Mitt sista digitala Xbox 360 spel

Medlem
Mitt sista digitala Xbox 360 spel

Blev Raystorm HD, det kostar 145kr. Jag spelade det mycket hos en kompis på playstation, senaste gången var nog är 2001 så det ska bli kul att testa igen.

Det blir inga fler köp digitalt på Xbox 360 om det inte blir någon massiv rea, för jag tror inte jag kommer hitta några fler icke bakåtkompatibla Xbox 360 Arcade spel jag är sugen på.

Jag har 221 spel totalt installerade på Xboxen och 178 av dessa är Arcade titlar.
Förra månaden blev det runt 5st, som alla var på rea.

Medlem

Bra val👍👌

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Redaktör
Ponny

Xbox Arcade. Ah... minnen!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Xbox Arcade. Ah... minnen!

När vi utvecklade till Arcade back in the days så var det sjuka krav, typ 250MB fick spelen ta, inte mer haha. Jag minns inte exakt hur det var, men det var tight som katten.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hipshot:

När vi utvecklade till Arcade back in the days så var det sjuka krav, typ 250MB fick spelen ta, inte mer haha. Jag minns inte exakt hur det var, men det var tight som katten.

Hårda bud!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag kan varmt rekommendera Wrecked - Revenge Revisited samt expansionen till det. I goda vänners lag, och 4 player soffspelande. Helt oöverträffat skoj. Mario Kart har ingenting att sätta mot.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Fast det är väl under dessa förutsättningar kreativiteten kommer fram också tänker jag? Att man verkligen måste vända och vrida på koden för att koka ned saker?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast det är väl under dessa förutsättningar kreativiteten kommer fram också tänker jag? Att man verkligen måste vända och vrida på koden för att koka ned saker?

Absolut, det är den bästa sortens utveckling anser jag.

signatur

Medlem

Aha, så RayStorm finns alltså kvar? Jag trodde det var bortplockat precis som på PSN.

Då blir det RayStorm och Guardian Heroes för min del.

Något Arcade-exklusivt som rekommenderas nu innan butiken stänger för gott?

Medlem

Fipplade med detta idag och kom till sist till insikt om att man inte kan lägga till betalkort på konsolen längre. Ej heller om man lägger till kort via hemsidan dyker de upp på 360-konsolen. Däremot går det bra att köpa spel direkt via butiken på hemsidan och ladda ned på konsolen... men mängder av spel listas inte där och rean lyser med dess frånvaro.

Skall testa lägga till pengar på kontot via hemsidan, en liten slant, för att se om man kan göra så för att komma åt reaspelen direkt på konsolen, annars blir det inte mycket inköp alls.

Har i vilket fall köpt Guardian Heroes och Perfect Dark, men hittade en drös på 10-15 spel som skulle vara kul att ha tillgängliga. Dustforce, Bionic Commando Rearmed 2 (köpte det på PS3 för en tid sedan men det buggar ur vid nedladdning av någon skum anledning), Wolfenstein 3D, RayStorm med flera.

Hoppas jag får det att funka med betalning.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Fipplade med detta idag och kom till sist till insikt om att man inte kan lägga till betalkort på konsolen längre. Ej heller om man lägger till kort via hemsidan dyker de upp på 360-konsolen. Däremot går det bra att köpa spel direkt via butiken på hemsidan och ladda ned på konsolen... men mängder av spel listas inte där och rean lyser med dess frånvaro.

Skall testa lägga till pengar på kontot via hemsidan, en liten slant, för att se om man kan göra så för att komma åt reaspelen direkt på konsolen, annars blir det inte mycket inköp alls.

Har i vilket fall köpt Guardian Heroes och Perfect Dark, men hittade en drös på 10-15 spel som skulle vara kul att ha tillgängliga. Dustforce, Bionic Commando Rearmed 2 (köpte det på PS3 för en tid sedan men det buggar ur vid nedladdning av någon skum anledning), Wolfenstein 3D, RayStorm med flera.

Hoppas jag får det att funka med betalning.

Jag köper presentkort från Inet och lägger till på Xbox Series X. Sen handlar jag på 360

Bionic commando rearmed 2 verkar inte vara på rea fast den fans med i en lista :/

Medlem

Är affären fortfarande uppe?! Trodde 360 Xbox Live stängdes för längesen.

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Vad utvecklar ni nu till.
Är du en indie dev själv eller i nått team?

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Aha, så RayStorm finns alltså kvar? Jag trodde det var bortplockat precis som på PSN.

Då blir det RayStorm och Guardian Heroes för min del.

Något Arcade-exklusivt som rekommenderas nu innan butiken stänger för gott?

Bangai-O, Radiant Silvergun och Cave’s spel.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Bangai-O, Radiant Silvergun och Cave’s spel.

Vilka av Caves lir ligger online för köp?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag köper presentkort från Inet och lägger till på Xbox Series X. Sen handlar jag på 360

Bionic commando rearmed 2 verkar inte vara på rea fast den fans med i en lista :/

13,5 kr för tvåan och 9 kr för ettan när jag kollade igår.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Vilka av Caves lir ligger online för köp?

Jag köpte Guwange därifrån för en väldigt massa år sen. Kanske har lagts till fler sen dess.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad utvecklar ni nu till.
Är du en indie dev själv eller i nått team?

Då var det på Grin, de gjorde Bionic Commando Rearmed, jag jobbade inte själv i det teamet, men man umgicks ju hela tiden. Grin konkade ju 2009, så det var ett tag sedan. Nuförtiden gör jag indiespel ja.

signatur

Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Då var det på Grin, de gjorde Bionic Commando Rearmed, jag jobbade inte själv i det teamet, men man umgicks ju hela tiden. Grin konkade ju 2009, så det var ett tag sedan. Nuförtiden gör jag indiespel ja.

Hat du släppt några spel?
Steam?

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hat du släppt några spel?
Steam?

Det är nog flera spel som ligger på steam, har ändå jobbat nästan 20 år med spel nu. Men de jag gillade att jobba med mest är ändå Ghost Recon Advanced Warfighter och Payday 1, mycket för att det är FPS OCH för att utvecklingslagen jag kom från INNAN jag jobbade med de där två spelen var ganska dåliga för mig. Sedan har jag ju utvecklat massa Hammerwatch-spel med och ett topdown serious sam, dessa finns ju på steam så klart...

signatur

1
Skriv svar