MMORPG Tarisland som släpps 21/6

Medlem
MMORPG Tarisland som släpps 21/6

Någon som tänker spela Tarisland?

Hade varit kul spela med folk ju tänkte jag

Medlem

Är det ett till "korea-mmo" (fullt med pay2win och en shop med massor av skins att köpa osv) som släpps samtidigt som elden ring? Någon har inte tänk till!

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Spelet har inte mer p2w än vad retail wow har.

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

Spelet har inte mer p2w än vad retail wow har.

vad bra, läste några trådar på reddit om det bara

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Det ser ut som ett screenshot ifrån WoW.
Hiskerligt likt.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Geeks Gaming

Servrarna har inte gått upp ännu men ska testa på mobilen då datorn inte är tillgänglig just nu

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Servrarna har inte gått upp ännu men ska testa på mobilen då datorn inte är tillgänglig just nu

servers ska gå up 09.00 imorgon den 21:e

Releasehästryttare

Intressant!

Gillar hur spelet ser ut då det efterapar wow.

Kanske blir att man testar.

bra tips @JennieGlau

Medlem
Skrivet av Devan:

Intressant!

Gillar hur spelet ser ut då det efterapar wow.

Kanske blir att man testar.

bra tips @JennieGlau

https://youtu.be/nhzbYOw7Pok

vad roligt. och najs video du länkade. jag hade missat dom postade den .

Medlem

Jag ska lira det här tänkte ja, har haft lite koll på det här och det ser ganska lovande ut

Medlem

Än så länge så känns spelet.... väldigt "mobiligt". Grafiken är mysig, antar jag. Kan bara gå in i ~2% av alla byggnader som finns i världen, vilket är synd. Frustrerande saker i inställningar, så som keybinds som inte går att binda om, konstig vertikal muskänslighet som inte går att ställa in.

Ser väldigt basic ut, vilket var väntat, då fokus verkar vara mobila marknaden.

Ägt av Tencent, som jag förstår det. Många som upprepar "it is not p2w" online, jag har personligen inte kikat i shoppen, men historiskt så är det bara en tidsfråga innan p2w-grejer smygs in i sådana här shoppar.

Är inte imponerad, än så länge. Men jag kommer hoppa in och ut lite under midsommar, vill inte döma ut spelet innan jag gett det en rimlig chans.

Edit 1 (~09:00): Varning, om du skapar en karaktär med ett namn du gillar - sen ångrar du val av klass men vill använda det namnet till en annan karaktär - då har du tyvärr låst ut det namnet, även om du tar bort den karaktären. Om du försöker återanvända namnet så kommer du få "Repeated name". Vet inte om det finns en timer inbyggd, eller ifall namnet nu är permanent låst/oanvändbart.

Edit 2 (~13:00): Aj då, jag stötte på första riktiga irriterande grejen. Jag är level 19 just nu och jag valde yrket "Forge", vilket är som en smed och gruvarbetare. Efter att jag hade hämtat en massa koppar från kopparmalmer, kunde jag plötsligt inte plocka mer koppar och jag kunde inte heller tillverka något inom mitt yrke. Tydligen spenderar du något som heter "Vigor" när du bryter malm eller tillverkar något. När din vigor är slut, måste du vänta 15 minuter innan du kan tillverka eller "majna" igen.

Även om du har allt material för att tillverka något, kan du inte göra det eftersom denna "Vigor" låser ut dig helt. Du har en gräns på 300 vigor och du får bara tillbaka 1 vigor var 15 minut (autogenerationen av vigor). För att tillverka en bröstplåt kostar det 12 vigor, så jag måste alltså vänta 165 minuter för att kunna tillverka den.

Och det är väl här man börjar cheesa med ögonen och bli lite skeptisk. Vet inte om man kan köpa något med riktiga pengar som "boostar" denna Vigor på något sätt. Hoppas verkligen inte att det är så.

Edit 3 (~18:00): Med allt det här sagt, så är det faktiskt kul att spela Tarisland. Har testat köra dungeons med bror min, har varit relativt lätt, men ändå roligt - finns lite lustiga mechanics osv. Vet inte om det här bara är för att det är något nytt, mer så än att det är bra - men troligast är nog att det är lite av båda.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Än så länge så känns spelet.... väldigt "mobiligt". Grafiken är mysig, antar jag. Kan bara gå in i ~2% av alla byggnader som finns i världen, vilket är synd. Frustrerande saker i inställningar, så som keybinds som inte går att binda om, konstig vertikal muskänslighet som inte går att ställa in.

Ser väldigt basic ut, vilket var väntat, då fokus verkar vara mobila marknaden.

Ägt av Tencent, som jag förstår det. Många som upprepar "it is not p2w" online, jag har personligen inte kikat i shoppen, men historiskt så är det bara en tidsfråga innan p2w-grejer smygs in i sådana här shoppar.

Är inte imponerad, än så länge. Men jag kommer hoppa in och ut lite under midsommar, vill inte döma ut spelet innan jag gett det en rimlig chans.

Edit #1: Varning, om du skapar en karaktär med ett namn du gillar - sen ångrar du val av klass men vill använda det namnet till en annan karaktär - då har du tyvärr låst ut det namnet, även om du tar bort den karaktären. Om du försöker återanvända namnet så kommer du få "Repeated name". Vet inte om det finns en timer inbyggd, eller ifall namnet nu är permanent låst/oanvändbart.

Edit 2: Aj då, jag stötte på första riktiga irriterande grejen. Jag är level 19 just nu och jag valde yrket "Forge", vilket är som en smed och gruvarbetare. Efter att jag hade hämtat en massa koppar från kopparmalmer, kunde jag plötsligt inte plocka mer koppar och jag kunde inte heller tillverka något inom mitt yrke. Tydligen spenderar du något som heter "Vigor" när du bryter malm eller tillverkar något. När din vigor är slut, måste du vänta 15 minuter innan du kan tillverka eller "majna" igen.

Även om du har allt material för att tillverka något, kan du inte göra det eftersom denna "Vigor" låser ut dig helt. Du har en gräns på 300 vigor och du får bara tillbaka 1 vigor var 15 minut (autogenerationen av vigor). För att tillverka en bröstplåt kostar det 12 vigor, så jag måste alltså vänta 165 minuter för att kunna tillverka den.

Och det är väl här man börjar cheesa med ögonen och bli lite skeptisk. Vet inte om man kan köpa något med riktiga pengar som "boostar" denna Vigor på något sätt. Hoppas verkligen inte att det är så.

jag märkte också detta. man ska kunna fiska och få potions som ger lite vigor, man ska kanske få mer vigor av att vara med i en guild också, inte säker. jag har inte hittat hur man fiskar än. lite förvirrad över det där systemet och liksom jag fifflade med gathering crafting i bokstavligen 2 minuter och sedan insåg jag att jag hade slut på vigor . regen verkar ju alldeles för seg. kanske patchas detta.

kollade youtube hittade nån video om att när man gör olika saker så får man claima kistor med random loot, dom kan innehålla potions som get 50 vigor. men är rng . videon var dock från 2023 och kina , så vet inte om vi exakt har det så men gissar det är nåt liknande. väntar på tarisland youtuber kommer släppa videos om hur detta funkar snart

folk kommer sälja såna där potions på trade hall senare gissar jag med, man kan även köpa allt matrial för crafta saker där om man inte vill gathera.

Medlem

Hade inte hört talas om det alls förns en kompis skickade en länk till det. Ska testa och se men oron ligger ju i om det är så okänt att populationen kan vara extremt låg vilket inte är bra för ett MMO.

signatur

>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 8800 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Hade inte hört talas om det alls förns en kompis skickade en länk till det. Ska testa och se men oron ligger ju i om det är så okänt att populationen kan vara extremt låg vilket inte är bra för ett MMO.

släpptes idag. jag spelar på eu1 servern gott om folk, dungeons har 30 sekunder que time.

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

släpptes idag. jag spelar på eu1 servern gott om folk, dungeons har 30 sekunder que time.

Hah, ja den servern är redan full fick ta EU3, de ju positivt i sig!

signatur

>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 8800 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem
Skrivet av JennieGlau:

jag märkte också detta. man ska kunna fiska och få potions som ger lite vigor, man ska kanske få mer vigor av att vara med i en guild också, inte säker. jag har inte hittat hur man fiskar än. lite förvirrad över det där systemet och liksom jag fifflade med gathering crafting i bokstavligen 2 minuter och sedan insåg jag att jag hade slut på vigor . regen verkar ju alldeles för seg. kanske patchas detta.

kollade youtube hittade nån video om att när man gör olika saker så får man claima kistor med random loot, dom kan innehålla potions som get 50 vigor. men är rng . videon var dock från 2023 och kina , så vet inte om vi exakt har det så men gissar det är nåt liknande. väntar på tarisland youtuber kommer släppa videos om hur detta funkar snart

folk kommer sälja såna där potions på trade hall senare gissar jag med, man kan även köpa allt matrial för crafta saker där om man inte vill gathera.

Trevligt om det är så! Då skulle det inte kännas lika "illa". Har tagit en break från yrken i spelet idag, mest fokuserat på dungeons och alla points of interest i första zonen. Men ja, skulle vara trevligt om det är som du säger, helt klart.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Trevligt om det är så! Då skulle det inte kännas lika "illa". Har tagit en break från yrken i spelet idag, mest fokuserat på dungeons och alla points of interest i första zonen. Men ja, skulle vara trevligt om det är som du säger, helt klart.

jag haft haft kul, har två lvl 20 karaktärer som jag gjort alla quest som fanns, gjort alla dungeon runs, allt rep questande, så mkt crafting jag kunnat. tyvärr inte fått svar av folk om vigor . inte ens på offeciela twitch kanalens live stream.

har en präst och ranger hitills. levelar nu en Mage också ^^ så borde jag ha att göra under dagarna

kör på EU 1 och är med i ett svensk guild som heter OkäntUrsprung

Medlem

Gissae på att det är dött om en månad. Det ser generiskt ut, mobilanpassat. De hemska, typiska SEA-typsnitten bådar illa.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Gissae på att det är dött om en månad. Det ser generiskt ut, mobilanpassat. De hemska, typiska SEA-typsnitten bådar illa.

Har du testat själv ? om inte så tycker jag att du ska göra det och bilda dig en egen uppfattning

Medlem

Körde lite igår, och ett mer generiskt mmo får man nog lite efter! Finns inget där som ens liknar "wow", man blir guidad överallt och hela spelet är ett rent mobilspel rakt igenom. Vet inte alls vem som kommer tycka detta är kul om några timmar förrutom någon enstaka korean kanske.

signatur

1# FZ Troll

Skribent

Första intrycket är att Tarisland är helt okej, men att det saknas något som gör att det sticker ut i konkurrensen. Just nu har jag svårt att se mig själv välja detta framför WoW, ESO eller FFXIV. Men jag lattjar väl vidare en stund och ser om det tar fart.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Har spelat lite, men ska testa mer under helgen.

Har fastnat i Guild Wars 1 igen efter många år, då får se hur mycket tid som blir över

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

1
Skriv svar