Den sämsta gruppen/artisten

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

Nästan alla som klär sig i "Sauron"- kläder som gillar metal, eller hiphoppare som klär sig i keps och baskettröjor tänker man ju att de gör det som en identitetsgrej. Jag träffar sällan på folk som klär sig och beter sig på ett mer självständigt sätt som lyssnar på metal. Ni får gärna motbevisa mig!

Är det inte så att de vill anpassa sig till sin ungänges grupp?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Blues normal? Då tänker vi nog inte på samma sak du och jag(Jag är säkert ute och åker kommunalt)

Alltså blues är ju i grunden en väldigt simpel musikstil. Hela rock-genren föddes ju faktist ur blues, det får vi inte glömma!
Även Jazz föddes ur blues, men jazz är en helt annan sak.
Blues är väl generellt estetiskt tilltalande, simpla ackord-följder(som 12-bar blues) samt simpel uppbyggnad av låttexten(man brukar köra samma fras två gånger och sen tredje frasen är ett svar på den första och andra).

Som sagt lyssna på Eric Clapton, där har du exempel på blues som är väldigt skönt att lyssna på.
Jimi Hendrix spelade också blues, fast i sin egen tappning :D. Led Zeppelin är antagligen ett av världens mest framgångsrika band, dem gjorde många blues-låtar inspirerade av den äldre bluesen.

Om du lyssnar på någon form av rock så hade den antagligen inte funnits om det inte vore för bluesen (det går att diskutera, men det är faktum att rocken föddes ur bland annat blues) !

Sen är det klart att det finns blues som är lite annorlunda, men generellt skulle jag säga att blues är väldigt enkelt att lyssna på då kärnan i blues är en enda sak och det är att förmedla känslor. Det spelar ingen roll hur du spelar din blues, den ska spelas med känsla för att kunna klassas som bra blues.

PS : Säger INTE att Rock föddes helt ur blues. Rock har inspirerats av många andra genrer, folkmusik och country bland annat, men blues var väldigt viktig när rock-genren kom till.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av HinduTimes:

Nästan alla som klär sig i "Sauron"- kläder som gillar metal, eller hiphoppare som klär sig i keps och baskettröjor tänker man ju att de gör det som en identitetsgrej. Jag träffar sällan på folk som klär sig och beter sig på ett mer självständigt sätt som lyssnar på metal. Ni får gärna motbevisa mig!

Är det inte så att de vill anpassa sig till sin ungänges grupp?

som du säger så vill man ju oftast anpassa sig efter umgängesgruppen.
Sen finns det vi som inte gör så. Jag lyssnar på allt från hip-hop till folk till delta-blues till alternativ rock till heavy metal. Min umgängeskrets består dock till 90% av folk som lyssnar på NRJ eller [insert rappare].. Jag klär mig ändå inte som dem brukar. Har iofs en rätt så dynamisk klädstil, i skolan gillar jag att ha skjorta och jeans på mig medan jag oftast har lite mer cheap monday, bape och annat som har blivit mainstream senaste tiden.
Borde kanske inte använt mig själv som exempel när jag tänker efter, mitt fall är lite för komplicerat :\.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Nästan alla som klär sig i "Sauron"- kläder som gillar metal, eller hiphoppare som klär sig i keps och baskettröjor tänker man ju att de gör det som en identitetsgrej. Jag träffar sällan på folk som klär sig och beter sig på ett mer självständigt sätt som lyssnar på metal. Ni får gärna motbevisa mig!

Jag har typ skejtarstil och lyssnar på både death och black metal, vad du menar med "självständigt sätt" vet jag inte, men ja..


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av HinduTimes:

Nästan alla som klär sig i "Sauron"- kläder som gillar metal, eller hiphoppare som klär sig i keps och baskettröjor tänker man ju att de gör det som en identitetsgrej. Jag träffar sällan på folk som klär sig och beter sig på ett mer självständigt sätt som lyssnar på metal. Ni får gärna motbevisa mig!

Jag har typ skejtarstil och lyssnar på både death och black metal, vad du menar med "självständigt sätt" vet jag inte, men ja..

Känner lite så själv. Kör mycket tröjor med band-namn/loggor och roliga texter på. Mycket geek kläder, men jag har långt hår och skägget växer helt utan nån form av trimmning (det åker av helt ibland men det är inte direkt så att jag orkar bry mig om att hålla det borta). Lyssnar på mycket metal/rock men det betyder inte att jag inte kan lyssna på annat på samma gång.

Vad som dock skiljer lite här, är att det finns ingen annan i min vänskapskrets som lyssnar på den typen av musik som jag gör. Ingen har ens hört talas om större delen av artisterna, vilket är lite jobbigt ibland, men kommer de hem till mig så får de skylla sig själva om de inte gillar musiken.

Ser "emo"-ungarna och hip-hop wannabes varje dag på jobbet och de ser ut som idioter med corpsepaint mitt på dagen i skolan och tröjor/byxor som skulle passa om de gick upp 70kg och jag står bara och skrattar åt dem.

Självständigt vette fan om jag skulle klassa det, men jag lyssnar på tung musik, men klär mig i "vanliga" kläder och umgås inte med människor som klär sig efter vad de lyssnar på.


signatur
Medlem

Allt man har på sig och gör är ju förstås inspirerat och härmat av andra, men om man tar Famest stil t ex, så verkar ju den ha lite mer utrymme för självständiga beslut och mer plats för egna estetiska val. Men om man slaviskt låter håret växa långt och tar på sig en svart tröja med ett metalband (så underground som bara går) så kan jag inte ta deras kärlek för musiken metal, snarare än identiteten, på allvar.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Snafubar:

Gillar metal, reggae, riktig punk, men mainstream musik går inte alls (reggae e väl undantaget). men hatar verkligen alla hiphop och pop artister och fjollrockare.:)

Ett prakt exemplar av vad jag menade. Han måste ju bara lyssna på det han gör för att han inte vill bli klassad som mainstreamer. Eller vad tror ni

Är du helt säker?8) I mitt fall är det snarare så att min hjärna är sönderkörd av reggae, metal och punk sedan jag var väldigt ung, med andra ord lyssnar jag på ett ungefär exakt på vad som har spelats i mitt hem jämt. Och jag har valt att fortsätta lyssna på den musik som jag är van vid, vilket då inte är mainstream musik. Självklart måste jag lyssna på det jag gör för jag är faktiskt nästan hjärntvättad när det gäller musik:D

Så för att göra det enkelt så vaknade jag inte upp en torsdags morgon och insåg att jag vill lyssna och se ut som jag gör utan det har långsamt smugit sig på under åren.;)

edit/ Sen så gillar inte den steriotypiska meetal snubben och punkaren reggae särskilt ofta8)


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Medlem

Per gessle och Carola är det värsta och efter det tycker jag techno, extrem metal och ny mainstream hiphop/ r n b (det mesta som vi skulle kalla hiphop och r n b asså.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Allt man har på sig och gör är ju förstås inspirerat och härmat av andra, men om man tar Famest stil t ex, så verkar ju den ha lite mer utrymme för självständiga beslut och mer plats för egna estetiska val. Men om man slaviskt låter håret växa långt och tar på sig en svart tröja med ett metalband (så underground som bara går) så kan jag inte ta deras kärlek för musiken metal, snarare än identiteten, på allvar.

Om det där med underground va riktat mot mig så kan jag säga att det är mer så att mina vänner inte vet vilka Coheed & Cambria, In Flames och Opeth är. Artister som nästan alla som lyssnat på hårdrock vet vilka det är. Kan säga att min bästa polare inte ens kan säga vilka Iron Maiden är, så illa är det på den fronten. Så det är inte så att jag kutar runt med några okända band utan mer att mina polare inte ser annat än Carlsberg loggan när jag har min "In Flames - Probably the best band in the world"-tröja på mig. Håret har jag låtit växa till och från sen jag va runt 10 år eller nåt, och har på senare tid bara inte velat klippa av det då jag trivs med det. Så jag kan nog säga att jag har ganska mycket egna val och ja, jag älskar musiken jag lyssnar på och det är inte av den anledningen som jag bär kläderna utan för att det är kul och jag köper när jag är på konsert.

Och så som jag förstår om Famest, så klär han sig som alla "normala" människorna här iaf. Tycker att jag inte ser annat än Cheap Monday kläder sen H&M började sälja det.


signatur
Medlem

Madonna.
Britney Spears.

Medlem

Basshunter är fan inte dåligt, inget DH blir komplett utan det i alla fall.

Dock KICK, värre blir det inte.

http://www.youtube.com/watch?v=MQupkRJio_Y&feature=related


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Dåligt -basshunter,vikingarna,arvingarna ,draconian


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Basshunter är fan inte dåligt, inget DH blir komplett utan det i alla fall.

Dock KICK, värre blir det inte.

http://www.youtube.com/watch?v=MQupkRJio_Y&feature=related

Tack! Där fick jag mig ett riktigt gott skratt!

Jag vet faktiskt inte vad som är sämst, låten eller videon.

Per Gessle har jag annars riktigt svårt för. Och så den där jävvla jason mraz eller vad han heter och hans gitarrplonkarlåt "dun dun dun run run run" vilken skit.

Just nu retar jag mig bra mycket på den där "I kissed a girl"-låten.

http://www.youtube.com/watch?v=NoKPi8xtyjA

Inte bara för att den är dåligt musikaliskt, men texten... Texten! Har ni lyssnat på texten i denna skitlåt?

Ok, jag fattar, visst. Den här låten är säkert skriven av någon producent och utgiven av ett skivbolag som tänkte att "vi spelar lite på lesbiskt sex, kör en lite porrig video med lite brudar som putar med läppglansiga munnar och tittar längtande på varandra" och så skriver dom ihop nåt trams om en brud som blir lite för packad på nån jädra lägenhetsfest och tänker att nu jävvlar ska jag utforska min sexualitet, med, få se nu, hon där borta! Och så kan hon spela vidare på den där "heta-brudar-som-hånglar-upp-varandra-på-fest"-grejen, med refrängen typ "det kändes så fel, det kändes så rätt, jag kysste en tjej, och jag GILLADE det" och så blir alla småkillar lite kåta och laddar ner singeln. Typ.

Men sen var det någon, förmodligen i samma producentteam på skivbolaget som tog sig för pannan "ojojoj, tänk, vad ska folk säga, om vi låter det vara sådär kan folk ju tro att vi STÖDJER homosex! Vi kan ju inte säga att det är ÅKEJ med HOMOSEX!" så dom fortsätter refrängen med "det betyder inte att jag är kär ikväll". Tack tack, för att ni klarade ut det. Så den där jäddra skatan ylar om att hon hånglade upp en brud, hon gillar det, men hon blev INTE kär. Och sen, bara för att hamra in poängen att det är ok att hångla med någon av samma kön bara du

a) är tjej
b) är snygg

så lägger dom till brasklappen att "jag hoppas min POJKVÄN inte blev sur", och sen i andra refrängen "jag hoppas HENNES pojkvän inte blev sur". Fniss fniss, för vilken kille har något emot att hans flickvän hånglar med främmande brudar?

Det är alltså INTE ok att hångla med någon av samma kön, enligt låten, om man inte (se ovan) är en snygg (nåja...) tjej som gör det mest på skoj bara för att kåta upp sin pojkvän som naturligtvis inte har någonting emot det eftersom det är helt ok att ens partner hånglar med andra bara det inte "var planerat".

Jag menar allvarligt? Ursäkta språket men vem faan gillar den här skiten? Det är så dumt att socialstyrelsen borde tvinga dom att sända en varningssignal a'la cigarettpaketen innan dom spelar eländet. "Varning: följande låt innehåller textmaterial som är så inihelvete korkat att det kan ge bestående men. Dessutom är musiken dålig."

Jag är ledsen, men jag föredrar poserande hårdrockare vilken dag som helst.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Nhe, "I kissed a girl" är la helt okej, men håller med om att texten är lite skruvad men sh*t the same liksom, då ska du höra ännu en skitlåt...

Något har gått grovt fel i dessa människors liv (imho) skulle jag gissa på...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag gillar inte produkter i artistvärlden - Spears och englesias och co. Det finns så klart folk som lyckats på egen hand men som inte håller om de inte sjunger genom ett filter som "sjunger åt dem", typ basshunter.

Idolvinnare och liknande är lite samma sak men till skillnad från många etablerade kan de ju sjunga, ett litet plus för dem.

Vikingarna och co må vara en bedrövlig skara men de har sålt bäst av alla svenska grupper någonsin i sverige, de måste man respektera i någon grad.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Och så som jag förstår om Famest, så klär han sig som alla "normala" människorna här iaf. Tycker att jag inte ser annat än Cheap Monday kläder sen H&M började sälja det.

Tyvärr är det lite så att Cheap Monday har blivit för normalt. När jag köpte mina första par jeans på Weekday så var det i princip ingen som kände till märket, hade fått veta om affären genom vänner som var lite mer åt punk-hållet och då var det bara dem som gick i sådana kläder. Nu blir jag inte förvånad av att se hip-hopare gå runt med jeans från Cheap Monday :O. Fint märke dock rätt så bra kvalité på deras plagg och dem brukar ha snygga jeans, så man ska inte klaga över att det är mainstream :D!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ni som lyssanar på Death Metal och andra genres med mycket skrik i. Är ni helt säkra på att ni inte bara gör det för att ni tycker att det är coolt?

Absolut, jag brukar öppna alla mina samtal med att jag är dödsmetallare lite skrytsamt.

Faktum är att jag gillar våldsam musik för det ger utlopp för en rad känslor.
Sen att det faller i min smak givetvis.

Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det inte så att de vill anpassa sig till sin ungänges grupp?

Jag har absolut ingen i mitt umgänge som är definitiv hårdrockare, eller klär sig där efter.
Även jag har skurit ner på diverse bandtröjor osv.

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Snafubar:

Gillar metal, reggae, riktig punk, men mainstream musik går inte alls (reggae e väl undantaget). men hatar verkligen alla hiphop och pop artister och fjollrockare.:)

Ett prakt exemplar av vad jag menade. Han måste ju bara lyssna på det han gör för att han inte vill bli klassad som mainstreamer. Eller vad tror ni

Absolut finns det folk som avskyr mainstreammusik bara för att det tillhör hela imagen.
Eller så finns det dem som faktiskt tycker att kommersiell musik är allmänt lättsmält och oftast håller jävlig låg kvalitet.

Skrivet av HinduTimes:

Detta har jag också funderat på. Visst finns det sådana idioter inom varje genre, men lockelsen i metal och dylikt förstår jag inte. Inte för att man måste dyrka satan för att lyssna på musiken, men är det verkligen så häftigt med långt hår och dödssmink?

Corpsepaint är nog mest en stage och plojsak.
Alice Cooper och Kiss var ju bland de första att använda konceptet i syftet att chocka, skrämmas och ge en show.

Vad det gäller satanism inom metal så härstammar det från de äldre dagarna då det skulle vara läskigt och spännande med metal.
Slayer, Sabbath, Marilyn Manson.
De har alla gett sig på konceptet, och detta för att chocka och skrämmas.

Jag kan hålla med om att det är ett urtvättat koncept som inte håller.
Men det är också en ganska liten andel som fortfarande sysslar med detta.

Tack för mig. /wave

Inaktiv

Lil' Mama - Lip Gloss

Där har ni den absolut sämsta låten jag har hört på radio någonsin.

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av HinduTimes:

Allt man har på sig och gör är ju förstås inspirerat och härmat av andra, men om man tar Famest stil t ex, så verkar ju den ha lite mer utrymme för självständiga beslut och mer plats för egna estetiska val. Men om man slaviskt låter håret växa långt och tar på sig en svart tröja med ett metalband (så underground som bara går) så kan jag inte ta deras kärlek för musiken metal, snarare än identiteten, på allvar.

Om det där med underground va riktat mot mig så kan jag säga att det är mer så att mina vänner inte vet vilka Coheed & Cambria, In Flames och Opeth är. Artister som nästan alla som lyssnat på hårdrock vet vilka det är. Kan säga att min bästa polare inte ens kan säga vilka Iron Maiden är, så illa är det på den fronten. Så det är inte så att jag kutar runt med några okända band utan mer att mina polare inte ser annat än Carlsberg loggan när jag har min "In Flames - Probably the best band in the world"-tröja på mig. Håret har jag låtit växa till och från sen jag va runt 10 år eller nåt, och har på senare tid bara inte velat klippa av det då jag trivs med det. Så jag kan nog säga att jag har ganska mycket egna val och ja, jag älskar musiken jag lyssnar på och det är inte av den anledningen som jag bär kläderna utan för att det är kul och jag köper när jag är på konsert.

Och så som jag förstår om Famest, så klär han sig som alla "normala" människorna här iaf. Tycker att jag inte ser annat än Cheap Monday kläder sen H&M började sälja det.

Det var riktat mot de som uppenbarligen har band som helst så få som möjligt känner till på tröjan. Jag är ganska insatt i musik, och känner till många metalband, bl a de som du nämnde. Det jag har svårt att förstå är bara vad det är som låter så bra med metal. Känslor vill man väl få av musik, men jag kan inte komma på någon annan än ilska som man skulle kunna få av metal, och vem vill vara arg?

Därför så delar jag, fördomsfullt och lat, in dessa metal-fans i identitetsfacket. Så en liten förklaring på metal skulle nog få mig på rätt spår.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Medlem
Skrivet av bapelsin:

Vad det gäller satanism inom metal så härstammar det från de äldre dagarna då det skulle vara läskigt och spännande med metal.
Slayer, Sabbath, Marilyn Manson.
De har alla gett sig på konceptet, och detta för att chocka och skrämmas.

Jag kan hålla med om att det är ett urtvättat koncept som inte håller.
Men det är också en ganska liten andel som fortfarande sysslar med detta.

Tack för mig. /wave

Typ alla Black Metal-band?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:
Skrivet av bapelsin:

Vad det gäller satanism inom metal så härstammar det från de äldre dagarna då det skulle vara läskigt och spännande med metal.
Slayer, Sabbath, Marilyn Manson.
De har alla gett sig på konceptet, och detta för att chocka och skrämmas.

Jag kan hålla med om att det är ett urtvättat koncept som inte håller.
Men det är också en ganska liten andel som fortfarande sysslar med detta.

Tack för mig. /wave

Typ alla Black Metal-band?

+1

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Blues normal? Då tänker vi nog inte på samma sak du och jag(Jag är säkert ute och åker kommunalt)

Alltså blues är ju i grunden en väldigt simpel musikstil. Hela rock-genren föddes ju faktist ur blues, det får vi inte glömma!
Även Jazz föddes ur blues, men jazz är en helt annan sak.
Blues är väl generellt estetiskt tilltalande, simpla ackord-följder(som 12-bar blues) samt simpel uppbyggnad av låttexten(man brukar köra samma fras två gånger och sen tredje frasen är ett svar på den första och andra).

Som sagt lyssna på Eric Clapton, där har du exempel på blues som är väldigt skönt att lyssna på.
Jimi Hendrix spelade också blues, fast i sin egen tappning :D. Led Zeppelin är antagligen ett av världens mest framgångsrika band, dem gjorde många blues-låtar inspirerade av den äldre bluesen.

Om du lyssnar på någon form av rock så hade den antagligen inte funnits om det inte vore för bluesen (det går att diskutera, men det är faktum att rocken föddes ur bland annat blues) !

Sen är det klart att det finns blues som är lite annorlunda, men generellt skulle jag säga att blues är väldigt enkelt att lyssna på då kärnan i blues är en enda sak och det är att förmedla känslor. Det spelar ingen roll hur du spelar din blues, den ska spelas med känsla för att kunna klassas som bra blues.

PS : Säger INTE att Rock föddes helt ur blues. Rock har inspirerats av många andra genrer, folkmusik och country bland annat, men blues var väldigt viktig när rock-genren kom till.

Vart lärde du dig allt det där? Om det var i grundskolan så suger min musiklärare. Men då ska vi tillägga att antagligen är bäst på band och sånt i min klass och resten har favorit band som de första gången hörde i GH. Och blev chockerade när jag sa att Backyard Babies kom från Sverige. samt använder orginal snäckorna till sina digitala musik spelare.
Poängen är att jag inte är sämst i musik i alla fall och kan då minst lika mycket som min klass. Vilket betyder att det är min lärares fel att jag inte kan det där


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ni som lyssanar på Death Metal och andra genres med mycket skrik i. Är ni helt säkra på att ni inte bara gör det för att ni tycker att det är coolt?

Absolut, jag brukar öppna alla mina samtal med att jag är dödsmetallare lite skrytsamt.

Faktum är att jag gillar våldsam musik för det ger utlopp för en rad känslor.
Sen att det faller i min smak givetvis.

Och när K3 är på TV missar du inte en match? Du gillar att jaga älg för att det är kul men äter sällan köttet? På fritiden håller du på med en mängd japanskt hokuspokus stridskonst?

(Om någon undrar så för söker jag få mig en bild om som kan gilla det som för mig bara är oväsen)


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Famest:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Blues normal? Då tänker vi nog inte på samma sak du och jag(Jag är säkert ute och åker kommunalt)

Alltså blues är ju i grunden en väldigt simpel musikstil. Hela rock-genren föddes ju faktist ur blues, det får vi inte glömma!
Även Jazz föddes ur blues, men jazz är en helt annan sak.
Blues är väl generellt estetiskt tilltalande, simpla ackord-följder(som 12-bar blues) samt simpel uppbyggnad av låttexten(man brukar köra samma fras två gånger och sen tredje frasen är ett svar på den första och andra).

Som sagt lyssna på Eric Clapton, där har du exempel på blues som är väldigt skönt att lyssna på.
Jimi Hendrix spelade också blues, fast i sin egen tappning :D. Led Zeppelin är antagligen ett av världens mest framgångsrika band, dem gjorde många blues-låtar inspirerade av den äldre bluesen.

Om du lyssnar på någon form av rock så hade den antagligen inte funnits om det inte vore för bluesen (det går att diskutera, men det är faktum att rocken föddes ur bland annat blues) !

Sen är det klart att det finns blues som är lite annorlunda, men generellt skulle jag säga att blues är väldigt enkelt att lyssna på då kärnan i blues är en enda sak och det är att förmedla känslor. Det spelar ingen roll hur du spelar din blues, den ska spelas med känsla för att kunna klassas som bra blues.

PS : Säger INTE att Rock föddes helt ur blues. Rock har inspirerats av många andra genrer, folkmusik och country bland annat, men blues var väldigt viktig när rock-genren kom till.

Vart lärde du dig allt det där? Om det var i grundskolan så suger min musiklärare. Men då ska vi tillägga att antagligen är bäst på band och sånt i min klass och resten har favorit band som de första gången hörde i GH. Och blev chockerade när jag sa att Backyard Babies kom från Sverige. samt använder orginal snäckorna till sina digitala musik spelare.
Poängen är att jag inte är sämst i musik i alla fall och kan då minst lika mycket som min klass. Vilket betyder att det är min lärares fel att jag inte kan det där

Jag är självlärd gitarrist faktist och musik är ett stort intresse. Min lärare lärde mig inte heller det där i grundskolan utan det är bara något jag har lyckats snappa upp under det senaste året när jag har snackat med vänner och läst om olika artister.
Tyvärr så är grundskole-lärarna oftast totalt idiotiska och lär ut helt fel saker. Hela nionde klass satt vi och sjöng "JUMP UP TURN AROUND, PICK A BALE O COTTON"... inte så jävla kul :(.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Ni som lyssanar på Death Metal och andra genres med mycket skrik i. Är ni helt säkra på att ni inte bara gör det för att ni tycker att det är coolt?

Absolut, jag brukar öppna alla mina samtal med att jag är dödsmetallare lite skrytsamt.

Faktum är att jag gillar våldsam musik för det ger utlopp för en rad känslor.
Sen att det faller i min smak givetvis.

Och när K3 är på TV missar du inte en match? Du gillar att jaga älg för att det är kul men äter sällan köttet? På fritiden håller du på med en mängd japanskt hokuspokus stridskonst?

(Om någon undrar så för söker jag få mig en bild om som kan gilla det som för mig bara är oväsen)

Jadu, fungerar väl på samma sätt som att alla inte gillar samma käk, vissa gillar kebab, andra inte. Smaken e som baken, delad.:)


signatur

SNAFUBAR - Situation Normal: All Fucked Up Beyond All Repair/Recognition

Inaktiv
Skrivet av Famest:

Jag är självlärd gitarrist faktist och musik är ett stort intresse. Min lärare lärde mig inte heller det där i grundskolan utan det är bara något jag har lyckats snappa upp under det senaste året när jag har snackat med vänner och läst om olika artister.
Tyvärr så är grundskole-lärarna oftast totalt idiotiska och lär ut helt fel saker. Hela nionde klass satt vi och sjöng "JUMP UP TURN AROUND, PICK A BALE O COTTON"... inte så jävla kul :(.

Undrar lite om våra lärare gick i samma lärar skola. fast vi sjunger i stället:"Where have all the flowers gone?" och något i den stilen. Jag hatar inte min lärare men han är långt ifrån den lärae jag skulle viljat haft.

Min dröm musiklärare
*HAN är en underbar ljud nörd som igentligen inte vill sitta och lyssna en kass klass 9A.
*Han borde säga saker som: "Det där var den värsta tolkningen av bla bla någonsin".
*Han nöjer sig inte med skolans billiga gitarrer utan tar med sin egen hemifrån.
*Han bablar hela tiden om något indieband som ingen känner till och skrattar högt åt när hans elever säger att metalica är det bästa bandet de har hört.
*Han har en massa T-shirt med vissa stereo tillverkares namn på
*Han värgrar 8GB ipods och ger sig inte med format sämre en WMA lossless

Delar vi inte alla samma visioner om vad en bra musiklärare är?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Den musikläraren du beskriver verkar ju bara vara en besserwisser som kommer att välja ut en favoritelev i varje klass som han diskuterar polyrytmik med.

En bra musiklärare ska ju väcka ungas intresse för musik och underlätta för dom att lära sig det de tycker om. Sen så kan han ju ta de redan kunniga till hjälp under lektionerna.

Och vi fick sjunga "Tom Dooley" hela tiden. Dagens musikundervisning är ett skämt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Typ alla Black Metal-band?

Och i dagsläget hur många är det som faktiskt är aktiva, samt fortf. kör satanisttemat?
Ganska liten andel om man skall jämföra med 90talet.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Och när K3 är på TV missar du inte en match? Du gillar att jaga älg för att det är kul men äter sällan köttet? På fritiden håller du på med en mängd japanskt hokuspokus stridskonst?

(Om någon undrar så för söker jag få mig en bild om som kan gilla det som för mig bara är oväsen)

Lika troligt som att alla födda på 90talet följer idol, let's dance slaviskt.

Skriv svar