Prince of Persia: Sands of Time-remaken får förstärkning av Ubisoft Toronto

Robot
Prince of Persia: Sands of Time-remaken får förstärkning av Ubisoft Toronto

Med bland annat Splinter Cell: Blacklist, Far Cry 6 och Watch Dogs: Legion på cv:t.

#Prince-of-persia-sands-of-time, #Ubisoft

Redaktör
Ponny

Skönt att vi hux flux fick två andra PoP-spel så att den är "poop"-historien smärtar mindre. För i min bok är detta det bästa spelet i serien, och förtjänar en remake av yppersta klass.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det där känns som ett hopplöst fall. Bättre att lägga ner det istället.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem

aHAHA =d Dessa spel Ubisoft håller på med.
Varför inte bara lägga skiten på en studio UTANFÖR de egna?

Undrar vad för sorts "remake" detta blir... AAAA-spel som kommer ut 21XX som alla kommer värdera som en remake på ett AAA-spel från 2003.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad för sorts "remake" detta blir...

Det kanske blir på samma nivå som XIII-remaken.

signatur

Medlem

Vid det här laget kan det ju inte vara fel på de som utvecklar, det måste vara någon sorts microtransaction eller pay2win-sak som någon finanschef de inte kan komma på hur han skall få fixat...

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar vad för sorts "remake" detta blir... AAAA-spel som kommer ut 21XX som alla kommer värdera som en remake på ett AAA-spel från 2003.

Jag tror de vill kläcka fram något stort som folk gillar och sedan fjärta ut fler prince of persia spel som folk köper för att det är prince of persia. Som med Assassin's creed osv.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tror de vill kläcka fram något stort som folk gillar och sedan fjärta ut fler prince of persia spel som folk köper för att det är prince of persia. Som med Assassin's creed osv.

Absolut, det finns ju två till spel i serien där så.
Jag tror remaken är (var?) ett sätt att se om de kan starta om hela serien igen, som de gjort flera ggr.

signatur

Medlem

Varför inte göra ett helt nytt 3d PoP istället för en massa jävla remakes ?

Offtopic: det bästa spelet i "gamla" triologin är helt klart 2an. PoP: Warrior Within.
Cool fighting och ball plattforming till tonerna av bra musk (Metal).
Det var det första spelet jag spelade i Prince of Persia innan jag gick vidare med 3an och 1an. Båda dessa var botten napp, ingen Metal alls

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Offtopic: det bästa spelet i "gamla" triologin är helt klart 2an. PoP: Warrior Within.
Det var det första spelet jag spelade i Prince of Persia innan jag gick vidare med 3an och 1an. Båda dessa var botten napp, ingen Metal alls

Det är lustigt hur olika man kan tänka själv håller jag tvåan som det sämsta i serien då tonen, musiken och allt där är för edgy och pinsamt för min del. Det var dock coolt när jag var 15.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2
VR: Meta Quest Pro + VR Air Bridge

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Själv satt jag och skämdes när jag spelade tvåan. Trots att man var alternativare så visste jag när företag var try-hards. Musiken håller jag med om att den var cool däremot. Allt annars kändes för mycket.

signatur

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det är lustigt hur olika man kan tänka själv håller jag tvåan som det sämsta i serien då tonen, musiken och allt där är för edgy och pinsamt för min del. Det var dock coolt när jag var 15.

Var 18 när det släpptes. Det var coolt vid den åldern med

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Tvåan var svårt att spela då presentationen och stilen var så oehört töntig och lökig.

Det bästa PoP är det som kom x antal år efter där stilen var cellshadad.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar