Beyond Good & Evil plockas ner – nysläpp ikväll?

Robot
Beyond Good & Evil plockas ner – nysläpp ikväll?
Medlem

Kom igen nu för fan, behöver detta!

Medlem

Undrar vad skillnaden är jämfört med remastern som släppes till PS3/360? Ja, bortsett från den högre upplösningen då, den nya remastern körs nog inte i 720p.

Inaktiv

Gillade inte spelet på Game Cube, ett nysläpp lockar inte speciellt mer

Medlem

Ett av historiens bästa spel.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Överhypat

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Spelade det lite på Emulator för ett tag sedan och det är ett riktigt charmigt spel. Blir köp direkt för mig om det är en bra remaster/ vad man nu skall kallad det

Medlem

Det ligger oss varmt om hjärtat i det här hushållet. Jag fick det i julklapp när det var nytt, och sen köpte jag även HD-utgåvan till PS3 som min fru grottade ner sig rejält i. Och plötsligt har man gått och väntat på en uppföljare i 20 år...

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

ZF
Medlem

Det bara måste vara för att bygga förväntningar på uppföljaren. Säkert därav det råkade släppas när det var klart. Men då tvåan var, fortfarande, försenad.

Medlem

Tråkigt att man lagt resurser på att mjölka ettan. Vi som väntat i decennier är ändå rätt så klara med första spelet.

När man kollar igen så funderar man på systemkraven om allt vart ingame. Nog bättre som releasespel till nästa generation och hålla den nivån, det hade vart nått!

Medlem

Jag hoppas för den version som ligger ute nu är galet buggig på PC i alla fall.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Good and evil 2 is a lie....

Medlem

Limited Run Games? De kanske kommer sälja den på bränd DVD-skiva då...

ZF
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Limited Run Games? De kanske kommer sälja den på bränd DVD-skiva då...

Tror inte BG&E kommer flyta så bra på Mega-CD. Men om det portas ändå så känns bränd skiva som en ungefär lika acceptabel brist.

Medlem

Någon som vet var man kan köpa den fysiska versionen som kommer i juli?

Avstängd
Skrivet av strangelove:

Någon som vet var man kan köpa den fysiska versionen som kommer i juli?

Det är ju Limited Run Games så du får hålla utkik på deras hemsida!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är ju Limited Run Games så du får hålla utkik på deras hemsida!

Tack för länken FInns ju en hel del trevligt där.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Ett varningens ord bara, jag har självt beställt därifrån och varit nöjd med det jag fått (Kotor 1 & 2 till Switch) men de var nyligen i blåsväder eftersom det visade sig att de skickat iväg brända CD-skivor istället för pressade, som det ska vara från fabrik med resultatet att många inte ens kunde spela spelen.

Avstängd
Skrivet av strangelove:

Så lite så! Du kan kolla lite på Spelbutiken och så, de har en del tidigare releaser från dem som kanske inte finns på sidan. De har släppt mycket bra och speciellt deras specialutgåvor är värda namnet!

Skrivet av Arcadia:

Ett varningens ord bara, jag har självt beställt därifrån och varit nöjd med det jag fått (Kotor 1 & 2 till Switch) men de var nyligen i blåsväder eftersom det visade sig att de skickat iväg brända CD-skivor istället för pressade, som det ska vara från fabrik med resultatet att många inte ens kunde spela spelen.

Fast det var bara ett enda spel till 3DO... Säger inte att det var bra skött av dem, men få det inte att låta som detta är var och varannan release från dem. Det är en av typ tusen. Det finns ingen anledning att tro att kommande releaser kommer vara likadana.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fast det var bara ett enda spel till 3DO... Säger inte att det var bra skött av dem, men få det inte att låta som detta är var och varannan release från dem.

Jag har inte försökt få det att låta som att det är var och varannan release, jag skrev att det var nyligen.

Avstängd
Skrivet av Arcadia:

Jag har inte försökt få det att låta som att det är var och varannan release, jag skrev att det var nyligen.

Jo, du pratade om att de skickar iväg brända skivor men nämner ingenting om att det är en specifik titel till en specifik konsol bara utan får det att låta som det är så de sköter alla sina releaser. Det är såklart rätt att lyfta fram, men gäller ju att vara specifik så det blir ärlig kritik och inte låter som nånting de gör jämnt och ständigt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jo, du pratade om att de skickar iväg brända skivor men nämner ingenting om att det är en specifik titel till en specifik konsol bara utan får det att låta som det är så de sköter alla sina releaser. Det är såklart rätt att lyfta fram, men gäller ju att vara specifik så det blir ärlig kritik och inte låter som nånting de gör jämnt och ständigt.

Om McDonalds skulle börja sälja hamburgare som består av åsnekött så är det ju en klen tröst att det bara gäller Big Tasty. Beslutet skulle aldrig gjorts, och det visar på dåligt omdöme och hade de inte blivit ertappade och spelen hade funkat, så hade de inte backat på det. Jag utesluter inte att köpa från LRG igen, men jag kommer vara lite mer noga med att kolla detaljerna, speciellt om det är en optisk skiva jag beställt, och det är bra att folk sätter fokus på det hela så att LRG inte tror de kan komma undan med det igen.

Avstängd
Skrivet av Arcadia:

Om McDonalds skulle börja sälja hamburgare som består av åsnekött så är det ju en klen tröst att det bara gäller Big Tasty. Beslutet skulle aldrig gjorts, och det visar på dåligt omdöme och hade de inte blivit ertappade och spelen hade funkat, så hade de inte backat på det. Jag utesluter inte att köpa från LRG igen, men jag kommer vara lite mer noga med att kolla detaljerna, speciellt om det är en optisk skiva jag beställt, och det är bra att folk sätter fokus på det hela så att LRG inte tror de kan komma undan med det igen.

Nej, det gör situationen inte bättre. Det är bra att det lyfts fram så det kan justeras och förbättras, men för att fortsätta på din liknelse då: du och dina vänner ska gå och äta och alla förutom du är sugen på McDonalds - och du säger att de nyss ertappats med åsnekött i sin mat, vilket de tycker låter som något som gäller hela sortimentet och helt plötsligt vill de inte äta där längre. Hade du varit mer specifik att det bara gällde Big Tasty hade de kunnat undvika den bara. Det är min poäng, att vara specifik och rättvis i sin kritik och inte låta som allt är drabbat bara för det. Jag säger alltså inte att du inte ska prata om det alls, för självklart måste vi belysa när saker som dessa sker så de, som du säger, inte kommer undan med det. Men att vara för generell och förstora problemet hjälper inte heller.

ZF
Medlem

Det huvudsakliga DNA i burgarna borde naturligtvis vara exakt samma om liknelsen ska fungera. De hade bara använt potatis eller chia istället för ägg.

Hursomhelst är det inte tekniskt möjligt att bränna skivor som fungerar alls på omodifierade spelmaskiner från Playstation och efter. Så alltså inget man behöver oroa sig över i de fallen.

Att tillverka spel till äldre maskiner på det sättet utan att tydligt specificera det känns däremot som en väldig EbayAmazon-entreprenör sak att göra.

1
Skriv svar