the Dark och Outcast: A New Beginning underpresterade

Robot
Alone in the Dark och Outcast: A New Beginning underpresterade

Men Tomb Raider och Deep Rock Galactic sålde bättre än väntat.

#Alone-in-the-dark, #Embracer, #Outcast-a-new-beginning

Medlem

Outcast var väl inte dåligt men knappast bra eller nytänkande, samtidigt gjorde det inte mycket väsen av sig i form av marknadsföring.
Inte säker men tror det kom större titlar samtidigt som outcast vilket också bidrog till att det föll i skuggorna.

Att noga planera lanseringsdatum börjar bli A & O för spel i dagens läge.

Tar t.ex. yoshi-p och final fantasy xiv exempel. Dom hade initialt planerat släppa nästa expansion tidigare, men då dom såg att det skulle krocka med elden ring dlcn som dom visste spelarbasen också är intresserad av så sköt dom fram releasen.

It's not a lake, it's an ocean

Inte oväntat men tråkigt. Jag vet inte vad folk förväntade sig av Alone in the Dark, men det är ju ett AA-spel, utvecklat på en uppenbart stram budget av ett mindre team. Men det är fullt av charm och gör verkligen sin grej utan att skämmas för det. Jag gillade det definitivt.

Det vore trist om franchisen dog på grund av detta. Vi behöver fler spel som inte kostar tre miljarder att utveckla, som inte är stöpta i exakt samma form och som vågar göra sin egen grej, i detta fall klassisk mysskräck.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Nimafor:

Att noga planera lanseringsdatum börjar bli A & O för spel i dagens läge.

När det kommer till Alone in the Dark beslöt de ju att skjuta fram releasen två gånger, vilket var klokt. Annars hade det krockat med bland annat Alan Wake II och förmodligen hamnat ännu mer i skymundan.

signatur

Redaktör
Ponny

Kul med Tomb Raider. Riktigt fina remasters! Tar gärna en trilogi till, tack.

Sedan... Angel of Darkness? Kan man rädda det på något vis? Har inte spelat mycket av det men det lilla jag körde var extremt "meh".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vad konstigt att Outcast underpresterade, halvbra sandboxspel som kommer ut nu, baserat på ett IP som ingen egentligen bryr sig så mycket om...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Inte oväntat men tråkigt. Jag vet inte vad folk förväntade sig av Alone in the Dark, men det är ju ett AA-spel, utvecklat på en uppenbart stram budget av ett mindre team. Men det är fullt av charm och gör verkligen sin grej utan att skämmas för det. Jag gillade det definitivt.

Det vore trist om franchisen dog på grund av detta. Vi behöver fler spel som inte kostar tre miljarder att utveckla, som inte är stöpta i exakt samma form och som vågar göra sin egen grej, i detta fall klassisk mysskräck.

Tycker dom satt ett ganska högt pris för ett AA.
Hade det inte kostat 700:- skulle jag köpt det, nu ligger det i wishlisten och väntar på rea.
400-500kr är nog max jag känner för att köpa det för.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hade det inte kostat 700:- skulle jag köpt det, nu ligger det i wishlisten och väntar på rea.

Kostade 549kr på Xbox när det släpptes eller om det var precis innan, vilket är ganska standard för AA nu. Så det borde väl hamna i din prisklass vid första rean

Medlem

Hade Square Enix fortfarande ägt Tomb Raider hade de hävdat att Remastered Trilogin underpresterat.

Medlem

Har fortfarande inte spelat eller köpt Outcast: A New Beginning, varit upptagen med andra spel. Men det blir ett köp så småningom.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Kostade 549kr på Xbox när det släpptes eller om det var precis innan, vilket är ganska standard för AA nu. Så det borde väl hamna i din prisklass vid första rean

Sökte på mitt PC Gamepass och Pc Xbox store men hittade inte?
Har ingen Xbox. På Speltilverkarens hemsida länkas bara Steam. Finns iof billiga gråzons-nycklar men inte så sugen på sådana.
Ingen brådska dock, har 250+ spel på min wishlist så ingen brist direkt hehe.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kul med Tomb Raider. Riktigt fina remasters! Tar gärna en trilogi till, tack.

Sedan... Angel of Darkness? Kan man rädda det på något vis? Har inte spelat mycket av det men det lilla jag körde var extremt "meh".

Det går inte rädda skulle jag säga. Förutom att spelet är halvfärdigt med dåliga kontroller så är storyn också dålig. Halva spelet kör du ju dessutom någon manlig karaktär som man inte bryr sig om det minsta.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Tiggaren:

I och för sig kostar det väl 550-599 kr, men jag kan förstå kritiken även om jag personligen inte har några problem med prissättningen.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

I och för sig kostar det väl 550-599 kr, men jag kan förstå kritiken även om jag personligen inte har några problem med prissättningen.

Ja Wingamestore har det för 43euro såg jag. Dom ska vara legit steam key retailer enligt isthereanydeal.com. Gillar dock att köpa direkt från Steam så man kan ångra sig om spelet inte passade. Aja kommer köpa det nångång det vet jag, gillar den sortens spel

Medlem

Steam har rea på det nu. -34%
Blir nog att slå till. https://store.steampowered.com/app/1310410/Alone_in_the_Dark/

1
Skriv svar