Varsågod, alla trailers från Xbox Games Showcase

Robot
Varsågod, alla trailers från Xbox Games Showcase

Doom, Indy, Gears, Fable, Perfect Dark – Microsoft bjöd på en fullmatad spelkväll.

#gears-of-war-e-day, #xbox-games-showcase

Fragtjuv

Där fanns det en del intressanta saker!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

10 gånger bättre än Sony's Weebfest som dom visade.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja ja jävlar.

Medlem

Jag saknar E3-mässan. För det mesta fick vi se så många intressanta spel.
Detta kändes lite som E3 i mindre skala och det var väldigt trevligt att det var så mycket fokus på just spel, det vi bryr oss om. För många cinematic trailers dock.

Jag ger denna show ett A-.
Helt klart bättre än vad Sony och Nintendo bemödat sig med i år.

Medlem

Xbox gör sig lite lustiga hehe
"YOU WANT GAMES? WE'LL GIVE YOU GAMES"
https://x.com/XboxGamePass/status/1799914862455423392

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Perfect Dark känns som en mix mellan Mirrors Edge och... Half-life? Tänkte på slutet när de öppnar upp en portal.

Jag håller mitt intresse men vill se mer.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vafan har hänt med Dragon Age, ser mer ut som fantasy-Fortnite.
Peppen sjönk som en sten i Marianergraven.

Medlem

Riktigt bra showcase! Saknade den nya Xbox kontrollen bara. När dem visade upp de redan läckta konsolerna trodde jag verkligen den också skulle komma men, nope. Men igen, riktigt bra. 👌

Medlem

Kör bara PC nu i princip, och gynnas av gamepass. Men visst brukar väl xbox ha grymma shower och sedan bli överkörda av sony i slutändan ändå? Hoppas det blir en vändning nu. Microsoft behöver detta.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Bra show helt klart. Flintlock ska bli kul att lira, tyckte deras förra spel var bra.

Medlem

Ja, om inte Nintendo dundrar på med något rejält i sin nästa Direct håller jag Microsoft som vinnare av denna spelsommar Blev absolut sugen på att skaffa en Xbox Series X igen (den glittriga med 2TB) så mycket av oron kring dem är som borta. Mycket att se fram emot nu!

Medlem
Skrivet av Decado:

Ja, det såg vidrigt ut. Helt galet att Bioware valt den riktningen och tror på annat än totalt fiasko.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Decado:

Det var min enda tanke efter att ha sett trailern, att det måste finnas mången Dragon Age-fan därute som fick akut ont i magen av det vi fick se. Jag är ingen Bioware-anhängare och fastnade aldrig för spelen, men det smärtar att se ännu en spelserie slira ut i vägrenen med konceptet halvquirky hjältar i jättebjärta färger. Det känns som att försöka blidka en kundkrets som ligger helt utom räckhåll för ett Dragon Age-spel.

Kommentarsfältet på Youtube verkar redan betrakta Bioware som nästa studio att läggas ner. Det kan inte vara kul att sitta och läsa det som spelutvecklare bakom Veilguard.

Wauw, mycket intressant. Det blir en kul höst och vinter.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, det såg vidrigt ut. Helt galet att Bioware valt den riktningen och tror på annat än totalt fiasko.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det var min enda tanke efter att ha sett trailern, att det måste finnas mången Dragon Age-fan därute som fick akut ont i magen av det vi fick se. Jag är ingen Bioware-anhängare och fastnade aldrig för spelen, men det smärtar att se ännu en spelserie slira ut i vägrenen med konceptet halvquirky hjältar i jättebjärta färger. Det känns som att försöka blidka en kundkrets som ligger helt utom räckhåll för ett Dragon Age-spel.

Kommentarsfältet på Youtube verkar redan betrakta Bioware som nästa studio att läggas ner. Det kan inte vara kul att sitta och läsa det som spelutvecklare bakom Veilguard.

Det behövs bildas en stödgrupp för hoppfulla men nu traumatiserade Dragon Age fans.
Som första behandling ordinerar Doktor Decado denna 15 år gamla trailer till alla besvikna (okej, uppskalningen är färskare)

Medlem

Episk show! Vågade knappt hoppas, men det här blev faktiskt bättre än väntat!

Testpilot

En del intressanta spel, men jag är kluven.

En förinspelad show, med trailers efter varandra känns så förbannat tråkigt. Allt blir så mycket bättre med publik, några liveintervjuer, gäster på scen, något oväntat o.s.v. istället för ett Youtubeklipp.

Kommer det fortsätta så att alla håller sina egna shower med de stora spelsläppen, så är det tveksamt om Summer Games Fest och sånt kommer överleva. Varför gå på ett sånt evenemang när det inte visas några godbitar? Varför investera i stor scen, med allt vad det kostar om de ändå inte får annonsera ut något efterlängtat?

Förut hade de stora också sina egna shower, men nu med tanke på att Microsoft äger så många utvecklare så blir det inte så mycket kvar till Geoff. Känns lite som Geoff är Netflix, hade allt förut men nu inte så mycket kvar - förutom ett och annat guldkorn.

KoP
Medlem
Skrivet av Decado:

Ser roligare ut än DA: Origins iaf. Origins har inte åldrats så bra om man ser tillbaks på det. 😬

Medlem
Skrivet av Decado:

Det behövs bildas en stödgrupp för hoppfulla men nu traumatiserade Dragon Age fans.
Som första behandling ordinerar Doktor Decado denna 15 år gamla trailer till alla besvikna (okej, uppskalningen är färskare)

https://www.youtube.com/watch?v=xdbfAj8sm_E

Det är sjukt hur vi kunnat hamna här efter en så lysande inledning som Origins var.

Medlem

Tack för ni lade upp alla filmer. Blir enklare att botanisera då

Medlem

Håller med de andra om Dragon Age trailer , varför har de gått mot att försök visa upp det som en Hero-shooter typ. Näe de har lite att bevisa när de visar upp gameplay.

Likadant med State of decay 3, gillade trailern dock. Men läste att de ska visa upp 15 min gameplay på tisdag, så får se vad det är.

Mythology Retold såg bra ut, ska bli kul att spela det igen. Såg dessutom ut som att själva kampanjen verkar vara densamma, kände igen ett par klipp från den. Inget fel med det då det var en bra kampanj.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Riktigt bra show! Var spel efter spel som jag kände att jag verkligen ville spela med vara möglet undantag, blir än grym spelhöst och riktigt bra år nästa år med i denna takt.

Skrivet av Shadee:

En del intressanta spel, men jag är kluven.

En förinspelad show, med trailers efter varandra känns så förbannat tråkigt. Allt blir så mycket bättre med publik, några liveintervjuer, gäster på scen, något oväntat o.s.v. istället för ett Youtubeklipp.

Jag känner faktiskt helt tvärtom där. Är jätteskönt att slippa en publik med anställda och super fans som klappar åt allt, b-iga och väl inövade intervjuer och gäster som skämmer ut sig, där allt bara tar tid från spelen. Nu bara öste dom på med spel och kunde hålla tiden nere ändå, mycket uppskattat!

Medlem

Om inte annat var det otroligt snygga trailers.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Känns som det här vad som behövdes vid XSX lauchen men det fanns fler saker att se fram emot än vad jag väntade mig, taggad!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Om inte annat var det otroligt snygga trailers.

Och väldigt mycket av det var in game, in engine och till och med game play så det kommer att bli rejält snygga spel.

Ser ut som:

Metal Gear
Assassin’s Creed
Call of Duty
Doom
Stalker 2 (timed exclusive)
Dragon Age
Life is Strange
Expedition 33
Flintlock
Mixtape
Atomfall
Wuchang Fallen Feathers
Mecha Break

inte är exklusiva till just xbox

Medlem

Kan inte låta bli att tycka att Avowed ser lite intressant ut alltså... håller tummarna för positiva recensioner när det väl släpps så man kan sätta tänderna i det med gott samvete!

Edit: Glömde totalt Fable. Lite samma tänk som ovan. Har ju spelat alla spel innan, så vore nästan konstigt att sluta nu!

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Riktigt bra show, kändes som att det aldrig skulle ta slut, det bara matades på med spel.
Mycket trailers men få datum, känns som att de flesta av spelen som visades är långt bort tidsmässigt tyvärr.

Medlem
Skrivet av Decado:

Tänkte exakt samma.... Enda som såg riktigt bra ut här var nya Doom.

signatur

Spela spel är kul ibland.

12
Skriv svar