Snabbkollen – Föredrar du fantasy eller sci-fi?
För min del blir det nog:
80% Fantasy
20% Sci-Fi
Gillar båda, men ja... kraftig försmak till Fantasy.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Fantasy så klart, sci-fi har sällan känts särskilt intressant.
Själv tycker jag att universum är det mest intressanta som finns.
När man bara får välja en blev det Fantasy men...
https://media.tenor.com/EstKpPVveyYAAAAC/both-agree.gif
Svåraste frågan jag svarat på!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Sci-fi
Doom, Quake, Thief, Unreal, C&C Red Alert, Stalker, Portal, Half Life, F.E.A.R, System Shock, Deus Ex, Bioshock, Fallout, StarCraft, Duke Nukem, Supreme Commander, AvP, Subnautica, Jedi Knight, Mass Effect, Dune.
Fantasy
Doom, Quake, Thief, Heretic, Might and Magic, Warcraft, Elder Scrolls, Jedi Knight, Diablo, Moonstone, Ultima, Baldurs Gate.
Är nog 70/30 för mig ungefär.
.
Inget av dem är någon favorit, egentligen. Men jag gillar estetiken i sci-fi och har svårt för fantasy överlag.
Sci-fi 90%. Spel som BG3 gillar jag iof men fantasy överlag intresserar mig inte så värst. CP2077 har jag t.ex. varvat ett par ggr medans Witcher har jag knappt lirat. Tror det är för att sci-fi brukar ha en starkare koppling till vår verklighet så jag lättare lever mig in och relaterar till den.
ingen möjlighet att välja båda två ju.
så fick bli fantasy
Might and Magic
Fast Might & Magic-spelen är ju sci-fi förklätt till fantasy där demoner är aliens och änglar är robotar.
Utspelar sig även på olika planeter. Man kan hitta laservapen osv. Science Fantasy kan man kanske kalla det.
00:00:02:42