Rykte: Remaster av första Halo övervägs till konkurrerande konsoler

Robot
Rykte: Remaster av första Halo övervägs till konkurrerande konsoler
Medlem

Finns det inte redan en remaster på Halo?

Medlem

Vore ett nytt Halo som är fritt från allt jädra COD-mög för mycket begärt? Lägg ner 343 och lämna över Halo till en utvecklare som kan ge oss ett Halo med bra story och roligt multiplayer.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jo vi har ju Master Chief Collection vilket det också ryktades om att det skulle komma till Playstation med alla tidigare rykten innan det blev klart att det var Sea of Thieves, Grounded och Hi-Fi rush som skulle bli multiplatt.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ja fast ganska dålig imo. Förstörde designen helt. Sen såg remastern redan gammal ut när den kom ut 2011.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja fast ganska dålig imo. Förstörde designen helt. Sen såg remastern redan gammal ut när den kom ut 2011.

Är den så gammal? Det var ett tag sedan jag spelade den men visst använde de designen från Halo3?

Men Halo eller, är så trött på Master Chief att man bara vill göra en 360 och gå därifrån. Men visst, Halo till de andra konsolerna vore väl inte en helt oringlig idé.

Medlem

Snacka trött spelserie. Dags att lägga ned Halo och skapa nåt nytt... Har varit min känsla sedan 5'an.
343 verkar ju inte heller kunna förvalta serien för fem öre.

Fiaskot Infinte var ju verkligen spiken i kistan.

Medlem

Vi började med mastershief på pc men tog oss inte igenom första ens. Var inte alls tillfredställande gameplay för en van fps-pc spelare.

De hade dock gjort rätt bra jobb, för blev väldigt bra i 5120x1440 upplösning, vilket få får till bra idag.

Medlem

Tyckte Infinite kampanjen var riktigt bra, fattar inte varför de inte bara gör fler dlc:n till den. Spelet fick ju bra omdömen och sålde hyfsat vad förstår.

Medlem

Har spelat igenom första på PC way back och på Xbox i co-op för något år sen bara men skulle det komma en remaster till Switch 2 skulle jag antagligen spela igenom det igen där

Fragtjuv
Skrivet av Lauchen:

Tyckte Infinite kampanjen var riktigt bra, fattar inte varför de inte bara gör fler dlc:n till den. Spelet fick ju bra omdömen och sålde hyfsat vad förstår.

Håller med om kampanjen. Jag tyckte att det var riktigt roligt gameplay

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av GustavA:

De släppte ju denna Anniversary Edition som du antagligen tänker på? Vet inte om den såg så mycket bättre ut så jag tror de kan få ett otroligt lyft därifrån

Testpilot

The Master Chief Collection (MCC) till PC är bland de bästa köpen jag gjort i spelväg på många år, var visserligen inte perfekt vid lanseringen, men när jag väl satte mig för att spela igenom kändes det modernt nog och välpolerat. Hade barnsligt roligt med att spela igenom alla kampanjer igen, riktigt trevlig nostalgitripp

Det tråkiga är att femman än idag uteblivit på PC.. Även om det spelet mottogs ljummet som bäst vore det trevligt att ha hela "samlingen" tillgänglig. Hoppas dock att Playstation-skaran får tillgång till första spelet åtminstone

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 5600| 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem
Skrivet av baxtex:

Den var helt ok, men oj vad jag föredrar originalgrafiken. Allt är bättre. Mer atmosfär, inte så grälla färger. Jag önskar att fler nya spel var mer avskalade. Är nog bara ett drygt år sen jag spelade igenom det för första gången, och jag förstår varför det blev en klassiker.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Första kampanjen jag aldrig slutförde av alla Halo-spel. Tröttnade ut totalt! Var inte alls samma story. Open world fungerar inte med Halo.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Lauchen:

Håller med. Halo: CE-vibbar, riktigt roligt gameplay (även om miljövarationen var en bristvara) och kul från start till mål. Hade väldigt gärna sett story-dlc, men nu blev det tyvärr inte så.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Gameplay vart ju bra men världen alldeles för tom. Det fångade däremot känslan av första halo väldigt bra!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Första kampanjen jag aldrig slutförde av alla Halo-spel. Tröttnade ut totalt! Var inte alls samma story. Open world fungerar inte med Halo.

Smaken är olika men jag håller verkligen inte med. Tycker open world var utmärkt för Halo. Kul att anfalla baser samt söka upp och eliminera specifika fiender. Vill se mer sånt. Alldeles för många banor i framförallt Halo 1 och 2 kändes som transportsträckor.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Gameplay vart ju bra men världen alldeles för tom. Det fångade däremot känslan av första halo väldigt bra!

Tom vet jag inte riktigt men den kunde varit större. Tänker att här hade dlc kunnat fylla på med saker synd att det aldrig blev så.

Medlem

Det finns så jävla mycket rykten just nu. 2h Showcase därefter CoD Direct. 40 spel. 30 egna. Äldre CoD spel i Game Pass. Lite flera spel till PlayStation.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men Halo eller, är så trött på Master Chief att man bara vill göra en 360 och gå därifrån. Men visst, Halo till de andra konsolerna vore väl inte en helt oringlig idé.

Nu ser jag bara framför mig att du snurrar ett helt varv och fortsätter gå rakt emot Master Chief…

Förlåt Sebastian, avskyr själv när folk är besserwisser-dryga, men kunde inte låta bli!

Skrivet av Babooshka:

Nu ser jag bara framför mig att du snurrar ett helt varv och fortsätter gå rakt emot Master Chief…

Förlåt Sebastian, avskyr själv när folk är besserwisser-dryga, men kunde inte låta bli!

Haha, det var en del av skämtet ju. Hela inlägget var en lek med ord som anspelar på Xbox-grejer.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, det var en del av skämtet ju. Hela inlägget var en lek med ord som anspelar på Xbox-grejer.

Aaah, då fattar jag haha! Well…jokes on me I guess 😄

Medlem

Ge id software chansen att göra ett Halo spel så ska jag nog fundera på att pröva på Halo.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det behövs definitivt en remaster för detta, ettan i dagens läge håller inte åldrats särskilt väl alls.

Medlem
Skrivet av Samus:

Det behövs definitivt en remaster för detta, ettan i dagens läge håller inte åldrats särskilt väl alls.

Jag spelade det för nåt år sen, tycker det är fantastiskt.

Medlem

Önskar remastern inte avvek så mycket från originalstilen. Speciellt människosoldaterna ser inte alls ut som original!

Medlem
Skrivet av Babooshka:

Aaah, då fattar jag haha! Well…jokes on me I guess 😄

Skämt som behöver förklaras är inte bra skämt.

Du har ryggen fri här! 😎👍

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lägg ner 343 och anställ ett gäng apor så har vi en fin remaster på gång

1
Skriv svar