Dead Island 2 har sålts i tre miljoner exemplar

Robot
Dead Island 2 har sålts i tre miljoner exemplar
Medlem

Gamepass?? ?? Eller kanske det bara är xbox ägare som kan spela det..

Medlem
Skrivet av zogez:

Gamepass?? ?? Eller kanske det bara är xbox ägare som kan spela det..

Borde väl finnas med på PC gamepass också. Kollade precis, finns inte för PC på gamepass.

signatur

I drank what?

Medlem

Riktig besvikelse

Redaktör
Ponny

Jag undrar om det väger upp för utvecklingskostnaderna. Det var ändå många år och många olika studior.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ah, har EGS börjat prata om siffror nu när det säljer bra? Gott att EGS börjar frodas och sälja lite spel; inte bara ger bort! Grattis!

Inaktiv

Riktigt bra spel, kul att de lyckades med spelet.

Medlem

Älskade detta! Var precis vad jag önskade.

signatur

PS5, OLED 65"

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ah, har EGS börjat prata om siffror nu när det säljer bra? Gott att EGS börjar frodas och sälja lite spel; inte bara ger bort! Grattis!

Vet inte vad du syftar på nu riktigt, det är ju Embracer som presenterar siffrorna, inte Epic.

Medlem

Ett tag vart det kul att utdela diverse plågor åt zombies, men blev ganska snabbt ett alldeles för repetitivt spel för egen del. Plus i kanten för fin och trevlig grafik. Rekommenderar dock att leta efter spelet i reabacken

Testpilot

Körde knappt 40 minuter av Dead Island 2 innan jag begärde pengarna tillbaka. Dying Light-serien av titlar är något ofantligt mycket mer värt att lägga både pengar och tid på, om man är ute efter ett förstapersons-zombie-slasher.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vet inte vad du syftar på nu riktigt, det är ju Embracer som presenterar siffrorna, inte Epic.

Ah, jag hade lite gammal info att gå på.
Jag fick för mig att det var EGS exklusivt, men såg nu att det lämnat exklusiva delen så då förstår jag. Jag hade tydligen lagt spelet på "ignore" på Steam, så därför jag inte såg det.

Då var det kanske inte så konstigt att siffror kommer ut. Epic har väl varit lite försiktigt med att säga hur många kopior de lyckas sälja, historiskt sett?

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Körde knappt 40 minuter av Dead Island 2 innan jag begärde pengarna tillbaka. Dying Light-serien av titlar är något ofantligt mycket mer värt att lägga både pengar och tid på, om man är ute efter ett förstapersons-zombie-slasher.

Vi tänkte försöka ta oss igenom de äldre spelen vid många tillfällen. Första spelet la vi ner när det visade sig att bara jag fick Xp för quests; levelade före resten som satan. Riptide tröttnade vi på; vi kom en bra bit in, men det blev bara "meh" till slut.

Dying light, som du nämner, föll oss bättre i smaken, även om det också kändes rätt skönt att komma i mål på. Inte spelat det igen efter avklarat, men vi kom i mål och skulle säga att det är riktigt bra spel.

Medlem

Dead Island 2 var inget bra spel. Storyn var nästan obefintlig och ointressant (mycket var dessutom låst bakom DLC också). Hackandet av zombies blev tjatigt allt för fort, och movement systemet var inte i närheten av Dying Light. Lirade igenom det, men det var endast för att jag körde det i co-op. Själv hade jag slutat efter 20%. Var helt enkelt inte kul.

Gör de fler DI spel hoppas jag verkligen att de jobbar mer med spelmekaniken och fokuserar mindre på grafiken.

1
Skriv svar