Köpa Tangentbord och mus

Medlem
Köpa Tangentbord och mus

Hejsan.

Jag behöver köpa ett nytt tagenbord och mus, jag är en medelmåttlig spelare (spelar runt 40h i veckan) så jag vill gärna ligga "mid-range" nivån, tänker mig en budget på runt 1500:- för båda, nordiskt utförande på tangentbordet är ett krav (åäö ska finnas), helst full size.

Spelar inte MMOFPS, typ CS:GO.

Tack på förhand!

Medlem

Om nu ÅÄÖ är ett måste och du är ganska medelmåttig så kan du väl bara köpa något Deltaco-set eller så?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om nu ÅÄÖ är ett måste och du är ganska medelmåttig så kan du väl bara köpa något Deltaco-set eller så?

Eller så behöver jag det när jag jobbar, och vill inte skifta tangentbord...
Kan ju vara så också.

Medlem
Skrivet av Bohauo:

Kan ju vara så också.

Mm, det är sant, det skulle vara ganska jobbigt att arbeta utan ÅÄÖ, aja. Det går nog att sortera på sådant på webhallen och inet, tangentbord som har ÅÄÖ, så man inte får fel av misstag så klart.

För länge sedan köpte jag ett tangentbord på en loppmarknad som inte hade ÅÄÖ, det blev ett helvete utan dess like.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bohauo:

Kan ju vara så också.

Om du behöver tangentbord när du jobbar så kanske jobbet kan bekosta det?

ZF
Medlem

Vänta på rea och köp det som är onödigt snoffsigt för tillfället till det priset.

Känns som det nästan alltid är rea på märkvärdiga tangentbord och möss någonstans. Lite samma med hörlurar.

Medlem

Tangentbord Med uppgraderings möjligheter senare om man vill och en mus som är bra men lite tung, för under 400 en no brainer.

Känner du dig lite äventyrlig så finns det lätta kina möss för ett bra peng vet dock inte hur kvaliteten är på dem? men en VXE R1 SE (trådlös 52gram för 449kr) hade nog varit mitt val.

Då slutar notan på 1589kr vill du ha en numpad till jobbet köp en billig från valfri sida och plugga in den när du arbetar.

Offtopic
PS. Spelar du 40h i veckan så hade jag satsat på premium prylar då det är en heltidstjänst i gamingens tecken! Stol, skrivbord, lurar, mus och tangentbord. Ens hobby skall vara behagligt och inte onödigt ansträngande ta hand om dig.

Medlem

Du spelar en hel arbetsvecka och kallar det för ”medelmåttligt”? Haha. Hur många timmar lägger någon över medel då?

Medlem

Cooler Master MM720 är den absolut skönaste musen jag någonsin har haft, och priserna har blivit absurt låga. 199 kronor på cdon får mig att vilja bunkra utifall den blir en utgående modell. Jag köpte min för 6-700 kronor för några år sedan. Den är dock matt svart och dom verkar fortfarande ha lite högre pris. Skulle tro att glossy känns lite annorlunda mot huden, men formen och den låga vikten är densamma. Det enda som kan få mig att byta mus i nuläget är om dom släpper en trådlös variant av denna.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Du spelar en hel arbetsvecka och kallar det för ”medelmåttligt”? Haha. Hur många timmar lägger någon över medel då?

Jag reagerade också på den 😂
En annan är glad om man kan få ihop 6-8 timmar på en vecka.

Medlem

Du kan inte gå fel med en Deathadder v3 pro! Bästa musen jag någonsin ägt, bättre att spendera rejält med pengar så du blir riktigt nöjd, speciellt då du plöjer 40 timmar i veckan på att spela (??)

Medlem

Till ämnet. Logitech G305 är en väldigt bra mus för priset. Finnes för 200kr ibland.
Tangentbord är en smaksak. Testa en brytare du gillar.
Keychron, Varmilo, Vortex brukar göra bra produkter.
Leta efter reavaror!

1
Skriv svar