PSVR2 på pc kan snart bli av – pc-adapter har certifierats

Robot
PSVR2 på pc kan snart bli av – pc-adapter har certifierats
Medlem

Nu...... Kommer det hända grejer.

Medlem

Frågan är om avsaknaden av pannkakslinser på dessa verkligen är en dealbreaker?

Medlem

Nice! Först ut för mig är då att spela Lone Echo 2! Ser fram mot spela det i mitt Psvr2 headset med oled!

Inaktiv

Jo, för det kommer rädda PSVR2....

Medlem

Ett headset som fungerar på både PC och konsol låter ju grymt. Hoppas dom inte fuckar upp det och bara tillåter vissa spel eller något annat dumt som Sony kan hitta på.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu...... Kommer det hända grejer.

Ser inte vad, TBH. PCVR är en ganska död marknad

Inaktiv

Undrar om den är för mer än bara playstation VR-spel som portas till PC?

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_31000:

Får se imorgon om de har någonting kul att utannonsera till PSVR2 , de kanske inte överger denna lika fort som första om de nu satsar bredare med PC-stöd osv.

Medlem

Trevligt när hårdvara slutar förbli exklusiv även om det förmodligen bara är för att den sålde rätt dåligt.
Dock väldigt glad att Sony började släppa sina titlar på PC. Om det bara kunde gå lite snabbare. Vill ha TLOU2 nu tack

ZF
Medlem
Skrivet av anon_31000:

Kanske räddar det från en prissänkning..

Medlem

Förstår inte negativiteten, PSVR2 har ett par funktioner som är galet smarta? Om ögonspårningens dynamiska upplösning kan implementeras till spel "relativt" lätt så kan man skruva upp ögongodiset och få hög(re) FPS även med klenare grafikkort.

Medlem

Det här hade man ju hoppats på från första början, bättre sent än aldrig, antar jag…

Skrivet av Gesturr:

Ser inte vad, TBH. PCVR är en ganska död marknad

Jag var beredd på att läsa rejält mothugg på den här kommentaren, men tydligen har Molotov blivit avstängd? Lär bli märkligt tyst i VR-trådarna framöver.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det här hade man ju hoppats på från första början, bättre sent än aldrig, antar jag…

Jag var beredd på att läsa rejält mothugg på den här kommentaren, men tydligen har Molotov blivit avstängd? Lär bli märkligt tyst i VR-trådarna framöver.

Jag har hur kul som helst i VR. Men i stort sett varje VR tråd fylls upp av nedklankande kommentarer. Många troll. På ena sidan ska man inte ta lockbeten. Men på andra sidan så behöver man motvisa trollen för att de som är nyfikna på VR ska få en ärlig presentation.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Skrivet av itsnotme:

Jag har hur kul som helst i VR. Men i stort sett varje VR tråd fylls upp av nedklankande kommentarer. Många troll. På ena sidan ska man inte ta lockbeten. Men på andra sidan så behöver man motvisa trollen för att de som är nyfikna på VR ska få en ärlig presentation.

Har inte sagt att VR är dött, är värdelöst, saknar värde, inte har någon framtid eller någonting åt det hållet utan bara att PCVR är en ganska död marknad, vilket är objektivt sant. Antalet aktiva spelare ens vid större spelsläpp är nästan obefintligt, finns gott om statistik på Steam över det. PCVR får huvudsakligen Quest ports och hålls i övrigt vid liv av mod communityt.

Redaktör

Den kan jag! Mammapappa!

signatur
Redaktör
Skrivet av Gesturr:

Har inte sagt att VR är dött, är värdelöst, saknar värde, inte har någon framtid eller någonting åt det hållet utan bara att PCVR är en ganska död marknad, vilket är objektivt sant. Antalet aktiva spelare ens vid större spelsläpp är nästan obefintligt, finns gott om statistik på Steam över det. PCVR får huvudsakligen Quest ports och hålls i övrigt vid liv av mod communityt.

Det har väl blivit en nischad marknad för folk som kör flyg och racing. Ingen jättemarknad sett till antalet spelare, men å andra sidan lägger många väldigt mycket pengar på sitt intresse och är långvarigt trogna.

Sen har vi min 12-åring som kört Quest 2 dagligen i ett år eller så.

signatur
Medlem
Skrivet av Pjotor:

Molotov avstängd? Tråkigt. Behövs fler personer som uppskattar vr här på Fz som uppskattar vr lika mycket som honom. Jag har iaf fått ett par bra speltips från honom.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det har väl blivit en nischad marknad för folk som kör flyg och racing. Ingen jättemarknad sett till antalet spelare, men å andra sidan lägger många väldigt mycket pengar på sitt intresse och är långvarigt trogna.

Måste finnas någon annan förklaring än att det är en nishad marknad? Finns bara ett racing spel till PSVR2 och det är gran turismo och inget flyg spel, måste falla pladask fort tänker jag..

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Vilka spel lockar 12-åringen?
Vi har en PSVR 2 som samlar damm och jag har funderat på en Quest 3. Dels verkar det hända mer på spelfronten där (det i sig är sjukt) och dels så lockar trådlösheten, blir mer tillgängligt än att koppla in och ut PSVR 2. Har en 12- och 10-åring som gillar VR men som inte pallar med kablarna.

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Skrivet av Sillgam:

Molotov avstängd? Tråkigt. Behövs fler personer som uppskattar vr här på Fz som uppskattar vr lika mycket som honom. Jag har iaf fått ett par bra speltips från honom.

Är han avstängd på riktigt eller har han bara det som undertitel för att jävlas med oss? 😂

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ja, känns märkligt. Vad har han stängts av för liksom? Ha skrivit i för många trådar att han gillar VR och sin Steam Deck?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, känns märkligt. Vad har han stängts av för liksom? Ha skrivit i för många trådar att han gillar VR och sin Steam Deck?

Det behövdes städas upp bland inläggen i tråden om Figgehn, så kanske skrev han något opassande där. Har inte sett något dock.

Redaktör
Skrivet av Keima:

Måste finnas någon annan förklaring än att det är en nishad marknad? Finns bara ett racing spel till PSVR2 och det är gran turismo och inget flyg spel, måste falla pladask fort tänker jag..

Ah, jag var otydlig: menade vr på pc.

signatur
Redaktör
Skrivet av Anwest:

Kul! Vilka spel lockar 12-åringen?
Vi har en PSVR 2 som samlar damm och jag har funderat på en Quest 3. Dels verkar det hända mer på spelfronten där (det i sig är sjukt) och dels så lockar trådlösheten, blir mer tillgängligt än att koppla in och ut PSVR 2. Har en 12- och 10-åring som gillar VR men som inte pallar med kablarna.

Mycket röja runt och multiplayer, inom det gebitet testar han allt han kan. Mest kör har Gorilla Tag och några kloner, men han har nyss hittat nåt där man slåss mot jättar (minns inte namnet).

PSVR2 är tekniskt bra, men trådlöst är guld. Jag har aldrig stört mig grovt på sladd vid vr, men om sladdlöst alternativ finns så… klart.

signatur
Redaktör
Skrivet av Gertzy:

Om någon stängs av så görs det av en anledning, men den behöver inte vädras offentligt. Det ska även sägas att det finns både korta och permanenta avstängningar.

signatur
Medlem

Förvånande att se en VRtråd där inte molotov skriver.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Förvånande att se en VRtråd där inte molotov skriver.

Kan inget annat än att hålla med!
Jag ser honom dock som en eldsjäl i VR. Han är verkligen såld och önskar nog bara att andra ger det en ärlig chans

VR är ett sådant konstigt ämne.... Det finns nästan ingen gråskala. Antingen så är man såld och bara hoppas på en värdig titel eller så är man tydlig med att vr är dött/dålig/onödigt eller något annat negativt.

Sällan i min värld iallafall som jag möter liknande kontraster.

Inte så att folk med fläktkylare på cpuer raljerar om hur efterblivet vattenkylning är och tvärtom.

För min del så var Half Life Alyx den absolut häftigaste upplevelse jag haft i ett spel, i hela mitt liv och jag har varit med sen dune-tider. Tyvärr så har jag inte upplevt något i närheten av det i andra titlar... med det sagt behöver de inte vara dåliga... men för mig som har relativt med lite plats så är tröskeln ganska hög att orka putta soffan och köksbord ifrån varandra sedan allt som oftast starta om steamvr och virtual desktop 9312398 gånger innan det funkar... Kanske en me-issue det sistnämnda men så blir det kanske av att man använder det mindre och mindre... en sak är säker dock, varje gång jag hoppar in så slår jag på mig själv och undrar varför jag väntat så länge igen

Medlem

Förrutom vr spel så skulle jag vara nyfiken på att spela vanliga spel med headsetet som skärm.
Sen vore det häftigt att bara använda headsetet som skärm för vanligt datorbruk. Någon som gör det här med andra headsets?

12
Skriv svar