Still Wakes the Deep släpps i dag – till bra men inte jättebra betyg

Robot
Still Wakes the Deep släpps i dag – till bra men inte jättebra betyg

Skräckspelet som utspelar sig på en skotsk oljerigg.

#Still-wakes-the-deep, #The-chinese-room

KoP
Medlem

Kommer definitivt testa detta. Ser lite lagom "mysigt" ut.

Releasehästryttare

Otroligt snyggt spel i början!

Första 5 minuterna när man utforskar kabinerna och kaffeterian fick mig att tappa hakan, sen när man kommer ut i de öppna miljöerna så är spelet inte lika snyggt men det är ju första intrycken som räknas!

Medlem

Kommer definitivt spela detta. Ser ut att vara helt i min stil.

Medlem

Har inget emot linjärt så länge det är bra. Ser fram emot kommande? FZ:s recension.

Medlem

Gillar stilen, hyffsat bra pris så får ges en chans. Kommer för lite bra skräck

Fragtjuv

Det ska jag spela när jag är klar med Hellblade 2.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Redaktör
Skrivet av Tiggaren:

Har inget emot linjärt så länge det är bra. Ser fram emot kommande? FZ:s recension.

Ja, vi får se om det blir någon recension. Jag har bett om kod och fick först svar, men sen har jag inte hört något mer från utgivaren, trots att jag frågat dem flera gånger. Håller tummarna, men kan inget lova.

signatur
Medlem

Har sätt fram emot det här ska bli kul att spela i helgen:)

Medlem

Har varit pepp på denna en tid så kommer nog skaffa!

Medlem

På vilket sätt var de inblandade i Vanishing of Ethan Carter? Skulle för övrigt inte kalla det spelet skräck heller, om man inte med "doppade tårna" bara menar segmentet i grottorna som kanske var lite läskigt

Skribent
Skrivet av Generalen:

På vilket sätt var de inblandade i Vanishing of Ethan Carter? Skulle för övrigt inte kalla det spelet skräck heller, om man inte med "doppade tårna" bara menar segmentet i grottorna som kanske var lite läskigt

Hjärnsläpp. Blandade ihop dem med The Astronauts

Medlem

Spelat någon timme. Otrolig inlevelsefullt och precis vad jag önskade mig att det skulle vara! Fått till känslan väldigt bra att man är en arbetare ute på en oljerigg när något oväntat händer.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, vi får se om det blir någon recension. Jag har bett om kod och fick först svar, men sen har jag inte hört något mer från utgivaren, trots att jag frågat dem flera gånger. Håller tummarna, men kan inget lova.

Ingår i Game Pass...

signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Ingår i Game Pass...

Ja, men först vid release, då recensioner redan finns ute. Dessutom har den tänkta recensenten varken pc eller Xbox.

signatur
Ambassadör
Xbox

Ja, men först vid release, då recensioner redan finns ute. Dessutom har den tänkta recensenten varken pc eller Xbox.

Ja jo, men de är ju ute nu oavsett? Andra skälet är ju fullt rimligt dock!

signatur

Jump in.

Medlem

Flyter inte så bra på Series S åtminstone.
Kanske får flytta till datorn.

Medlem

Kört två timmar nu. Är väl lite blandade känslor. Dom har lyckats med miljön, känslan och röstskådespeleriet men det är inget SOMA direkt. Saknar mer djup i berättelsen antar jag. Fortfarande underhållande dock!

Flyter bra på min rigg. Dock buggar inställningarna har jag sett fler klaga på. Vissa resettas.

Medlem

Är hen Amish?

Redaktör
Skrivet av perihelion74:

Är hen Amish?

Han har ström hemma, så sannolikt inte. Handlar nog om smak: alla har inte allt.

signatur
Medlem

Efter att ha kört en del till känner jag mig klart mer positiv. Det är i inomhusmiljöerna spelet kommer till sin rätt när det känns sådär klaustrofobiskt och instängt. Då blir det faktiskt lite läbbigt!
Spelet har 89% positive på Steam just nu vilket får anses som mycket lyckat för ett spel i denna genre (walking sim).

Bara för att jag har semester denna vecka verkar någon bredbandsinstallatör i området klippt fibret.. Tur man kan dela internet från mobben. Annars hade man varit lite putt.

Medlem

Klarade det idag. Spelade maxat på PC i 3440x1440 Oled Ultrawide i 70+ fps. Helt sinnessjukt snyggt allt som oftast när det spelas så! Jag gillade spelet skarpt. Ett fint 9/10 får det av mig. Kunde inte sluta spela, knappt. Helt sjuk stämning (ljudet är också galet bra).

Medlem

Årets hittills vassaste titel i mitt tycke! Gör väldigt mycket med små medel. Riktigt vackert både tekniskt och designmässigt. Den ogästvänligt utomjordiska oljeriggen är stjärnan i upplevelsen men karaktärerna går inte av för hackor de heller. Kul med lite skotska, inte varje dag man (eller åtminstone jag) hör det.

1
Skriv svar