Silent Hill 2:s originalutvecklare ville ändra mer i remaken

Robot
Silent Hill 2:s originalutvecklare ville ändra mer i remaken
Medlem

Undrar om remakes är här för att stanna, eller om det är en trend som försvinner om några år. Jag skulle hellre se helt nya originaltitlar. Så att man får uppleva nåt nytt. Och originellt. Så var det när jag spelade Silent Hill och Silent Hill 2 för många år sen.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Undrar om remakes är här för att stanna, eller om det är en trend som försvinner om några år. Jag skulle hellre se helt nya originaltitlar. Så att man får uppleva nåt nytt. Och originellt. Så var det när jag spelade Silent Hill och Silent Hill 2 för många år sen.

En remake är helt annat spel än orignalet. Enda gemensamt är storyn. Så det är ett nytt spel med andra ord. jag hoppas de gör remake på ettan och trean oså. Sen att konami gör remake på Metal gear solid 1, 2 och 3. 3an är snart här som vi redan vet. del 4 behöver bara en remaster i 4k då originalet duger än idag gameplay mässigt då det var före sin tid som Gta 4 oså var 2008

Inaktiv
Skrivet av scaryfoot:

Jag gillar det faktiskt så länge det fortfarande görs nya spel också får trenden gärna stanna. Att få återuppleva ett spel som man verkligen tyckte om för +20 år sedan i ny tappning brukar göra mig ganska tillfreds

Medlem
Skrivet av submariner:

En remake är helt annat spel än orignalet. Enda gemensamt är storyn. Så det är ett nytt spel med andra ord. jag hoppas de gör remake på ettan och trean oså. Sen att konami gör remake på Metal gear solid 1, 2 och 3. 3an är snart här som vi redan vet. del 4 behöver bara en remaster i 4k då originalet duger än idag gameplay mässigt då det var före sin tid som Gta 4 oså var 2008

Resident Evil 4 dög också gameplay-mässigt och de släppte sen en remaster. Och sen en remake. Samma med The Last of Us. Men de spelen gjordes på medeltiden. Man kunde inte riktigt se vad som hände på skärmen. Ett spel får mer atmosfär ju snyggare grafik det har.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag gillar remakes på mina gamla favoritspel om de görs bra. Betalar gärna och spelar om en gång till efter massa år och uppleva det med nutidens grafik

Medlem

Ska bli spännande att se hur det blir till slut. Själv har jag inget intresse för en remake och håller mig till orginalet på PC med Enhanced Edition-modden

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Resident Evil 4 dög också gameplay-mässigt och de släppte sen en remaster. Och sen en remake. Samma med The Last of Us. Men de spelen gjordes på medeltiden. Man kunde inte riktigt se vad som hände på skärmen. Ett spel får mer atmosfär ju snyggare grafik det har.

Själva gameplayet i RE 4 originalet är ok men kontrollen i spelet är katastroff o det håller nog de flesta med om. Det förstörde spelet för många. Därför var en remake nödvändigt förra året. Last of us är en ripp of rakt av. Varför en remaster kom fattar jag inte. Företaget har inte släppt något nytt sen 2020 så de behövde mjölka folk åter på pengar genom att släppa om både ett o två igen utan o lägga till något speciellt. De flesta trippel A spel från Ps3/360 eran håller än idag game play mässigt. Men allt före 2007 är inte spelbart längre så därför är jag för olika remake på bra spel serier silent hill, Metal gear, RE osv..

Medlem

Har ingen tillit överhuvudtaget för "Blooper" Team. Gameplayet såg bedrövligt ut. En sämre version av ett över 20 år gammalt spel. Även att de använt sig av Sweet Baby..

Medlem

Om spelskaparna ville göra ett nytt spel som baseras på orginalet då blir det ju en äkta remake.
Det hade jag velat spela.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"made For Modern Audiences" pass

Medlem
Skrivet av Petrik:

"made For Modern Audiences" pass

Minns förr i tiden då ordet modern var associerat med något spännande och förbättrat. Till ett kidnappat ord som bara skapar en ordentlig turn-off.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Minns förr i tiden då ordet modern var associerat med något spännande och förbättrat. Till ett kidnappat ord som bara skapar en ordentlig turn-off.

Ja, Silent Hill var nytt och spännande då. 1999 och 2001.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Remake till Resident evil 1 släpptes till Gamecube 2002, så det verkar vara här för att stanna

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Remake till Resident evil 1 släpptes till Gamecube 2002, så det verkar vara här för att stanna

Ja, det verkar så. Den tyckte jag var småtrist. Originalet har mer karaktär. Hur tänkte dom där? Crimson Heads, Lisa... Jesus Christ

1
Skriv svar