Krönika - En Förlorad Era av Upplevelser och Belöningar

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Därför att det är en form av social interaktion och MMORPG:n är i grund och botten sociala spel. (eller de var det i alla fall en gång i tiden). Det finns ett visst egenvärde av att ha något som inte alla andra har. Annars varför skulle folk samla på sällsynta anktiviteter, frimärkan, osv?

För sin egen glädje utgår jag från i första hand.
Tycker egenvärdet i att ha något alla andra inte har är ett stort problem i vårt samhälle. Varför inte vara nöjd med att klara något de flesta inte gjort? Nej alla måste se det också.

Medlem

Det jag tycker är lite lustigt med denna åsikt är att den nästan alltid kommer från spelare som är duktiga nog att dom klarar denna svårare content helatiden.

Tror jag aldrig sett den komma från folk som är dom dålig eller under medel nivå, konstigt..? Jag undrar vad det kan bero på!? Till saken hör att alla har betalt lika mycket för spelet och då bör också alla kunna få tillgång till det spelet har att erbjuda oavsett skillnivå. Eller kanske dom borde göra så att folk med högre skill tak kanske ska betala mer för spelet än folk med lägre? (E.g DLC för att låsa upp dom där högre tier dungeonsen/raidsen/difficulties?

Dessutom om du redan ÄR duktigare på spelet varför ska du ha bättre items som gör att du blir ännu starkare isof än gemeneman? Jag menar du är ju redan mer skillad än dom på spelet räcker inte det? Denna diskussion är ju lika gammal som MMO-genren, och det är samma visa varje gång.

Folk som har svårare för spelet bör kunna få komma åt gear, content på nåt annat vis kanske över längre tid istället och även ha tillgång till lättare varianter av raidsen och dungeonsen. Men dom ska inte vara låsta ifrån det då alla har betalt lika mkt för spelet.

Dock håller jag med om att season pass korten hade jag kunnat klara mig utan. Det känns lite väl artificiellt och är ganska immersion breaking när du får rewards från nån magisk UI snarare än något inneifrån spelet. Men grund principen där alla kan få tag i allt (på något vis) oavsett skill nivå är jag för.

Förstår mig inte på principen att dom som redan är duktiga på någotvis också alltid måste få visa upp det eller få special treatment (i form av unik gear/loot eller access till content som ingen annan på lägre nivå har). Vem är det då som är snowflaken egentligen...? Är du duktig så vet du om det och du borde knappast behöva bevisa det för någon.

Edit:
Hmm kom på att jag kanske skulle förtydliga att jag anser att unika titlar och achivements för att du tagit den där super dungeonen of doom på ultra grandmaster är fine. För det är ändå ingen störra kostnad för utvecklaren att lägga till sådant så inget man bör kunna störa sig på om nån anna spelare har fått tag i den som man själv aldrig kommer få även fast man betalt lika mycket för spelet. Samt det är inget som ger spelaren nån större fördel i andra delar av spelet heller så.

Medlem

Jag har perfekta lösningen, för att få ett mer belönande system.
Först lägg in väldigt dyra mikrotransaktioner, typ 100 - 200 för skin och items. 500 - 1000 kronor för nya karaktärer eller armor och runt 1500 kr för en ny level.

Sen gör man att allt går att låsa upp i vanlig takt i spelet. Så efter man klarat första banan har man fått 1000 kr i items och en ny level värde 1500 kr. Wao vad duktig man känner sig då. Tänk hur mycket pengar man lyckades ta från utvecklarna och man har precis börjat spela.

Ambassadör
Xbox

Alla ska med!

signatur

Jump in.

12
Skriv svar