Förbered dig på Shadow of the Erdtree med en "detta har hänt"-trailer
Ja som vi väntat, 8 dagar kvar!
Lite trist att det släpps på midsommar då man åker iväg, men men, bara en dag så det får man ta igen. Kanske hinner man smyga in lite innan man drar, men vill helst sitta och njuta utan stress. Ack och ve vilka problem.
The more I practice, the luckier I get.
Jag kommer få det svårt.... Håller på att spela genom Zelda tears of kingdom och är långt inne men ser ut att ha långt kvar.
Vill jag pausa det och ta mig an Elden Ring+dlc?
Hm,.. tror dlc:n får vänta faktiskt. Men blir svårt att hålla mig undan alla spoilers som kommer sköljas överallt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Fortfarande ingen aning om storyn i nån av fromsoftwares souls spel. Men är inte heller därför jag spelar dom så har inte lagt någon energi på att förstå storyn
Som en kul grej frågade jag chatgpt om storyn för Elden Ring.
"Huvudberättelsen kretsar kring Elden Ring, en mystisk och kraftfull artefakt som har blivit splittrad. Fragmenten av Elden Ring, kallade Great Runes, innehas av olika halv-gudar som härskar över sina respektive områden i världen. Efter att ringen blev krossad och drottning Marika försvann, föll riket in i kaos och konflikten känd som "The Shattering" började, där halv-gudarna kämpar för att ta kontroll över de fragmenterade runorna.
Innan Elden Ring splittrades, fungerade den som en central och helig artefakt som höll samman och reglerade ordningen i världen, The Lands Between. Elden Ring var en manifestation av "The Greater Will," en gudomlig kraft som styrde över kosmisk ordning och lag i världen. Den hade en grundläggande roll i att bibehålla balansen och harmonin i riket.
Elden Ring och dess ägare, Elden Lord, hade stor makt och inflytande. De som kontrollerade Elden Ring hade auktoritet över hela The Lands Between."
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Fortfarande ingen aning om storyn i nån av fromsoftwares souls spel. Men är inte heller därför jag spelar dom så har inte lagt någon energi på att förstå storyn
Så var det för mig under en väldigt lång tid. Och det är väl egentligen fortfarande så då jag har svårt att sy ihop världen, loren och storyn. Åtminstone när det kommer till att förklara den för andra.
Detta är dock något jag har kommit att älska. Det är spännande att spela om spelen för man lär sig eller upptäcker alltid något nytt.
Exempelvis under min senaste omspelning av Elden Ring så intresserade jag mig för Madness som är en kategori av status/magi. Det öppnar upp en helt ny värld för rollspelande. Karaktärer får ett annat värde, diverse vapen och rustning fyller plötsligt en funktion, ordningen man gör saker förändras, ny lore visar sig, nya områden att utforska, slutet ändras. Jag fördjupade mig också i karaktären Shabriri som jag trots 400 timmar aldrig har lagt vikt vid. Det var en fantastisk resa.
Det är för mig helt mindblowing hur andra människor har kunnat tänka ut och skapa detta mästerverk.
Edit: vill nämna att Dark Souls story är sinnesjukt bra och enhetlig. Tog mig flera år att se det, men nu när jag gör det så kan jag inget annat än att svimma vid tanken på att den storyn/världen faktiskt finns.
Ännu en dag i paradiset.