WH40K: Rogue Trader får DLC:t Void Shadows i augusti

Robot
WH40K: Rogue Trader får DLC:t Void Shadows i augusti

Något står inte rätt till i ens gigantiska void ship.

#Owlcat, #Void-Shadows, #Warhammer-40000-rogue-trader, #nyhetstips

Medlem

Potentiella spoilers för den som inte spelat spelet:

Hoppas på en rejäl DLC framöver där man får kötta lite orker, de ska ju enligt loren vara ungefär precis överallt, så det borde finnas ypperliga tillfällen att introducera möjligheten. ^^ Både Tau/T'au och orker finns ju lite referenser till på ett par ställen i spelet (har du besökt "samlarens" skepp?), men inte mycket mer än så.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Potentiella spoilers för den som inte spelat spelet:

Hoppas på en rejäl DLC framöver där man får kötta lite orker, de ska ju enligt loren vara ungefär precis överallt, så det borde finnas ypperliga tillfällen att introducera möjligheten. ^^ Både T'au och orker finns ju lite referenser till på ett par ställen i spelet (har du besökt "samlarens" skepp?), men inte mycket mer än så.

Alltså, du kan stöta på precis allt, handlar bara om att de ska skriva en story om det. Diskuterade T'au i datorspel med en polare häromledes, vi kunde bara komma på 2 spel de var med i, Fire Warrior (de spelar huvudrollen) och i Dawn of War 2 multiplayer delen.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Alltså, du kan stöta på precis allt, handlar bara om att de ska skriva en story om det. Diskuterade T'au i datorspel med en polare häromledes, vi kunde bara komma på 2 spel de var med i, Fire Warrior (de spelar huvudrollen) och i Dawn of War 2 multiplayer delen.

Vafalls, har ni inte spelat DoW: Dark Crusade eller Soulstorm?!

signatur

Medlem

Minns inte T'au i något av de spelen. Dark Crusade hade väl Space Marines, Chaos, Necrons, Eldar, Orks och Imperial guard medans Soulstorm handlade som Sisters of Battle?

signatur

I drank what?

Medlem

VM i 'generisk speltitel'

Jag skrikandes framför datorn: "DET DÄR BETYDER JU INGENTING"

Nån som gjort en novelty app som genererar generiska speltitlar än? Kanske måste kanalisera min ilska genom att slänga ihop en.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

VM i 'generisk speltitel'

Jag skrikandes framför datorn: "DET DÄR BETYDER JU INGENTING"

Nån som gjort en novelty app som genererar generiska speltitlar än? Kanske måste kanalisera min ilska genom att slänga ihop en.

Fast samtidigt, har man spelat spelet och ser videon förstår man vad det kommer handla om

Men det är ett väldigt bra och kul spel, så skall bli intressant och se vad mer de gör med skeppet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Minns inte T'au i något av de spelen. Dark Crusade hade väl Space Marines, Chaos, Necrons, Eldar, Orks och Imperial guard medans Soulstorm handlade som Sisters of Battle?

Jodå, de var med både i Dark Crusade (där de lades till) och i efterföljande Soulstorm. Spelade dem ganska mycket när det begav sig.

signatur

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Fast samtidigt, har man spelat spelet och ser videon förstår man vad det kommer handla om

Men det är ett väldigt bra och kul spel, så skall bli intressant och se vad mer de gör med skeppet.

Jag har ingen större koll på spelet så, det behöver inte vara nått fel på det.

Det är det här med hur man väljer att titulera skiten som är min angreppspunkt

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hur är spelet idag?
Läst att akt 3-4 är väldigt buggiga jämfört med akt 1-2.

Ska jag invänta köp eller är det spelbart helt igenom idag?

Inaktiv
Skrivet av Neroz:

Hur är spelet idag?

Hade hemskt gärna vilja veta detta också.

Splet verkar ju grymt, men hur är det med buggfesten? Är det bättre nu än vid release?

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jodå, de var med både i Dark Crusade (där de lades till) och i efterföljande Soulstorm. Spelade dem ganska mycket när det begav sig.

Ok, de lades till. Därför jag inte minns, spelade det när det var nytt och har inte spelat det så mycket sedan dess.
Soulstorm spelade jag bara single player kampanjen och där kunde man inte spela dem.

Skrivet av Neroz:

Hur är spelet idag?

Skrivet av anon_325317:

Splet verkar ju grymt, men hur är det med buggfesten? Är det bättre nu än vid release?

Hade aldrig några större problem med buggar. Prestandan var hemsk från dag 1 och har inte förbättrats, iaf inte för mig. Men ni kan lätt spela det utan större bugg-oro.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ok, de lades till. Därför jag inte minns, spelade det när det var nytt och har inte spelat det så mycket sedan dess.
Soulstorm spelade jag bara single player kampanjen och där kunde man inte spela dem.

Jodå, kampanjen i både Dark Crusade och Soulstorm var spelbar som samtliga faktioner (så även Tau/T'au), och narrativet anpassades efter den faktion man valde. (Källa, "Much like its popular predecessor, Dark Crusade, Soulstorm is a stand-alone expansion pack. All nine factions are available for play in the campaign and single player skirmish games".)

Skrivet av Neroz:

Hur är spelet idag?

Skrivet av anon_325317:

Till skillnad från Mirage hade jag en rätt lång rad buggar (från estetiska till spelmekanik- och narrativ-relaterade) vid release (vilket definitivit inte är ovanligt i Owlcat-spel), men det blir kontinuerligt bättre - och det flyter okej för mig. Akt 3-4 var i princip trasiga vid release (fanns ett antal buggar som totalt blockerade progression bl.a.), men nu ska det kritiska vara fixat och det lär fortsätta putsas på. Spelade igenom spelet utan några extrema problem för några månader sedan, nu inväntar jag lite DLCer innan jag tar en till genomspelning.

signatur

Medlem

spelar de förfullt just nu efter att ha väntat lite på patchar. gillar de starkt!

Inaktiv

Tack för svar! Slog till igår, på PS5:an och inte PC:n, hann inte spela så långt men jag gillar det skarpt än så länge. Bra stämning och story (än så länge!)

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jodå, kampanjen i både Dark Crusade och Soulstorm var spelbar som samtliga faktioner (så även Tau/T'au), och narrativet anpassades efter den faktion man valde. (Källa, "Much like its popular predecessor, Dark Crusade, Soulstorm is a stand-alone expansion pack. All nine factions are available for play in the campaign and single player skirmish games".)

Ok, då minns jag fel! Det enda jag minns är att Soulstorm inte var någon höjdare, och att Dark Crusade var underbart.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ok, då minns jag fel! Det enda jag minns är att Soulstorm inte var någon höjdare, och att Dark Crusade var underbart.

Personligen föredrog jag den lite mer linjära (och sammanhängande) storyn som var i originalspelet och Winter Assault, men jag håller med om att DC var riktigt bra - vid Soulstorm kändes både spelmotor och koncept lite föråldrade imo.

signatur

1
Skriv svar