Dragon Quest III-remaken får nytt content
Höpp! Den efterlängtade Dragon Quest III-remaken kommer få lite nytt material, översett av DQ-pappa Yuji Horii himself!
Although we received no hard details about what it might entail, Hayasaka did reveal that Dragon Quest III HD-2D Remake will include additional story scenarios written under Horii's supervision. I don't know in what form these manifest, whether they are more isolated narratives or intertwined with the existing story of Dragon Quest III, but fans who have played Dragon Quest III for years, if not decades, will definitely have something to look forward to here.
Denna info kommer från en ruskigt matig preview signerad RPG Site, som haft chansen att testa en tidig build av spelet.
Dragon Quest III släpptes ursprungligen till Famicom 1988 och fick ett USA-släpp 1992. Det är ett av de bästa och mest inflytelserika jrpg-spelen som gjorts. Alla som gillar japanska rollspel och är lite intresserade av genrens rötter måste testa detta, annars är du urkass! Och ingen vill ju vara kass, väl?!
Remaken släpps till alla tänkbara format 14 november -- DQ 1 & 2 väntas i början på nästa år.
2D-HD är bästa HD!
Slåss mot bisarra Akira Toriyama-monster! En man i grön huva och speedos-kallingar jagar dig med yxa! WTF?! Hype!
Bump-mappade parallaxscrollande vatteneffekter med dynamisk lighting, Hype!
Magisk Hogwarts-arkitektur färgsatt med utsökta japanska pixlar, hype!
Hype? Hype!!!
(Här skulle det kommit en yt-trailer också för extra hype men nu måste jag gå)
Aldrig spelat originalet, men är så galet taggad på dessa tre remakes. Verkar som om det är mycket nytt innehåll, och inte bara storymässigt, utan också klasser, vapen och mycket annat.
November kan inte komma fort nog!
Aldrig spelat originalet, men är så galet taggad på dessa tre remakes. Verkar som om det är mycket nytt innehåll, och inte bara storymässigt, utan också klasser, vapen och mycket annat.
November kan inte komma fort nog!
En lätt fråga: Är du taggad på att det är nytt innehåll när du inte ens spelat originalet?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
En lätt fråga: Är du taggad på att det är nytt innehåll när du inte ens spelat originalet?
Yep, då det verkar som att det kommer fördjupa storyn mer och sammanlänka spelen bättre än hur det var innan Spelat första och andra och mest stött på tredje i recensioner och retrospectives.
Och snälla: ge mig ett Dragon Quest Builders 3! 🤗
Aldrig spelat det sidospåret. Är Builders-seriens första två delar story-mässigt länkade? Eller är del två helt enkelt ettan fast mer, så att första delen kan hoppas?
Yep, då det verkar som att det kommer fördjupa storyn mer och sammanlänka spelen bättre än hur det var innan Spelat första och andra och mest stött på tredje i recensioner och retrospectives.
3 är en sån stor vidareutveckling från 1 och 2 att det nästan är löjligt. Första spelen är skitbra för sin tid, om du gillade dem lär du älska 3.
Har redan DQ 1-3 till Switch, att köpa dom igen har inte sådär jättehög prioritet, även om det nog sker så småningom.
Jo, har dem också. Men har avvaktat lite med att spela om Erdrick-trilogin nu i väntan på 2D-HD. Shiny!
Gjorde precis en förhandsbokning av PS5-versionen hos Power då jag hade lite bonuspoäng där.
Ska bli jäkligt kul då jag endast spelat DQ11 i serien. Superhypad!
Kul! DQ3 är lite annorlunda mot 11. Jag spelar 11 just nu, det är brutalt mycket längre än 3. Men 3 är helt klart bättre.
Ser fram emot det här som satan! Ser grymt bra ut!
Så klart! Bästa DQ-spelet!? Förmodligen! Även om (mest) 4 och 8 är där och nosar med!
Kul! DQ3 är lite annorlunda mot 11. Jag spelar 11 just nu, det är brutalt mycket längre än 3. Men 3 är helt klart bättre.
Så klart! Bästa DQ-spelet!? Förmodligen! Även om (mest) 4 och 8 är där och nosar med!
Inte spelat något DQ förutom 11 vilket jag gillade starkt, men är väldigt svag för HD-2D, gillar bland annat Octopath Traveller och klassisk turnbased combat kan man knappt få för mycket av! Hur långt skulle du säga DQ3 är om vi ser till timmar på ett ungefär?
Inte spelat något DQ förutom 11 vilket jag gillade starkt, men är väldigt svag för HD-2D, gillar bland annat Octopath Traveller och klassisk turnbased combat kan man knappt få för mycket av! Hur långt skulle du säga DQ3 är om vi ser till timmar på ett ungefär?
Oj, bra fråga! Jag har bara spelat Game Boy Color-remaken och inte NES-originalet eller SFC-versionen... Men GBC-versionen tog nog ca 30 timmar att klara. Denna remaken blir kanske lite längre eftersom det blir lite nytt content, men räkna med att det nog bara är typ en tredjedel så långt som 11. Jag har spelat 11 snart 100 timmar och är fortfarande inte ens klar med act 2... Det är ju ett evighetsspel i stil med DQ7
Oj, bra fråga! Jag har bara spelat Game Boy Color-remaken och inte NES-originalet eller SFC-versionen... Men GBC-versionen tog nog ca 30 timmar att klara. Denna remaken blir kanske lite längre eftersom det blir lite nytt content, men räkna med att det nog bara är typ en tredjedel så långt som 11. Jag har spelat 11 snart 100 timmar och är fortfarande inte ens klar med act 2... Det är ju ett evighetsspel i stil med DQ7
Ja DQ 11 är sjukt långt! Känns skönt att DQ3 är en lite mer rimlig längd då, backlog och livet gör ju att man har allt mindre plats för 150+ timmars spel som DQ 11
Ja DQ 11 är sjukt långt! Känns skönt att DQ3 är en lite mer rimlig längd då, backlog och livet gör ju att man har allt mindre plats för 150+ timmars spel som DQ 11
Haha, ja men så är det ju. Har kämpat med 11 sedan i mars/april eller nåt... 11 och 7 är lite outliers där, det är de två riktigt jäkla långa spelen. Även 8 är långt, speciellt om man vill göra allt post-game. De andra spelen i serien är det mer "normal" längd på.