14 spel, 30+ minuter – Se Playstation-show i natt!

Medlem

Bra satte of play med många intressanta spel.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bättre än inget, båda såg trevliga ut! Men hade nog behövts 3-5 till! De måste satsa mer imo!

Tänker du på Sony?
Japp, dessa 2 spel släpps ju även till PCVR och Quest så det är ju inget exklusivt. Playstation har bara varit först med att få visa första "gameplay".
Hade varit kul med ett VR spel från Sonys studios, man blrjar ju ubdra om det ens finns nått i pipen.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänker du på Sony?
Japp, dessa 2 spel släpps ju även till PCVR och Quest så det är ju inget exklusivt. Playstation har bara varit först med att få visa första "gameplay".
Hade varit kul med ett VR spel från Sonys studios, man blrjar ju ubdra om det ens finns nått i pipen.

Ja, tänker på Sony, även om dessa inte är exklusiva är det endå bra att de kommer till formatet men Sony behöver mer egna titlar också. Som denna Astro Bot-titel som borde åtminstone haft stöd eller varit helt exklusivt till formatet.

Medlem

Satan så dålig State of Play 3/10. 🤣 Måste vara galet desperat om man tyckte det var bra.

Medlem

State of play fortsätter vara totalt värdelöst. De visade ett nytt spel som egentligen verkade riktigt intressant och det var Astro Bot. Concorde kan bli bra, men är ett stort frågetecken. Kul iaf att Sony vågar satsa på multiplayer, ps5 håller på att bli en mardröm för oss som skyr storydriva singleplayer lir som pesten haha.

Medlem
Skrivet av DieZe:

State of play fortsätter vara totalt värdelöst. De visade ett nytt spel som egentligen verkade riktigt intressant och det var Astro Bot. Concorde kan bli bra, men är ett stort frågetecken. Kul iaf att Sony vågar satsa på multiplayer, ps5 håller på att bli en mardröm för oss som skyr storydriva singleplayer lir som pesten haha.

Du vet att Sony och PlayStation alltid gjort storydrivna singleplayerspel spel? Lite som Nintendo alltid gjort sin grej. Det har liksom varit deras grej i 30 år. Det är som att säga att McDonalds börjar bli mardröm för folk som inte gillar hamburgare. Konstigaste kommentaren på länge😅

Medlem

Lite ljummen state of play, tyvärr så är live service cancern här för att stanna ett tag. Astro stal showen Day one!

signatur

KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: Prolle 5600x 32gb Gpu: Radeon Rx 6950XT Lian li chassi och fläktar

Medlem
Skrivet av Deekar:

Du vet att Sony och PlayStation alltid gjort storydrivna singleplayerspel spel? Lite som Nintendo alltid gjort sin grej. Det har liksom varit deras grej i 30 år. Det är som att säga att McDonalds börjar bli mardröm för folk som inte gillar hamburgare. Konstigaste kommentaren på länge😅

Inte enbart nej, släpptes dessutom mer tredjeparts spel (upplevde jag iaf) förr som inte bara var single player. Ps5 är en jättebra konsol men spelutbudet är i stort väldigt dåligt för mig personligen som inte vill spela interaktiva filmer. Såväl ps3 och ps4 använde jag nästan uteslutande för att spela mp lir och det är i princip inte möjligt med ps5 upplever jag iaf, så tycker inte min kommentar är speciellt konstig. Den ena typen av spel behöver inte utesluta den andra, men Sony och de studios de jobbar med kan ju försöka leverera något som tilltalar de som inte vill lira sp spel också eller?

Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte enbart nej, släpptes dessutom mer tredjeparts spel (upplevde jag iaf) förr som inte bara var single player. Ps5 är en jättebra konsol men spelutbudet är i stort väldigt dåligt för mig personligen som inte vill spela interaktiva filmer. Såväl ps3 och ps4 använde jag nästan uteslutande för att spela mp lir och det är i princip inte möjligt med ps5 upplever jag iaf, så tycker inte min kommentar är speciellt konstig. Den ena typen av spel behöver inte utesluta den andra, men Sony och de studios de jobbar med kan ju försöka leverera något som tilltalar de som inte vill lira sp spel också eller?

Men de flesta tredjepart mp-lir går väl lira på PS5? Inget som jag märkt förändras! Det är ju inte så att de är sämre där än någon annan konsol.

NuZ
Testpilot

Ballad of Antara var bäst inatt. Sedan vad är det med alla jä*la samuraj spel? Att folk inte tröttnat på dessa än? Nioh är väl ok men det är väl de?! GoT, Ronin, de här två osv osv

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Var lite besviken på att det inte var ett PSVR2-spel (eller hade stöd åtminstone) får se om det är något för mig. Var kul som konsol-tech-demo men som fullspel vet jag inte.

Jag hade precis motsatt känsla när jag spelade Astro's Playroom: varför är inte detta ett fullspel? Nu kommer det äntligen, och det ser ju bannemej magiskt ut. Mycket Nintendo-känsla över lekfullheten här.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ruskigt låg nivå på majoriteten av spel som släpps idag.

Medlem

Inget nytt om adaptern till PC för PSVR2?

Medlem

Jag hade väldigt roligt med förra Astro Bot. Supermysigt spel med bra musik och jag gillade den nostalgiska playstation historiken.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag hade precis motsatt känsla när jag spelade Astro's Playroom: varför är inte detta ett fullspel? Nu kommer det äntligen, och det ser ju bannemej magiskt ut. Mycket Nintendo-känsla över lekfullheten här.

Samma här! Höll dessutom alla mina tummar för att det inte skulle bli enbart VR.
Jag ser gärna att Astrobot blir en serie Sony värderar högt och det känns spontant ganska omöjligt om det blivit enbart VR.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Primära fokus är förmodligen PS5, så vi får nog den informationen någon annanstans.
Troligast en blog post skulle jag gissa, vilket nog är bäst också beroende på hur dem vill lägga fram det.
Om det bara blir en adapter och det behövs information om hur den kommer att användas så är nog en blog post bäst med tydlig text. Om de släpper PSVR2 spel till PC eller annan tjänst/mjukvara så kanske det dyker på i ett annat sammanhang. Hade nog gärna sätt en separat video som marknadsför detta likt hur de gjort med annan hårdvara.

Jag ger denna state of play 3 av 5 typ. En del såg kul ut, mycket som jag skulle kunna tänka mig att prova i alla fall och ASTRO verkar bättre än vad jag väntat mig. Hade som många andra gärna viljat se se VR-läge i ASTRO och coop. Känns som ganska stort hål efter Sack Boy för coop spel som passar familjen.

Medlem

Jag snabbspolade genom eventet nu under morgonmötet
Jag hade hoppats på något om Wolverine, satt med förväntan när Malvelloggan syntes men den ledde till något ...rörigt.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Haha, fair enough, det var absolut barnsligt roligt och med den variation som visades upp håller det nog absolut för ett fullspel. Tror nog bara att jag mest var missnöjd att det inte ens hade ett VR-läge, vill ju att Sony ger mig mer anledningar att investera i ett headset men nu är det som att de inte ens bryr sig. Tyvärr.

Skrivet av NaxoS:

Nope, kommer nog senare som en egen grej (kanske "bara" något som en bloggpost) utan det enda PC-relaterade var att Ragnarok får bekräftelse.

Eller ja. Until Dawn släpps på PS5 och PC men det tror jag redan var klart.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Gertzy:

Haha, fair enough, det var absolut barnsligt roligt och med den variation som visades upp håller det nog absolut för ett fullspel. Tror nog bara att jag mest var missnöjd att det inte ens hade ett VR-läge, vill ju att Sony ger mig mer anledningar att investera i ett headset men nu är det som att de inte ens bryr sig. Tyvärr.

Ja, tyvärr känns det så. PS Vita all over again. Tråkigt att de lanserar spännande hårdvara men sedan inte verkar bry sig längre.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, tyvärr känns det så. PS Vita all over again. Tråkigt att de lanserar spännande hårdvara men sedan inte verkar bry sig längre.

Verkligen! Det är som att de gör någonting, som Vita och PSVR+2, släpper fem spel och sen "nä det funkade inte let it die" vilket känns väldigt märkligt sätt att operera på. Mycket tråkigt indeed!

12
Skriv svar