Även Sony skippar årets Gamescom-mässa
Vågar man hoppas på att Silksong visas upp?
Vid det här laget hade jag nog inte vågat hoppas på Silksong även om Team Cherry gick ut och sa att det skulle närvara.
Sony seglar upp snabbt mot dom tråkigaste företagen.
"Keep your expectations low" - ja för ni har endå inget att visa upp.
Dom har ju visat upp vad vi ska spela närmaste halvåret.
Dom har ändrat ifrån att visa upp spel som kommer inom 2-3 år till närmaste tiden.
Skulle dom visa spel som kommer senare i framtiden skulle dom kunna visa massor.
Spelare idag har inget tålamod och om dom visar spel som släpps om 3 år så klagar samma spelare att dom får se det spelet flera gånger.
Egentligen bättre att visa närmaste framtiden för spelen släpps inte fortare om vi får reda på dom.
Dom har ju visat upp vad vi ska spela närmaste halvåret.
Dom har ändrat ifrån att visa upp spel som kommer inom 2-3 år till närmaste tiden.
Skulle dom visa spel som kommer senare i framtiden skulle dom kunna visa massor.
Spelare idag har inget tålamod och om dom visar spel som släpps om 3 år så klagar samma spelare att dom får se det spelet flera gånger.
Egentligen bättre att visa närmaste framtiden för spelen släpps inte fortare om vi får reda på dom.
Ok ändrar till
Lower your expectations - ja för ni har endå inget intressant att visa upp
Ok ändrar till
Lower your expectations - ja för ni har endå inget intressant att visa upp
Kanske inte för dig men för andra.
Jag finner Astrobot riktigt intressant.
Kanske inte för dig men för andra.
Jag finner Astrobot riktigt intressant.
Självklart.
Sony kunde ju passa på att visa PS5 Pro där annars, men det blir väl under eget event i September istället! Och Nintendo kanske visar upp Switch 2 under eget event/videosläpp i Augusti redan (enligt teori) så gör inte så mycket att de inte är på just Gamescom - även om det vore trevligt om de blev "nya E3" där storverk kan ske.
Sony kan inte ligga på topp år efter år, nått år måste man ligga "low" som du beskriver
Nu var det iofs Geoff Keighley som sa så inför SGF, ingen från Sony. De hade sin egen showcase några veckor innan.
Nu var det iofs Geoff Keighley som sa så inför SGF, ingen från Sony. De hade sin egen showcase några veckor innan.
Tycker det sagts av alla den senaste tiden på ett eller annat sätt.
Sony har skrivit det i sina tråkiga blogposter inför sina sk "showcase".
Själv bryr jag mig varken bu eller bä om dessa visa trailers på löpande band shower. Men att skriva/säga så i förväg är ju som att säga vi har inget intressant att visa.
Själv bryr jag mig varken bu eller bä om dessa visa trailers på löpande band shower. Men att skriva/säga så i förväg är ju som att säga vi har inget intressant att visa.
Sony har inget utannonserat (?) efter september-oktober.
Troligen så vill de visa upp de spel som kommer senare på den nya PS5 Pro-hårdvaran som det ryktas om och väntar på att den presenteras.
Tror inte de hann dämpa förväntningarna inför senaste showcasen då den utannonserades 24 timmar innan sändning.
Det enda jag kan kan komma på som skulle kunna tolkas som negativt senaste tiden var på ett financial call i februari (kan också ses som positivt om det istället kommer nya IPs eller större satsningar på mindre IPs eg nya astrobot från 1st party):
In a financial call, Sony Interactive Entertainment boss Hiroki Totoki ruled out big new games in the God of War and Spider-Man series during the company’s next fiscal year, which ends March 31, 2025.
Totoki said: “Regarding first-party software, we aim to continue to focus on producing high-quality works and developing live service games. But while major projects are currently under development, we do not plan to release any new major existing franchise titles next fiscal year like God of War Ragnarok and Marvel’s Spider-Man 2.”
Xbox bekräftar nu genom Threads (Instagrams svar på Twitter/X) att de kommer närvara på Gamescom!