GLAD MIDSOMMAR! đđ„ł
Jultomten Ă€r en del av jultraditionen oavsett om han existerat eller ej. I vilket fall Ă€r jultomten ett relativt ânytt pĂ„fundâ och idag Ă€r han tĂ€tt förknippad med julen. Likadant kan jag dĂ„ tycka att vi kan se och göra med midsommarstĂ„ngen. Om folk vill se, sĂ€ga och tro att det Ă€r en dase, dĂ„ Ă€r det en dase. Eller en fallossymbol för att anvĂ€nda ett bĂ€ttre ord. Jag ser det som att traditionen har utvecklats.
Jag trodde det var ett skÀmt. Menar du alltsÄ att vi pÄ allvar ska Àndra vad midsommarstÄngen Àr? Finns det en lobbyorganisation som arbetar för att vi ska dansa runt en penis? Peniskulten.
Jag trodde det var ett skÀmt. Menar du alltsÄ att vi pÄ allvar ska Àndra vad midsommarstÄngen Àr? Finns det en lobbyorganisation som arbetar för att vi ska dansa runt en penis? Peniskulten.
Det Àr försent att stoppa oss! Mohaha
âA man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]
Det Àr försent att stoppa oss! Mohaha
đ
Helvete, redan?!

Jag blir lika förvÄnad varje Är!
Glad midsommar till er alla! Blir middag med familjen pÄ midsommar, och sedan blir det att klara av Lacuna samt Àven lite mer Crusader Kings 3. Ska se om jag inte kan smyga in en lÄngpromenad eller tre ocksÄ.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Inget firande för mig i Är, Äkt pÄ nÄn sommarförkylning...
Men Glad Midsommar till er andra!
Ja, vad hÀnde .. Min nÀsa började rinna för 30 minuter sen och vÀgrar sluta och nyst flertalet gÄnger sen dess..
Inget firande för mig i Är, Äkt pÄ nÄn sommarförkylning...
Men Glad Midsommar till er andra!
Du Àr inte ensam. Har varit hemma frÄn jobbet hela veckan pga förkylning eller influensa.
SÄ det blir att sitta hemma för jag orkar inte med nÄgot firande.
Men glad midsommar till dig och alla andra!
PSN: Oakborn86
Glad midsommar! VÀdret Àr sÄ vackert idag sÄ jag tog mopeden till stugan. Potatisen kokar, sillen och toast Skagen Àr serverad och vinet Àr kallt. Det blir inte mycket bÀttre Àn sÄ hÀr.
Glad midsommar! VÀdret Àr sÄ vackert idag sÄ jag tog mopeden till stugan. Potatisen kokar, sillen och toast Skagen Àr serverad och vinet Àr kallt. Det blir inte mycket bÀttre Àn sÄ hÀr.
<Uppladdad bildlÀnk>
Fina ord samt att jag blir pÄ vÀldigt gott humör av bilden du lade upp, det blir inte mer sommar Àn sÄ.
Jultomten Ă€r en del av jultraditionen oavsett om han existerat eller ej. I vilket fall Ă€r jultomten ett relativt ânytt pĂ„fundâ och idag Ă€r han tĂ€tt förknippad med julen. Likadant kan jag dĂ„ tycka att vi kan se och göra med midsommarstĂ„ngen. Om folk vill se, sĂ€ga och tro att det Ă€r en dase, dĂ„ Ă€r det en dase. Eller en fallossymbol för att anvĂ€nda ett bĂ€ttre ord. Jag ser det som att traditionen har utvecklats.
Bland det dummaste jag har lÀst pÄ lÀnge. Respektera tradition, det Àr ryggraden i en fungerande kultur.
Ănnu en dag i paradiset.
Bland det dummaste jag har lÀst pÄ lÀnge. Respektera tradition, det Àr ryggraden i en fungerande kultur.
Minns inte exakt sammanhanget nĂ€r jag skrev det dĂ€r, men skĂ„l för vĂ„ra fina traditioner! đ„đ
Glad midsommar!
Edit:
Jag tror min poÀng frÄn 2024 kanske misstolkades lite. Jag försökte inte pÄstÄ att midsommarstÄngen Àr en fallossymbol eller att traditionen bör förlöjligas. Jag har stor respekt för vÄra traditioner och tycker de Àr viktiga. Samtidigt tycker jag ocksÄ att det finns utrymme för bÄde personliga och skÀmtsamma tolkningar ibland, utan att det behöver förminska sjÀlva traditionen. Kultur Àr levande och förÀndras över tid, och jag tror det finns plats för olika perspektiv. Men jag förstÄr ocksÄ att det hÀr Àr nÄgot du vÀrnar starkt om och respekterar din stÄndpunkt. Glad midsommar igen!
âA man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]
wtf