Metroid Prime 4, Dragon Quest, Zelda – se allt från Nintendo Direct!

Medlem

Japp en Nintendo switch 2 ska inhandlas enbart för Metroid prime 4

Medlem
Skrivet av Guld:

Hoppas verkligen de kommer göra en bundle med specialdesignad konsol! Som de gjorde med 3DS way back t.ex.

Oh! Dragon Quest III närmar sig! GOAT jrpg, hade hoppats på att få hela trilogin i en box men kommer kanske en fysisk collection senare nästa år.

Also: DKCR var ett Wii-spel, inte Wii U. Det kom också en 3DS-portning några år senare.

Skrivet av Guld:

Förhoppningsvis fortsätter Nintendo satsa på en cinematisk upplevelse så att vi får det levererat i sweet spot, dvs 22-24 fps. Hänger inte med när det går för fort annars, man blir ju lätt åksjuk då. Tveksamt om det kan nå upp till NES-originalet, men man kan ju hoppas.

Medlem

The Legend of Zelda: Echoes of Wizdom , kan inte låta bli att känna mig en smula besviken. Visst coolt att äntligen få spela Zelda, men lite häftigare powers hade jag önskat än att trolla fram stolar osv. Skulle inte förvåna mig om man får inreda ett rum också.
Förhoppningsvis får man slåss med annat framöver.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Oh! Dragon Quest III närmar sig! GOAT jrpg, hade hoppats på att få hela trilogin i en box men kommer kanske en fysisk collection senare nästa år.

Also: DKCR var ett Wii-spel, inte Wii U. Det kom också en 3DS-portning några år senare.

Förhoppningsvis fortsätter Nintendo satsa på en cinematisk upplevelse så att vi får det levererat i sweet spot, dvs 22-24 fps. Hänger inte med när det går för fort annars, man blir ju lätt åksjuk då. Tveksamt om det kan nå upp till NES-originalet, men man kan ju hoppas.

Det var två releaser, trean för sig och 1+2 i separat utgåva. Av någon anledning. Hoppas dock också på en samling till t.ex. Switch 2 nästa år Har skickat in rättelse om DKCR då jag också fann ett stavfel i beskrivningen av spelet. Men är glad att det kommer, nu har vi både Wii och Wii U-spelet på Switch!

Medlem

Inget Hollow Knight Silksong.. Undrar om dom väntar in Nintendo Switch 2 releasen. Men Switch 1 borde väl ändå kunna hantera Silksong kan man tycka.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem
Skrivet av lonian:

Inget Hollow Knight Silksong.. Undrar om dom väntar in Nintendo Switch 2 releasen. Men Switch 1 borde väl ändå kunna hantera Silksong kan man tycka.

Ja, trodde verkligen att det skulle visas idag. Men det kanske dragit ut på tiden så mycket så de gjort det till Switch 2 istället (eller också) och att de smäller på och visar det med nya konsolen sen. Så att när det redan dragit ut så mycket så kan de spara det lite till. Typ.

Medlem

Riktigt hypad på nya Zelda, där man äntligen får spela som Zelda! Härlig grafik a la Link's Awakening remaken och trollandet med möbler och fiender ser skoj ut. Dag ett köp för min del

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Riktigt hypad på nya Zelda, där man äntligen får spela som Zelda! Härlig grafik a la Link's Awakening remaken och trollandet med möbler och fiender ser skoj ut. Dag ett köp för min del

Ja, grafiken var riktigt mysig imo! Men fightingdelen såg lite banal ut. Men kommer antagligen spela igenom det, även om jag antagligen inte kommer hänga på låset för det.

Medlem

Värt att notera också är att 3ds-porten fick nya banor som kommer ingå i den nya Switch-porten. Så det är som ett hopkok av Wii- och 3ds-spelet!

Medlem

Saknade Silksong och MP2 remaster, annars var det en rejäl höjning från tidigare Directs. Var ju inte mycket man fick se av MP4, men kul att der äntligen finns footage. Mario & Luigi blir kul, sonen älskar för närvarande TTYD (även om han är 4 år och fattar jack shit av dialogen)

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, grafiken var riktigt mysig imo! Men fightingdelen såg lite banal ut. Men kommer antagligen spela igenom det, även om jag antagligen inte kommer hänga på låset för det.

Jag tror det kan bli en del kaosiga och oväntade fighter ändå. Lite som när man bygger bisarra fordon i Tears of the Kingdom

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Skrivet av Gertzy:

Värt att notera också är att 3ds-porten fick nya banor som kommer ingå i den nya Switch-porten. Så det är som ett hopkok av Wii- och 3ds-spelet!

Ah, just det. Jag tyckte DKCR var helt OK då det begav sig men det är nog inget jag känner ett behov av att spela om. Men till Switch-releasen kanske de gjort sig av med viftandet, det skulle ju ändå vara något.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Jag tror det kan bli en del kaosiga och oväntade fighter ändå. Lite som när man bygger bisarra fordon i Tears of the Kingdom

Haha ja det verkar ju finnas lite TotK-dna i det spelet så kan nog mycket väl stämma!

Ah, just det. Jag tyckte DKCR var helt OK då det begav sig men det är nog inget jag känner ett behov av att spela om. Men till Switch-releasen kanske de gjort sig av med viftandet, det skulle ju ändå vara något.

Det tror jag nog, kanske att det finns som alternativ men lär inte vara samma fokus.

Medlem

Det största för mig är nog Ace Attorney Investigations Collection. Jäklar vad tjurig jag var över att tvåan till DS inte släpptes i väst, och nu så kommer båda två till Switch. Så hurra!

Tycker också att MIO: Memories in Orbit ser fantastiskt ut, har alltid tid över för bra metroidvaniaspel.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det största för mig är nog Ace Attorney Investigations Collection. Jäklar vad tjurig jag var över att tvåan till DS inte släpptes i väst, och nu så kommer båda två till Switch. Så hurra!

Tycker också att MIO: Memories in Orbit ser fantastiskt ut, har alltid tid över för bra metroidvaniaspel.

Ja, kul det blir med Investigations. Tyckte Ace Attorney Chronicles var lite väl tramsigt, så hoppas det är mer likt de traditionella Ace Attorney-spelen.

Medlem

Testade Perfekt Dark men blev förvirrad av kontrollerna. Hade man kunnat byta plats på styrspakarna hade det varit nice. Turok klarade jag knappt av att spela av samma anledning. 😅

Medlem

Meh, gimmick Zelda med den där jobbiga blur-grafiken och ett Metorid där inget verkar ha hänt sedan senaste delen släpptes, såg ut som att det styrdes på ett tangentbord.

Dragon Quest och Saga2 var mest intressanta. Men DQ är alltid DQ, 10 timmar in efter du gjort fetch quests i 5 olika byar till samma musik som du hört i alla andra 11 delar så tröttnar man.

Skrivet av Gertzy:

Det var två releaser, trean för sig och 1+2 i separat utgåva. Av någon anledning. Hoppas dock också på en samling till t.ex. Switch 2 nästa år Har skickat in rättelse om DKCR då jag också fann ett stavfel i beskrivningen av spelet. Men är glad att det kommer, nu har vi både Wii och Wii U-spelet på Switch!

1+2 är väl ungefär lika långa tillsammans som trean. DQ3 var ett monumentalt steg framåt för hela jrpg-genren, på flera sätt.

Ja, det fanns ett antal språkliga missar i nyheten. Ger tyvärr ett slarvigt helhetsintryck.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Testade Perfekt Dark men blev förvirrad av kontrollerna. Hade man kunnat byta plats på styrspakarna hade det varit nice. Turok klarade jag knappt av att spela av samma anledning. 😅

Du kan gå in och styra exakt hur du vill ha det med både spakar och knappar. Men du får gå in på Inställningar i startmenyn och göra det manuellt.

Du gör på samma sätt som nedan.

https://m.youtube.com/watch?v=dcaPfijU4Nc&pp=ygUOeGVub2JsYWRl...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Du kan gå in och styra exakt hur du vill ha det med både spakar och knappar. Men du får gå in på Inställningar i startmenyn och göra det manuellt.

Du gör på samma sätt som nedan.

https://m.youtube.com/watch?v=dcaPfijU4Nc&pp=ygUOeGVub2JsYWRl...

Tack för tipset. Hittade menyn och ändrade vänster spak till höger och vice versa. Nu kan jag äntligen spela igenom Perfekt Dark (och möjligen Turok) för första gången 😄

Medlem
Skrivet av androsynth:

Tack för tipset. Hittade menyn och ändrade vänster spak till höger och vice versa. Nu kan jag äntligen spela igenom Perfekt Dark (och möjligen Turok) för första gången 😄

Varsågod. 🎮

Turok 1 & 2 finns annars i fina HD-versioner på e-shopen, och det är rea på dom emellanåt. 😍

Medlem

Såg ju rätt trevligt ut. Metroid såg möjligen lite väl likt sina föregångare ut. De var jäkligt bra för sin tid... men hur kommer fyran landa?
Zelda och det där Mario v Luigi spelet såg väldigt mysiga ut. Charm och uppfinningsrikedom.
Bara de inte blir för lätta.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Varsågod. 🎮

Turok 1 & 2 finns annars i fina HD-versioner på e-shopen, och det är rea på dom emellanåt. 😍

Yeah, att testa originalet är nog mer som en historielektion 😄

12
Skriv svar