Bygg, kamrat! Sovjetisk stadsbyggare släpps med prima Steam-betyg
Då ser du spelet med helt andra glasögon än jag. Kan inte ens om jag anstränger mig se något nostalgisk skimmer över spelet.
Som jag sade ”som mest” nostalgi, det betyder att jag inte ser en skönmålning. Bara, möjligen, tecken på åminnelse, känslomässig anknytning. DDR-nostalgi är vanligt i östra Tyskland, även om man inte vill tillbaka dit.
Ungefär så deprimerande som väntat, och gameplayet överlag kändes väl rätt oinspirerande. Visst passar det spelets anda, men jag hade kanske hoppats på lite mer underhållning. Kände liksom aldrig något egentligt sug att bygga mer/expandera. Minsta möjliga och... sen försvann lusten att spela.
Förvånansvärt bra UI i vissa avseenden dock (exkluderat själva byggandet, där finns definitivt förbättringspotential), skapligt utförligt och ändå inte totalt plottrigt. Påminner om svunna tiders Tycoon-spel.
Ser att långtifrån alla håller med när jag kikar på Steam-recensioner, men just gränssnittet kändes förhållandevis rätt för mig.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jag förstår hur du tänker, men det är ett spel. Inte värre än alla spel med våldsinslag, spel där man spelar som ond, etc. För övrigt har spelet ett DLC där 100% av intäkterna går till Ukraina.
Efter 15 timmars speltid kan jag säga att spelet gör mycket rätt där Cities Skylines 2 borde ha lyckats. Intressant att en indie-utvecklare lyckas göra ett bättre spel.
Jag rekommenderar skarpt detta till alla stadsbyggarentusiaster, även om temat kanske inte faller alla i smaken. Personligen tycker jag att det är intressant med olika teman. Älskar att spela som diktator i Tropico, till exempel. Dock brukar jag dras mot att göra ett så fritt land jag kan även där.
Heh, tänkte precis att det här känns som ett Tropico i moll. Kanske blir att spana in detta!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
DDR-nostalgi är vanligt i östra Tyskland, även om man inte vill tillbaka dit.
Det är väl lite som att taggtråd och murar försökte hindra människor att fly från Öst till Väst-Tyskland men det fanns ingen som försökte fly från Väst till Öst-Tyskland, det blir inte en mer talande tydlig bild än så.
Vilken korkad jämförelse. Det är som att pissa på alla som fallit offer för kommunismen. Hoppas smileyn var för sarkism.
Så det har hänt i västvärlden? Tror inte indianerna eller aboriginerna håller med dig om att det är en korkad jämförelse!
Så det har hänt i västvärlden? Tror inte indianerna eller aboriginerna håller med dig om att det är en korkad jämförelse!
Så korkat att ens jämföra med Usa eller kapitalismen.
Finns inget som når upp till kommunismen dödsoffer men ändå ska man försöka göra någon form av whataboutism av det hela. Folk behöver läsa på.
Finns inget som når upp till kommunismen dödsoffer men ändå ska man försöka göra någon form av whataboutism av det hela. Folk behöver läsa på.
Men lol, du snackar om whataboutism när det du gör är exakt det på hög nivå. Du har ett spel där du bygger städer som råkar ha soviet tema och du är lix "But what about communism!"
Var du inne och härjade på FZ när Atomic Heart släpptes också eller? Finns hur många spel som helst där man spelar som Soviet så förstår inte vad problemet är.
Men lol, du snackar om whataboutism när det du gör är exakt det på hög nivå. Du har ett spel där du bygger städer som råkar ha soviet tema och du är lix "But what about communism!"
Var du inne och härjade på FZ när Atomic Heart släpptes också eller? Finns hur många spel som helst där man spelar som Soviet så förstår inte vad problemet är.
Han blir triggad av kommunism, även fast det är fiktion.
Vissa är så bara 😄
Här får @Emsa lite skön musik
Nu var det mest att jag fann det roligt att det som kallades för osmakligt med sovjet har hänt här i väst också det spelar ingen roll vilken politisk vinkel du har så får urinvånarna flytta eller dö när det ska breddas territorium eller utvinnas matrial. Nu känner jag mig klar med denna diskussion.