Youtube-nytt! Astro Bot-trailer får 99 % likes. Concord? 10 %

Robot
Youtube-nytt! Astro Bot-trailer får 99 % likes. Concord? 10 %

Båda släpps om några månader.

#astro-bot, #concord

Medlem

Hur kan ni se tummen ner på trailern? Youtube har väll tagit bort denna funktion?

Medlem
Skrivet av Glöttis:

Hur kan ni se tummen ner på trailern? Youtube har väll tagit bort denna funktion?

Det finns plugins som visar antalet tummar ner. Ingen aning hur tillförlitligt det är.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Hur kan man tumma ner Astro?

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Hur kan man tumma ner Astro?

Är det typ ingen som har gjort. Astrobot upplevs inte som woke. Däremot så upplever folk att Concord är woke och det är därför det är så många som har dislikeat Concord.

Tycker FZ borde vara tydliga med varför folk tummar ner. Att låtsas som att det regnar fungerar inte längre.

Medlem
Skrivet av starlord21:

Är det typ ingen som har gjort. Astrobot upplevs inte som woke. Däremot så upplever folk att Concord är woke och det är därför det är så många som har dislikeat Concord.

Tycker FZ borde vara tydliga med varför folk tummar ner. Att låtsas som att det regnar fungerar inte längre.

Vad är så woke med det spelet?

Medlem

Jag är inte förvånad. Det ser ut precis som alla andra liknande shooters medan det är ganska sällsynt med ett äventyrsspel som Astro med högt produktionsvärde.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av starlord21:

Själv tycker jag det är bra att FZ inte ger dom där människorna uppmärksamhet. Dom kan sitta i sina ekokammare och vara bittra.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Själv tycker jag det är bra att FZ inte ger dom där människorna uppmärksamhet. Dom kan sitta i sina ekokammare och vara bittra.

En 60.000 man stor ekokammare. haha. Tänk om det är du som sitter i en ekokammare? Mycket talar väl ändå för det eftersom du är i kraftig minoritet angående Concord.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Vad är så woke med det spelet?

Tänker du att folk tummar ner det av någon annan anledning?

Medlem
Skrivet av starlord21:

För att det såg ut som ytterliga en tråkig shooter a la Overwatch?

Man behöver inte skrika woke bara för att folk tummar ner något

Medlem
Skrivet av caracarn:

För att det såg ut som ytterliga en tråkig shooter a la Overwatch?

Man behöver inte skrika woke bara för att folk tummar ner något

Läs några kommentarer så ser du att där tycker man iallafall att det är woke. Man blir dock inte klokare gällande varför det skulle vara woke.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Läs några kommentarer så ser du att där tycker man iallafall att det är woke. Man blir dock inte klokare gällande varför det skulle vara woke.

Det är väl som med alla annan propaganda i samhället. Vissa ser igenom det medan andra inte ser det överhuvudtaget.

Artikel + flera kommentarer och jag ser fortfarande ingen användbar information här? Antalet likes är ju inte särskilt intressant utan någon kontext för mig som inte hört talas om spelen.

signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av starlord21:

En 60.000 man stor ekokammare. haha. Tänk om det är du som sitter i en ekokammare? Mycket talar väl ändå för det eftersom du är i kraftig minoritet angående Concord.

Det är väldigt lätt att hitta 60.000 lättkränkta gamers som kan gadda ihop sig och hetsa varandra till att tumma ner en youtube video. Det är inget nytt att missnöjda människor hörs mer än dom nöjda.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Det är väldigt lätt att hitta 60.000 lättkränkta gamers som kan gadda ihop sig och hetsa varandra till att tumma ner en youtube video. Det är inget nytt att missnöjda människor hörs mer än dom nöjda.

Samma argument som jag har hört om Rings of Power, Disney Star Wars och allt annat som har mottagits dåligt.

Medlem

Alltså Astro spelet ser fint ut när det kommer till mekaniken, men jag är så jäkla trött på färglatt "cuties" som skall in i spelet för att få ytterligare en målgrupp.
Det är en "minor issue", men känner att jag orkar inte med det. 🤕
Concord såg väldigt generiskt ut, så vet inte varför man skulle reagera något nämnvärt.

Får se om sambon skaffar något av dem till ps5, men misstänker jag kommer ignorera båda spelen...

Medlem
Skrivet av starlord21:

Det var det inte det jag frågade. Kan du svara på vad som är woke med spelet.

Medlem

Nazityskland hade varit woke idag.

Medlem

Gillar inte begreppet "woke" då den är extremt flummig av sig.

Det jag däremot är väldigt trött på är hur västerländska spel idag är helt genomsysrade av aktivism och identitetspolitik.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Det jag däremot är väldigt trött på är hur västerländska spel idag är helt genomsysrade av aktivism och identitetspolitik.

Har väl inte släppts något sådant spel i år och även innan så är det ytterst sällsynt med det i någon form av större spel.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hur menar du då? Begreppet är inte särskilt flummigt. Eller menar du sätter många använder det på?
Jag tycker förövrigt det är bra med politisk aktivism i spel. Vill vi att spel ska få en högre kulturell status och likställas med böcker och film så är det sådant som krävs. Annars kommer spel för alltid stanna kvar i skräpkulturens rum.

Medlem
Skrivet av starlord21:

Det är väl som med alla annan propaganda i samhället. Vissa ser igenom det medan andra inte ser det överhuvudtaget.

Nja jag brukar generellt ogilla exempelvis Ubisoft spel när de håller på med sånt, samma med filmer. Du kanske kan ge ett konkret exempel på vad som är woke i detta spel istället?

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Plocka bort de där larviga tummarna. Helt ärligt.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ok!

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av starlord21:

Samma argument som jag har hört om Rings of Power, Disney Star Wars och allt annat som har mottagits dåligt.

Rings of power togs väl mot dåligt för att det var.. skräp

Medlem

Jag tittar på trailern till Concord och undrar:
A. Vad får man "woke" ifrån? Detta ord som sällan säger någonting alls annat än om den som använder det.
B. Varför spelet får nedåt tummar? Spelet ser ju kul ut, även om det har klara Overwatch vibes. Det i sig behöver ju inte vara någonting negativt alls med tanke på hur Blizzard misshandlat sitt original.
C. Även ifall man inte är intresserad av genren, eller tycker att det inte tillför något originellt...varför nedåt tummar? Det blir en jäkligt konstig betygssättning ifall folk börjar ge saker dåligt betyg för en sådan anledning.

Jag tror jag kommer ta det aktiva, och inte alls särskilt svåra beslutet, att fullkomligt ignorera vad random anonyma folk på "nätet" tycker...det betyder ju uppenbarligen lika lite som ett vädersläpp i världsrymden.

Medlem

Like/Dislike-ratio på trailers brukar väl inte ha särskilt stor korrelation med försäljning. Assassin's Creed Shadows har ju enorma mängder dislikes men kommer sälja som smör, likaså tror jag Astro Bot kommer sälja väldigt dåligt. Tvivlar på att just Concord blir någon större framgång men det lär ju ha att göra med att spelare är trötta på allt live service-skräp med battlepass, mikrotransaktioner och fomo-hets.

ZF
Medlem

Bra. Hoppas åtminstone merparten av bombningarna är för den infantila Marvel-humorn. Det otyget måste bort.

"Whoa, don't say spoon man. I can't deal with spoons!"

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hur menar du då? Begreppet är inte särskilt flummigt. Eller menar du sätter många använder det på?
Jag tycker förövrigt det är bra med politisk aktivism i spel. Vill vi att spel ska få en högre kulturell status och likställas med böcker och film så är det sådant som krävs. Annars kommer spel för alltid stanna kvar i skräpkulturens rum.

Man kan ju alltid hoppas att spel får stanna där men jag tror spelmediets storhetstid är över för många av oss.
Nu ska alla spel vara för alla spelare och känslighetskrav ska finnas till höger och vänster.
Nä, det var bättre förr (sur gubbe).

Däremot kan jag hålla med om att politisk aktivism kan vara intressant i spel så länge det inte är vår politik.
Vissa av oss spelar för att för att få en stund verklighetsflykt.

12
Skriv svar