Arcanes andra säsong blir den sista – se nya trailern

Robot
Arcanes andra säsong blir den sista – se nya trailern

Men Riot utlovar fler serier och filmer från Runeterra.

#Arcane, #League-of-legends, #Netflix, #Tv-serier

Medlem

Det är synd att säsong 2 av Arcane blir den sista, men det är spännande att fler serier och filmer från Runeterra-universumet är på gång. Ser mycket fram emot den nya säsongen samt vad de har planerat framöver.

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Låter som en klok inställning. Jag tror en stor anledning till Arcanes framgång inte bara är LoL's popularitet utan också att det är en serie med väldigt konkreta avsnitt som kontinuerligt imponerar. Härligt att fler går tillbaka till att berätta sin historia istället för att casha in på fillers högt och lågt som sakta men säkert utarmar intresset. Supertaggad på säsong 2 och väntar med spänning på fler sådana här initiativ från Riot.

Medlem

Bra val. Finns många exempel på tv-serier som pågått för länge. Tänker bland annat på Stranger Things. Det hade räckt bra med en eller två säsonger för att berätta den historien. Eller Lost för den delen som bara blev mer och mer komplicerad med tiden. Skaparen har sagt att hans plan var att det bara skulle bli tre säsonger men sen blev serien så populär att ägarna ville ha fler avsnitt och därför blev det som det blev.
Men som sagt bra val. Ser hellre en kortare serie med mer välskriven handling.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av CptEight:

Låter som en klok inställning. Jag tror en stor anledning till Arcanes framgång inte bara är LoL's popularitet utan också att det är en serie med väldigt konkreta avsnitt som kontinuerligt imponerar. Härligt att fler går tillbaka till att berätta sin historia istället för att casha in på fillers högt och lågt som sakta men säkert utarmar intresset. Supertaggad på säsong 2 och väntar med spänning på fler sådana här initiativ från Riot.

Jag tror nog att just lol har lite med arcanes popularitet att göra, jag själv samt dottern tycker lol är mer eller mindre skräp... Men Arcane är ett mästerverk! Är enligt mig bland det bästa som gjorts i film/serie väg.

Medlem

Har aldrig ens spelat lol men serien var riktigt bra, ser fram emot säsong 2. Netflix animerade serier är i princip enda behållningen för mig när det gäller netflix nuförtiden.

Medlem

Arcane, bästa som hänt på Netflix

Releasehästryttare

Först va jag lite besviken på att det är sista säsongen men nu efter jag sovit på saken så skulle jag vilja se studion göra andra historier med!

Hoppas det inte tar för lång tid bara!

Medlem

Vänta på säsong två i åratal för att sedan bli curbad :'(

Medlem

Väntat sååå länge på säsong två. Är slutet bra så gör det mig inget att det bara blir två säsonger, alldeles för många serier stannar för länge istället för att satsa på ett värdigt avslut.

Medlem

En serie med otroligt bra kvalitet vad man än tycker om storyn. Den ligger på en väldigt hög nivå tycker att. Jag är ofantligt tacksam över att jag fått uppleva den och förhoppningsvis en säsong till. Vem vet det kanske är bäst att sluta om man känner att kvaliteten blir lidande.

1
Skriv svar