Rykte: 2K utvecklar nästa Fifa-spel, som släpps i år
Ska spelet släppas i år inför VM 2026 som spelas om två år? Blev lite tokigt nu va?
Läckarens ord, inte mina
Läckarens ord, inte mina
Förklara gärna lite vad du menar med det sista i artikeln? För mig så är det bara så att efter att EA släppte bollen så skulle någon annan ta det där IPt och snabbt som fan utveckla ett fotbollspel med FIFA-namnet.
Du får det nästan att låta som något som skulle vara uppgjort på förhand, då är det troligare att 2k hade ett fotbollspel på g eller hade börjat planera för det så som konami har PES, sedan döpte man bara om det (helt ärligt hade jag trott att konami skulle fixa IPt).
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Förklara gärna lite vad du menar med det sista i artikeln? För mig så är det bara så att efter att EA släppte bollen så skulle någon annan ta det där IPt och snabbt som fan utveckla ett fotbollspel med FIFA-namnet.
Du får det nästan att låta som något som skulle vara uppgjort på förhand, då är det troligare att 2k hade ett fotbollspel på g eller hade börjat planera för det så som konami har PES, sedan döpte man bara om det (helt ärligt hade jag trott att konami skulle fixa IPt).
Det är mest ett ifrågasättande av hur realistiskt det är att spelet kommer att släppas i år. Och skulle det släppas i år så känns det, precis som du säger, troligt att 2K hade något på gång innan som de sedan stöpte om med Fifa i åtanke, snarare än något de satte igång med mer eller mindre från grunden efter att licensavtalet var klart.
Läckarens ord, inte mina
Hehe spännande. Kanske blir Fifa 2k16 om 1.5 år istället.
Jag gissar att de började med spelet innan licenserna var helt klara för att spara tid. Det värsta som skulle kunna hända är ju att avtalen inte går igenom och då får se släppa spelet under något annat namn.
"Writer and Fighter"
Personligen så tycker jag det är spännande nyheter för är det något EA sports behöver så är det konkurrens. Både NHL och fotbollsspelen har stått still och mjölkat köparna med FUT/HUT sedan NHL 2K och Pro Evolution Soccer försvann.
Sen är Fifa en skitorganisation i grunden.
Samtidigt är det väl 2k som stått bakom de senaste NBA-spelen med de drakoniska mikrotransaktionsgrejorna?
"Writer and Fighter"
Samtidigt är det väl 2k som stått bakom de senaste NBA-spelen med de drakoniska mikrotransaktionsgrejorna?
Vet inte, spelar inte basket. Men det är ju inte det jag pratar om heller.
Vet inte, spelar inte basket. Men det är ju inte det jag pratar om heller.
Fast du nämner EA som mjölkar pengar och 2k gör ju det också. Så att de får FIFA betyder ju inte att det blir bättre på någon front. Bara två spel som mjölkar fotbollsspelarna i stället för ett.
"Writer and Fighter"
Kul med konkurrensen, den behövs alltid. Sen att det är 2K och EA som konkurrerar kan man ju ha åsikter om, det är ju inget av de företagen som tar avstånd från mikrotransaktioner direkt. Tyvärr är väl det något man fått lära sig att leva med och är det något bolag som kan konkurrera med produktionsvärde på sportspel så är det ju 2K. Deras NBA-titlar är dominanta av en anledning och jag tycker även de gjorde det riktigt bra med både NFL och NHL innan EA köpte de rättigheterna.
Fast du nämner EA som mjölkar pengar och 2k gör ju det också. Så att de får FIFA betyder ju inte att det blir bättre på någon front. Bara två spel som mjölkar fotbollsspelarna i stället för ett.
Ja, NBA 2K-serien är på samma nivå som EA-spelen. Dessutom har de sina olika Season Pass-tiers utöver deras motsvarighet till Ultimate Team, så om något är de snäppet värre i mina ögon.
Det är ingen som tror att ett stort företag idag kommer gå ifrån någon sorts modell där de kan casha in fett efter att folk redan betalat för spelet, t ex microtransactions eller någon sorts prenumeration. Så det kan ni glömma om ni tror det. Då får man köpa någon sorts indie-fotboll eller spela fotboll från typ PS2 eran.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Pro Evolution Soccer försvann.
Men bytte inte PES bara namn till eFootball?
Syftar mer på det som jag i brist på bättre ord säger är ”gameplay”. Jag menar själva utförandet och presentationen, inte strukturen kring FUT som jag inte har något emot annat än att det bär upp produkt som präglas av lathet.
Men bytte inte PES bara namn till eFootball?
Det stämmer men är inte samma produkt.