Dragon Age-skapare om The Veilguard: "Mitt intryck är att många fans drar en lättnadens suck"

Robot
Dragon Age-skapare om The Veilguard: "Mitt intryck är att många fans drar en lättnadens suck"

David Gaider gillar mörkret i gameplay-filmen.

#dragon-age-the-veilguard

Lättnadens suck att man kommer spara 700 kr 😁

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Inaktiv

Blir nog ett köp beroende på när det kommer och vad man har o göra för övrigt då

Avstängd

Det ser väldigt lila ut.

Medlem

Ser riktigt bra ut Jag gillar den mörka stilen & är definitivt en förespråkare av actioncombat.
Jag har aldrig gillat tur-baserade strider där man sitter och sover för att det går så sakta.
Tycker även dom har en klockren artistisk design på monster och miljöerna, det här blir en förbokning.

Medlem

Spelet ser ut som en cartoonfilm. Sheißespiel.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Jag älskade Dragon Age Inquisition, tror jag spelat igenom spelet 4-5 gånger. Detta spelet verkar ha tagit för lång tid. Jag är inte särskilt sugen. Men de kanske lyckas bygga hypen fram till release men blir definitivt ingen pre-order. Inväntar recensioner från källor jag litar på.

Medlem

Köper hellre ett extra BG3 för att stötta Larian som vet hur man gör RPG.

Medlem

Look, how they massacred my boy!

Medlem
Skrivet av Brambas:

Spelet ser ut som en cartoonfilm. Sheißespiel.

Phew, jag trodde jag var den enda som reagerade på detta, inte sett någon annan kommentera över detta. Tyckte också grafiken kändes lite tecknat. Mer än vad jag vill minnas dom tidigare spelen gjorde. Sen är det synd att gameplay fortsätter i Inquisition fotspåren. Var inte speciellt imponerad över dom. Hade gärna sett dom återvända till Origins, men men.

Medlem

Ja, lika mörkt som Super Mario Sunshine. Bara den supercharmiga och älskvärde F.L.U.D.D. som saknas.

Medlem

ser ut som sea of thieves miljö med Saints row karaktärer.

Medlem

Aldrig ens tänkt tanken att journalister är köpta (säger inte fz är det) men några tidskrifter etc. som helt okritiskt hyllar detta… tinfoilhat on! 😅

Medlem
Skrivet av Kyathab:

Phew, jag trodde jag var den enda som reagerade på detta, inte sett någon annan kommentera över detta. Tyckte också grafiken kändes lite tecknat. Mer än vad jag vill minnas dom tidigare spelen gjorde. Sen är det synd att gameplay fortsätter i Inquisition fotspåren. Var inte speciellt imponerad över dom. Hade gärna sett dom återvända till Origins, men men.

Håller med till 100%

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Sorry Gaider men du har fel. Ända mörkret vi ser i detta spel är utvecklings teamet och vad de lagt focus på. Lett av en trans aktivist som bara hypat relationer, pansexuell everone is pan.
Kan ha fel men varenda varningklocka ringer på full volum trotts batteriet är utplockat.
BG3 hade rintigt skysst gameplay som räddade många rintigt kassa story beslut. Bioware är inte direkt kända för att leverera nptt vidare gameplay senaste åren.

Ser riktigt fortnige ut med. Ingen DA:O känsla alls.

Avstängd
Skrivet av Aforest:

Det ser väldigt lila ut.

det stavas illa

Medlem

Lättnadens suck att spelet kommer hamna i min ignore-list. Nu har "Bioware" gått helt ifrån CRPG-rötterna av Dragon Age: Origins och dess spirituella föregångare Baldur's Gate 1 och 2. Spelet ser verkligen ut som piss och karaktärerna på trailern ser ut som endimensionella generiska cookie-cutter sidokaraktärer. Sen en alldeles för lättsam och barnvänlig ton.. som att Dragon Age blivit Disneyfierad. Sen namnbytet från Dreadwolf till The Veilguard? Var det för att namnet lät för coolt och maskulint? Och därmed inte passade det s.k. "MoDeRn AuDiEnCeS"? Nej men det här spelet är en garanterad flopp. Åtminstone bland de som är DA:O fans.

Medlem

Herregud, kommentarsfält nuförtiden..

Waah, waaah, waaah. Spelet är inte en kopia av ett spel jag gillade för 15år sedan, total flopp

Någon person i företagets utvecklingsteam har åsikter och värderingar som avviker från min, spelet kommer att vara skit.

Andra tycker annorlunda än mig, köpta journalister!!

Kommer att köpa spelet för att sponsra företaget, bara för att göra er övriga förbannade.

Medlem
Skrivet av Crux:

Herregud, kommentarsfält nuförtiden..

Waah, waaah, waaah. Spelet är inte en kopia av ett spel jag gillade för 15år sedan, total flopp

Någon person i företagets utvecklingsteam har åsikter och värderingar som avviker från min, spelet kommer att vara skit.

Andra tycker annorlunda än mig, köpta journalister!!

Kommer att köpa spelet för att sponsra företaget, bara för att göra er övriga förbannade.

Jag har aldrig gillat Dragon Age. Men jag kan verkligen förstå fans till serien, de har valt en konstig väg när det gäller design och grafik. och när det kommer till WOKE grejen... Man blir trött på den, särskilt som heterosexuell så blir det svårt att identifiera sig, det blir nerkört i halsen på en om och om igen.

Medlem

Nä men... nu skämtar du med mig va? Ingame romance har sugit k*k och varit cringe i dess samtliga implementationer, men folk är less på att det finns romance options som speglar andra läggningar än hetero? Låter som farfar Sigismund som är upprörd över att ungdomar hånglar före äktenskapet, och det var minsann bättre förr! 🤣

För de övriga problemen folk har med artstyle, så testa dra ned gfx setting till lägsta, för den där crispiga 2005års feelingen från origins som folk verkar eftersträva.

Får ursäkta, men folk är fan tappade på riktigt.

Medlem
Skrivet av Crux:

Nä men... nu skämtar du med mig va? Ingame romance har sugit k*k och varit cringe i dess samtliga implementationer, men folk är less på att det finns romance options som speglar andra läggningar än hetero? Låter som farfar Sigismund som är upprörd över att ungdomar hånglar före äktenskapet, och det var minsann bättre förr! 🤣

För de övriga problemen folk har med artstyle, så testa dra ned gfx setting till lägsta, för den där crispiga 2005års feelingen från origins som folk verkar eftersträva.

Får ursäkta, men folk är fan tappade på riktigt.

Eller så kanske man kan läsa vad kritiken faktiskt är istället för att anta en massa och sen sätta sig pp jäkligt höga hästar och ser ner på andra.

Kritikenr INTE att det är gay stuff i spelet. Kritiken är att allt de pratat om är att det är gay stuff i spelet.

Inget om storyn, inget om världen, inget om de går tillbaka till origins för din egen karaktär eller inquisitors tråkiga magiker=pinne å klänning.

Men att dina följleslagare kan ligga med varandra det är viktigt.

Ingen bryr sig. Vi vill ha ett bra spel men det är stor jäkla varningsklock när utveckarn bara kan prata om hur pan sexuella alla i spelet är.

Medlem

Doomed från början efter man hörde att Game Directorn är en "Gendermancer" (personen själv kallar sig det)
Sen visade dom trailern och gameplay och det såg ut som dynga

Skönt att man kan spara så himla mycket pengar på spel och serier nuförtiden

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar