Medlem
Skamvrån

Jag gjorde det man inte får göra. Jag förbokade ett spel. Specifikt Age of Mythology: Retold. Nu skäms jag och ställer mig i skamvrån. Har du också syndat? Dela med dig så jag slipper skämmas ensam.

Medlem

Tvekade inte en sekund på att skaffa hästrustning till Oblivion. Skämmes ta mig tusan. Förhandsbokar ofta spel men ser ingen skam i det.

signatur

Allt har en ände. Och korven den har två.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Tvekade inte en sekund på att skaffa hästrustning till Oblivion. Skämmes ta mig tusan. Förhandsbokar ofta spel men ser ingen skam i det.

Ser inte heller någon skam i det. Om jag förbokar ett spel så är det ett spel jag i vilket fall som helst skulle köpa på releasedagen oavsett recensioner. Tror dock att de tillfällen jag gjort det går att räkna på en hand.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Var det inte den hästutrustningen som startade igång hela DLC och mikrotransaktions "eran"? Har i alla fall sett skämt om just den där guldiga hästrustningen på sociala medier xD

Medlem

Med tanke på hur bra jobb MS har gjort med AOe2 så kommer jag så klart köpa detta med, men det finns INGEN anledning att förköpa det...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Var det inte den hästutrustningen som startade igång hela DLC och mikrotransaktions "eran"? Har i alla fall sett skämt om just den där guldiga hästrustningen på sociala medier xD

Haha det var det. Motsvarande ”don’t you guys have phones”-effekt på det! Minns att det blev en seglivad meme av det!

signatur

Allt har en ände. Och korven den har två.

Redaktör
Ponny

Vi har alla varit där! *kramar om*

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Förbokade D4, spelade två timmar. Inte rört sen dess… 800 jag kunnat gjort så mycket annat med.

Medlem

Köpte Dragon’s Dogma 2 baserat på recensioner innan användarnas recensioner började trilla in. Kalldusch av hur många man litade på som rakt upp och ned ljög bort spelets mikrotransaktionsdynga, det är sakmvrå deluxe och gränsar till förbokningsidioti när man vet bättre.

Köpte "Cyberpunk 2077" och "Suicide Squad: Kill the Justice League" på dag 1. Har piskat mig själv för det flera gånger om. Never again, kvittar vad utvecklarna har skapat tidigare.

signatur
Medlem

Har väl förköpt varje WoW-expansion så länge jag har spelat, så även TWW inför släppet senare i år.
Det är det enda konstanta spelet jag har i mitt liv, så där är det noll risk att det inte blir spelat i mitt fall. Men det är ju lite skämskudde på det ändå, att hypen fortfarande är på den nivån det är trots X antal tusentals timmar i Azeroth med omnejd. Jaja, man lever bara en gång.

Senaste riktiga snedsteget till förköp var Diablo 4. Det spelades inte många timmar. Har dock fått lite mersmak för ARPG nu och håller på att ge det en andra chans, förhoppningsvis kan jag få valuta för de hutlösa pengar det kostade.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

It's not a lake, it's an ocean

Har förbokat samlarutgåvan av Alan Wake II från Limited Run Games. Det är väl en form av synd. Men jag var tvungen.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tycker det är skillnad på att förbeställa och förbeställa. Om man gör det någon dag innan release efter att det har kommit in lite bra betyg på spelet och man vill ha det på releasedagen tycker jag inte att det är några konstigheter.
Om man förbeställer ett spel när första trailern släpps och det fortfarande inte finns något releasedatum tycker jag att man borde tänka om. Tänker att det skickar fel signaler till utgivare. Att det inte spelar någon roll hur väl spelet fungerar när det släpps. Vi betalar ändå.

signatur

PSN: Oakborn86

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Med tanke på hur bra jobb MS har gjort med AOe2 så kommer jag så klart köpa detta med, men det finns INGEN anledning att förköpa det...

Finns ju ingen anledning att INTE förboka heller om du "så klart kommer köpa" ändå. 😉

OT: förbokar ofta spel om jag vet att jag vill spela dag 1. Naturligtvis ingen skam i att förboka, man gör ju som man vill med sina egna pengar osv. Förbokning är ju asbra om man vill ha det installerat, betalt och redo direkt vid släppet.

1
Skriv svar