Visions of Mana-trailer avslöjar släppdatum i augusti

Robot
Visions of Mana-trailer avslöjar släppdatum i augusti

Den klassiska serien gör färgglad återkomst.

#Square-enix, #Visions-of-mana, #nyhetstips

Medlem

Dom första tre spelen var underbara, fjärde spelet var helt okej det med (med en titellåt på svenska), men efter det som var det mindre bra spel till DS osv som jag aldrig kom in i. Får väl se hur det blir med detta.

Medlem

Är det couch coop de kommer implementera eller online?

Medlem

Jag har aldrig spelat Mana-spelen, men det ser väldigt mysigt ut.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Är det couch coop de kommer implementera eller online?

Tyvärr inte online coop läste jag nånstans men kan tyvärr inte kom ihåg var nu. Hoppas på couch-coop.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har aldrig spelat Mana-spelen, men det ser väldigt mysigt ut.

"Mysigt" är en ganska bra beskrivning för serien.

Jag tyckte att de lyckades väl med Seiken Densetsu 3-remaken (Trials of Mana) - det hade en del skavande punkter och storyn var aldrig något att hänga i granen ens i SNES-originalet, men överlag fanns charmen och de roliga striderna välbevarade i 3D, vilket är en bedrift. Försiktigt hoppfull inför Visions.

Men vafan är grejen med Square Enix och 1080p-trailers?!

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Striderna ser ut som vilket japanskt hack n slash som helst.

signatur

Jätteintressant information.

De här spelen ser så mysiga ut och låter så bra, men jäklar vad gråtrista de är att spela! Har försökt flera gånger, men Mana-serien är ingenting för mig.

Medlem

Det är bra vackert må jag tycka. Både världen och röstskådespeleriet (trots dubb).

Det klickar inte riktigt för mig. Jag lägger det på plats 200-250 i min backlog. Får se om jag nånsin kommer dit. Jag kanske testar när spelet går loss för 149 kr nån gång i framtiden?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

De här spelen ser så mysiga ut och låter så bra, men jäklar vad gråtrista de är att spela! Har försökt flera gånger, men Mana-serien är ingenting för mig.

Nä, sånna här spel kräver en eller två bombnedslag till karaktärer. Såsom Sephiroth i FF7 eller Auron i FFX. Mana-spelet här verkar inte ha några riktigt kalla grabbar som säljer spelet.

Visions of Mana känns som det i första hand riktar sig till tjejer/kvinnliga spelare. Eftersom protagonisten är en flicka, och de pojkar man kan spela inte känns särskilt grabbiga/maskulina. Men jag kan ha fel.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Spelat Secret of mana till snes det var bra men sen inget mer mana har jag kört.
Detta såg på videon inte så lockande

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Secret of mana - Det var tider det ^.^

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Tyvärr inte online coop läste jag nånstans men kan tyvärr inte kom ihåg var nu. Hoppas på couch-coop.

Couch coop är det jag vill gärna ha då köper jag direkt o spelar med sambon

Medlem

Legend of Mana till Playstation är ett otroligt mysigt spel med riktigt vacker musik. Ett av mina favoritspel. Hade till och med en pianoversion av "Places of Soul" som ingångslåt när jag och min fru gifte oss.

Tyckte också att Trials of Mana-remaken bevarade mycket av charmen från Seiken Densetsu 3, väl värt att köra igenom nu när spelet ofta är på rea

Skrivet av Hanzo:

Nä, sånna här spel kräver en eller två bombnedslag till karaktärer. Såsom Sephiroth i FF7 eller Auron i FFX. Mana-spelet här verkar inte ha några riktigt kalla grabbar som säljer spelet.

Visions of Mana känns som det i första hand riktar sig till tjejer/kvinnliga spelare. Eftersom protagonisten är en flicka, och de pojkar man kan spela inte känns särskilt grabbiga/maskulina. Men jag kan ha fel.

Syftade mer på att stridssystemet aldrig klickat för mig. Karaktärsdesignen och det visuella har jag inga problem med.

1
Skriv svar