Mike Tyson ska in i ringen igen 20 juli !!

Kontot avslutas
Mike Tyson ska in i ringen igen 20 juli !!

Live stream på Netflix

Mike Tyson 57år VS Jake Paul 27år, vad tror FZ, vem vinner?

Medlem

Mike Tyson vinner med KO på första ronden.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Mike vinner.

Kampen hade kunnat heta Man VS Woman för det är ungefär så rättvis denna fighten kommer att vara.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Kontot avslutas
Skrivet av Freakon:

Mike vinner.

Kampen hade kunnat heta Man VS Woman för det är ungefär så rättvis denna fighten kommer att vara.

Du tror inte åldern spelar en viss roll?

Medlem

Iron Mike kallade vi honom back in the days.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Går ju massa rykten om att det finns mörkade regler. Tex att han får mindre betalt om han knockar Paul inom de 16 första minuterna.

Med det sagt hoppas jag Mike vinner.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vad jag har förstått är den där Jake Paul en duktig fighter och i helt rätt ålder.
Men Tyson är Tyson och förmodligen den bästa boxaren vi någonsin haft. Nu börjar han vara gammal men fysiken för sin ålder ser inte annat än fantastisk ut och erfarenheten lär sitta så djupt rotad att jag tvivlar det finns någon större brist i tekniken.

Även om jag försökte mitt bästa kan jag inte finna en tanke som säger att Paul har en chans mot Tyson i boxning.
Men hela tramset är ett sådant spektakel att det känns ovärdigt.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Vad jag har förstått är den där Jake Paul en duktig fighter och i helt rätt ålder.
Men Tyson är Tyson och förmodligen den bästa boxaren vi någonsin haft. Nu börjar han vara gammal men fysiken för sin ålder ser inte annat än fantastisk ut och erfarenheten lär sitta så djupt rotad att jag tvivlar det finns någon större brist i tekniken.

Även om jag försökte mitt bästa kan jag inte finna en tanke som säger att Paul har en chans mot Tyson i boxning.

Ja, det är klart att det är en jippofight. Huruvida Jake Paul är duktig beror på vad man jämför med. Han är bra för att vara en youtuber men förlorade den enda fajten han gått mot en hyfsad boxare. Mike i samma ålder hade förstås dominerat mot Paul (även om jag inte håller med om att han är bäst någonsin), men 57 bast skojar man inte bort.

Tycker mest det är synd för sporten att dessa jippon är det som drar till sig intresse.

Medlem

Ser scenariot framför mej att Jake Paul fegar lite och vinner överlägset på poäng. Hade Mike Tyson varit 20 år yngre så hade Jake sovit i första ronden. Men tror inte att det blir så nu......tyvärr ska tilläggas.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ålder spelar absolut en roll rent generellt. Men jag tror inte att det spelar någon roll i just detta fallet.

Tysons mentalitet är överlägsen Jakes. Jake fightas för uppmärksamhet, Mike fightas för att fightas.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Soulless:

Jake Paul har bara mött en "riktigt" boxare i Tommy Fury tidigare och den matchen förlorade han. Resten är gamla MMA-fighters som många av dem dessutom var kända för sin brottning och grappling. Det går att argumentera att Anderson Silva var en bra vinst, men han är gammal nu och långt ifrån sina glansdagar.

Jag är mer ett MMA-fan, men att sätta en MMA-fighter i boxningsringen är lika orättvist som att sätta en ren boxare i MMA-buren. Det är helt olika sporter. Så det Paul håller på med är trams, men de som ställer upp får pengar i alla fall...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

även om det är lite osmakligt att en 60-åring ska in i ringen så blir det intressant att se hur åldern tar ut sin rätt, för det är den enda viktiga faktorn i fighten (om man bortser från spekulationerna att Paul inte får knockas)

Backloggens befriare

I den här jävla sörjan är vi alla förlorare.

signatur

Ad hoc addendum

Skrivet av Gaara:

Jo, den kallas erfarenhet. Mike klarar det hur galant som helst.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Oscar20000:

Ser scenariot framför mej att Jake Paul fegar lite och vinner överlägset på poäng. Hade Mike Tyson varit 20 år yngre så hade Jake sovit i första ronden. Men tror inte att det blir så nu......tyvärr ska tilläggas.

Har för mig dom har tagit bort poäng från matchen. Antingen blir det knockout eller oavgjort.

Medlem

Känns som matchen redan är uppgjord och den där Jake vinner

Medlem

Jag håller inte på någon av dem men tror att Jake vinner - eventuellt på knock eller tko.

It's not a lake, it's an ocean

Tyson är gammal nu, och ärligt talat är jag inte särskilt förtjust i sådana här "event". Det kan bli förnedrande i värsta fall (se Holyfields uppvisningsmatch för något år sedan). Tyson lär ändå vinna, men det känns ju inte direkt som att det spelar någon roll.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Är väl dax att någon plockar bort den där jake för gott... Eller mike kan väl gnaga han lite i örat.

signatur

1# FZ Troll

Skribent
Skrivet av Atreyu:

Känns som matchen redan är uppgjord och den där Jake vinner

Har svårt att tro att Tyson skulle lägga sig. Tror att han har för stor vinnarskalle och stolthet för det.

Redaktör
Ponny

Har noll koll, men min NES-rutin säger: Mike vinner!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Har svårt att tro att Tyson skulle lägga sig. Tror att han har för stor vinnarskalle och stolthet för det.

Tänker att det är meningen att det ska vara en "exhibition" där det blir oavgjort, men ett slag från Paul väcker "the beast" i Mike och han manglar ner honom vilket fungerar extra bra när Paul är inställd på att allt bara är en uppvisning. Hoppas på nåt sånt åtminstone, haha.

Medlem

Tänk om uppvisningsmatchen blir som den i Rocky 4.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Tänker att det är meningen att det ska vara en "exhibition" där det blir oavgjort, men ett slag från Paul väcker "the beast" i Mike och han manglar ner honom vilket fungerar extra bra när Paul är inställd på att allt bara är en uppvisning. Hoppas på nåt sånt åtminstone, haha.

Haha, det vore underbart. Som när syskon skojbråkar och den ena råkar slå lite för hårt så att den andra toklackar och börjar veva för fulla muggar

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, det vore underbart. Som när syskon skojbråkar och den ena råkar slå lite för hårt så att den andra toklackar och börjar veva för fulla muggar

Haha ja! exakt så. Blir helt svart i ögonen på Mike. Kanske att han biter Jake i örat också för att Jake råkar skalla honom lite eller nåt men det vore lite för sorgligt.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Tyson är gammal nu, och ärligt talat är jag inte särskilt förtjust i sådana här "event". Det kan bli förnedrande i värsta fall (se Holyfields uppvisningsmatch för något år sedan). Tyson lär ändå vinna, men det känns ju inte direkt som att det spelar någon roll.

Ingen har något att vinna heller direkt. Tyson är gammal så det handlar ju inte om någon ny boxningssatsning. Om Paul vinner så har han vunnit mot en gammal Tyson och förlorar han så har han också förlorat mot en gammal Tyson. Vill han höja sina boxningsaktier (vilket jag inte egentligen tror han är intresserad av) så borde han ju boxas mot boxare som är aktiva. Men han såg ju hur det gick mot Fury. Inte för att skita på Tommy, han är en helt ok boxare, men om du inte kan slå honom så är du inte redo för att möta någon annan riktigt boxare heller. Jag tror att Paul vet detta så nu fortsätter han handplockar pensionerade fighters och brottare. Vilket gör att hela boxningen blir ett stort skämt som är värre än WWE.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För Tyson finns bara ett läge när han tar på sig handskarna o kliver in i ringen,han är en fighter o alltid varit en fighter,han vet inte hur mqn håller tillbaka. Lyckas Jake hålla sig undan dom 3 -4 första ronderna så lär det bli oavgjort för tyson kommer tappa orken,trots allt 58 år när matchen går. Tyson har sett riktigt vass ut i sparringvideos men det är bara relativt korta klipp på slagserier mm. Jake kan boxas och lagt på sig rejält med muskler och är trots allt 30 år yngre(ja självklart spelar åldern roll i nåt så fysiskt krävande som boxning). Sen går det hur mycket rykten som helst gällande regler,handskar mm det som verkar helt säkert är att det inte kommer finnas poängdomare så knock,tko gäller annars oavgjort

Skribent
Skrivet av Fzoul76:

För Tyson finns bara ett läge när han tar på sig handskarna o kliver in i ringen,han är en fighter o alltid varit en fighter,han vet inte hur mqn håller tillbaka. Lyckas Jake hålla sig undan dom 3 -4 första ronderna så lär det bli oavgjort för tyson kommer tappa orken,trots allt 58 år när matchen går. Tyson har sett riktigt vass ut i sparringvideos men det är bara relativt korta klipp på slagserier mm. Jake kan boxas och lagt på sig rejält med muskler och är trots allt 30 år yngre(ja självklart spelar åldern roll i nåt så fysiskt krävande som boxning). Sen går det hur mycket rykten som helst gällande regler,handskar mm det som verkar helt säkert är att det inte kommer finnas poängdomare så knock,tko gäller annars oavgjort

Det som är bekräftat regelmässigt är att de kör med 14 oz handskar, så de kör i princip med sparringhandskar och att det är 2 mins ronder i stället för för 3 mins.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Går ju massa rykten om att det finns mörkade regler. Tex att han får mindre betalt om han knockar Paul inom de 16 första minuterna.

Med det sagt hoppas jag Mike vinner.

Dubbelt betalt om han biter av örat

Jag har ingen koll (eller intresse) på/av boxning.
När det kommer till örat ska Tyson varit rejält uppretad efter allt fulspel innan:
https://www.youtube.com/watch?v=lhrDjcwFn9Q&ab_channel=DaveKa...

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

https://www.youtube.com/watch?v=zKPMVex-UKk

Dubbelt betalt om han biter av örat

Jag har ingen koll (eller intresse) på/av boxning.
När det kommer till örat ska Tyson varit rejält uppretad efter allt fulspel innan:
https://www.youtube.com/watch?v=lhrDjcwFn9Q&ab_channel=DaveKa...

De verkar i alla fall vara vänner nu.

signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar