Arcanes andra säsong blir den sista – se nya trailern
Men Riot utlovar fler serier och filmer från Runeterra.
#Arcane, #League-of-legends, #Netflix, #Tv-serier
Låter som en klok inställning. Jag tror en stor anledning till Arcanes framgång inte bara är LoL's popularitet utan också att det är en serie med väldigt konkreta avsnitt som kontinuerligt imponerar. Härligt att fler går tillbaka till att berätta sin historia istället för att casha in på fillers högt och lågt som sakta men säkert utarmar intresset. Supertaggad på säsong 2 och väntar med spänning på fler sådana här initiativ från Riot.
Bra val. Finns många exempel på tv-serier som pågått för länge. Tänker bland annat på Stranger Things. Det hade räckt bra med en eller två säsonger för att berätta den historien. Eller Lost för den delen som bara blev mer och mer komplicerad med tiden. Skaparen har sagt att hans plan var att det bara skulle bli tre säsonger men sen blev serien så populär att ägarna ville ha fler avsnitt och därför blev det som det blev.
Men som sagt bra val. Ser hellre en kortare serie med mer välskriven handling.
PSN: Oakborn86
Låter som en klok inställning. Jag tror en stor anledning till Arcanes framgång inte bara är LoL's popularitet utan också att det är en serie med väldigt konkreta avsnitt som kontinuerligt imponerar. Härligt att fler går tillbaka till att berätta sin historia istället för att casha in på fillers högt och lågt som sakta men säkert utarmar intresset. Supertaggad på säsong 2 och väntar med spänning på fler sådana här initiativ från Riot.
Jag tror nog att just lol har lite med arcanes popularitet att göra, jag själv samt dottern tycker lol är mer eller mindre skräp... Men Arcane är ett mästerverk! Är enligt mig bland det bästa som gjorts i film/serie väg.
En serie med otroligt bra kvalitet vad man än tycker om storyn. Den ligger på en väldigt hög nivå tycker att. Jag är ofantligt tacksam över att jag fått uppleva den och förhoppningsvis en säsong till. Vem vet det kanske är bäst att sluta om man känner att kvaliteten blir lidande.