87 % av Hellblade 2:s Xbox-spelare har inte klarat spelet
Gisses kom inte spelet nyss varför denna hets 😅 Finns så mycket att välja på så är nog ganska vanligt att man hoppar mellan flera spel samtidigt vilket tar tid. Jag klarar väldigt sällan ut spel nuförtiden (klarar kanske 4% av allt jag spelar) men när jag väl gör det är det har det gått allt ifrån 2 månader till flera år. Så ge spelet ett par månader till så har flera garanterat klarat det.
Oj. Men jag kan förstå varför. Jag är snart klar, men det har nog sällan tagit fler kvällar för mig att ta mig igenom ett så här kort spel.
Blir nog/förhoppningsvis klar till helgen. Dels har jag inte tid att spela så mycket som jag vill längre (vem har det?) och dels är det ett väldigt intensivt spel som kräver att man sitter med headset och är fokuserad på det som sker på skärmen för att få ut något av det. Inget spel jag skulle vilja ligga i soffan med en påse chips på magen och spela samtidigt som solen stör ut halva TVn och barnen springer omkring och leker i rummet. Med det sagt tycker jag att det är alldeles fantastiskt hittills, blir kanske tillochmed en recension om ett tag..
Eftersom jag har gamepass så testade jag trots att jag inte var så taggat. Gillar konceptet, men det är för många delar som är för långsamma och därmed tråkigt helt enkelt. jag gav upp ngn i mitten där hennes tankar själva säger "when does this end, when will they show themselves" och ytterligare samma typ av puzzle för 4:de , 5:te gången dök upp?
Nej, svårt är spelet inte.
Har precis börjat och spelar kanske 30-45 minuter åt gången. Otroligt snyggt spel med bra story, men tyvärr inget som jag sträckspelar pga gameplayet. Samma sak hände när jag spelade God Of War. Snyggt spel med bra handling men gameplayet tråkade ut mig väldigt fort, tyvärr var det spelet för långt för att jag skulle pina mig igenom gameplayet.
Hellblade 2 verkar iaf tillräckligt kort för att jag ska stå ut med gameplay till slutet.
Ja jösses! Det saknas dedikation och jävlar anamma hos dagens Lame Gamers (lamers), alltså. Har man tid och ork att gå till jobbet åtta timmar om dagen är det inte mycket begärt att man faktiskt rätar upp sig och sträckspelar medelmåttiga Xbox-lir.
Allt handlar om prioriteringar och inställning. På min tid satt vi fyra man i en källare i ett drygt halvår och nötte Zelda 1. Det blev mycket hämtpizza och visst, när vi inte hittade ingången till femte templet så fick vi ringa runt till hela grannskapet innan någon kunde hjälpa oss, men jag är helt säker på att vi hade varvat spelet till slut om inte Henkes mamma klippte strömmen och nollställde sparfilerna. Det var bättre förr.
Så det här spelet floppa oså, starfield floppa. Alla första titlar från microsoft floppar kraftigt. De försöker verkligen ge sony en match men allt kraschar ändå. Microsoft har verkligen en tuff tid framför sig. Jag tror gamespass är orsaken då spelen är gratis och därför är folk inte seriösa med att spela färdigt spelen de kör igång. Hade man köpt spelen istället så hade fler spelat klart för att få valuta för pengarna man lagt ut
Så det här spelet floppa oså, starfield floppa. Alla första titlar från microsoft floppar kraftigt. De försöker verkligen ge sony en match men allt kraschar ändå. Microsoft har verkligen en tuff tid framför sig. Jag tror gamespass är orsaken då spelen är gratis och därför är folk inte seriösa med att spela färdigt spelen de kör igång. Hade man köpt spelen istället så hade fler spelat klart för att få valuta för pengarna man lagt ut
För mig är det samma med Sony första titlar, Horizon är kanske 50% in i spelet men tröttnade och andra spel lockade mer att spela.
Spiderman 2, ligger inplastat än, skaffade det för Sony 1party exclusives ska ju va bäst right? har kört igenom första 2 spelen men inte sugen på mer av detta atm
Final Fantasy 7 Rebirth, installerat men aldrig startat spelet har haft fullt upp mä annat, och har hört att det är mycket tråkiga sidequests etc som fått lusten att spela mindre.
Hellblade II var nog aldrig tänkt att bli en titel som lockade massorna till Xbox. Originalet är ett smalt spel, hyllat av kritiker men förmodligen spelat av ganska få. Uppföljaren är väldigt likt. Det är inte ett mainstreamspel.
Är iofs inte konsollspelare men klarade igenom spelet igår. Fantastiskt spel, väntar verkligen på en uppföljare!
Och som @Ruffles säger ovan, det är inte ett mainstream-spel utan ett väldigt nischat spel, och spelet kräver lite tankeverksamhet bakom pannbenet också för att fullt ut uppskattas :).
Hur långt är spelet om vi räknar timmar?
Orka du inte en läsa till andra meningen i nyheten? 6-7 timmar står det.
Spelade igenom det första spelet men detta orkar jag nog inte ta mig igenom. Slutade spela efter några timmare då jag kände mig led på rösterna som ofta upprepar sig och evigt långa sekvenser av gående och tråkiga puzzel.
Tyvärr kändes inte berättelsen tillräckligt intressant för få mig fortsätta. Jag förväntade mig en filmisk spelupplevelse men det var en svag sådan. Grafiken och ljudet var det inget fel på iallfall.
Orka du inte en läsa till andra meningen i nyheten? 6-7 timmar står det.
Haha, nej läste bara rubriken och sedan fick jag skynda mig tillbaka till arbetet. Tack!
Gisses kom inte spelet nyss varför denna hets 😅 Finns så mycket att välja på så är nog ganska vanligt att man hoppar mellan flera spel samtidigt vilket tar tid. Jag klarar väldigt sällan ut spel nuförtiden (klarar kanske 4% av allt jag spelar) men när jag väl gör det är det har det gått allt ifrån 2 månader till flera år. Så ge spelet ett par månader till så har flera garanterat klarat det.
Spelet är 8 timmar långt, man ska kunna klara det på en dag, högst två, men folk nu för tiden har så taskig koncentrationsförmåga för allt TikTok scrollande.
Fan, jag som tyckte det var rätt bra.
Emotionell bossfight. Gillade när man räddade en jätte från Hel. Musiken var schysst som fan.
Sjukaste striden med pumpande techno throat singing.
Kändes dock mer som en bra film med inslag av dryga pussel.
Men med tanke på hur kort det är och hur icke-interaktivt det är så skulle jag dock inte köpa det för mer än 200 spänn.