Fallout-febern "bortom allt" Todd Howard upplevt i sin karriär

Robot
Fallout-febern "bortom allt" Todd Howard upplevt i sin karriär

"Ett väldigt, väldigt speciellt ögonblick."

#fallout, #todd-howard

ZF
Medlem

Detta kommer helt klart förvärra bubble-head-syndromet..

Medlem

Har börjat spela fallout 4 igen, inte för att jag sett serien (har inte sett den) men för allt snack om den och spelen gav mig ett sug efter 4an igen. 👍

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Har börjat spela fallout 4 igen, inte för att jag sett serien (har inte sett den) men för allt snack om den och spelen gav mig ett sug efter 4an igen. 👍

Kört om från level 1 elr fortsatt på en gammal save?

signatur

Memento Mori

Medlem

Blir att starta om i London när den dagen kommer! Annars är jag tålmodig. Meeeen "efter katastrofen" lockar. Underligt det där...

Medlem

Drog igång Fallout 2 för några veckor sen. Håller fortfarande. Claimade även Fallout 3 på gog via prime. Har det sen tidigare men på dvd låst till gwfl och har ingen dvd-läsare längre.

Streck-kollade serien för några dagar sen, kan rekommendera.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Börjat om på level 1. Var så längesen jag spelade så kom inte ihåg något. Provade inte ens att ladda in min gamla save, vet inte vilken level jag var på eller nånting haha.

Är level 20 nu.

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Om någon nu ska dra igenom 4an igen så rekommenderar jag expansionen The far harbor. Bra story och där val kan ha stor bestydelse.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Inaktiv

Jo serien va ju sjukt mycket bättre än spelen...kan förstå att det gav mersmak i brist på fler episoder o se på¨. Kanske lockar det nya spelare att testa

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Den stora frågan. Jag fortsatte men kommer ju inte ihåg mina quests

Medlem

Spelade igenom både 1'an och 2'an förra veckan!

Serien var ju inte så värst bra men spelen är fortfarande helt fantastiska!

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Börjat om på level 1. Var så längesen jag spelade så kom inte ihåg något. Provade inte ens att ladda in min gamla save, vet inte vilken level jag var på eller nånting haha.

Är level 20 nu.

Haha, nä gud nej.. Har man inte spelat Fallout på några veckor är lika bra att börja om. Typ.. En gång har jag lyckats fortsätta gammal save efter lång tids uppehåll.

Själv såg jag serien och dök sen in i Fallout 4 (för andra gången totalt @ 90h på första genomspelningen) och nu har jag alla dlc jämfört med inga sist gång. Så det kan nog roa ett rejält tag framöver. Tyvärr är laddningstiderna helt fucked up, känns inte som att det laddar alls rentav, bara står i idle och väntar på något. 🤨

Lirade Fallout 3 (genom ttw) för ett tag sen men fastnade i ett bug-träsk.. Det började krascha på alla möjliga ställen och hjälpte inte att stega tillbaka flera sparfiler.. Glad att jag gav fyran en ny chans oavsett.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Haha, nä gud nej.. Har man inte spelat Fallout på några veckor är lika bra att börja om. Typ.. En gång har jag lyckats fortsätta gammal save efter lång tids uppehåll.

Själv såg jag serien och dök sen in i Fallout 4 (för andra gången totalt @ 90h på första genomspelningen) och nu har jag alla dlc jämfört med inga sist gång. Så det kan nog roa ett rejält tag framöver. Tyvärr är laddningstiderna helt fucked up, känns inte som att det laddar alls rentav, bara står i idle och väntar på något. 🤨

Ja, det är extremt långsam laddningstid för mig med trots SSD och snabb CPU, men jag startade en gammal savefil där jag är typ lvl 25. Är det långsamt även från lvl 1?

signatur

Memento Mori

Dödgrävaren
Skrivet av Slimebeast:

Ja, det är extremt långsam laddningstid för mig med trots SSD och snabb CPU, men jag startade en gammal savefil där jag är typ lvl 25. Är det långsamt även från lvl 1?

Laddnungstiderna till F4 är katastrof, finns en mod som låser upp vsync under tiden man laddar dock, och då är det spelbart.

https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10283

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Spelet nyligen installerat och börjat helt från början.. Nu har jag inte kollat nån prestanda eller så, men jag kör på laptop och under hård belastning så går ju fläktarna vanligtvis upp som tusan, här är som att ingenting händer alls. Fanns problem med "evighetsladdning" i New Vegas också, men den kom man inte ur alls, utan va tvungen att döda spelet. Men fanns modfix för det..

Medlem

Synd då det inte gjorts något bra Fallout spel på länge, tillhör inte dom som varit imponerad av Fallout spelen han varit involverad i.

Medlem

Var lite sugen på F4 efter serien men kollade lite reviews och..nää, för janky och gammalt för mig. 😅 Bethesda dog lite för mig efter Witcher 3.

Medlem

Jag har förberett för att lira Fallout3 på nytt nästa vecka!

Serien var riktigt, riktigt bra! Fallout 4 däremot med dess tragiska story elements är dock inget för mig.
Fallout3 blir nog roligt igen många år sedan nu!

1
Skriv svar