Slay the Princess-studion: "Piratkopiera det!" hellre än att kolla på Youtube

Robot
Slay the Princess-studion: "Piratkopiera det!" hellre än att kolla på Youtube
Medlem

Som gammal gubbe tycker man att det krävs en alldeles speciell form av idioti för att lägga energi och tid på att sitta och titta på när ANDRA spelar spel. Snacka om dumt så att klockorna stannar och blommorna vissnar.

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Som gammal gubbe tycker man att det krävs en alldeles speciell form av idioti för att lägga energi och tid på att sitta och titta på när ANDRA spelar spel. Snacka om dumt så att klockorna stannar och blommorna vissnar.

Jag, som gubbe nr2, håller med, jag vill inte sätta mig o titta på någon annan som spelar ett spel. Halva upplevelsen är ju att man styr någon i världen man spelar, med alla beslut och utmaningar som följer med det.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Skrivet av B-itta:

Jag, som gubbe nr2, håller med, jag vill inte sätta mig o titta på någon annan som spelar ett spel. Halva upplevelsen är ju att man styr någon i världen man spelar, med alla beslut och utmaningar som följer med det.

Som gubbe nr. 3 håller jag inte med. Ibland kan det vara skönt att luta sig tillbaka i soffan och uppleva spelet på YouTube. I synnerhet när det gäller äldre spel vars gameplay inte har åldrats så väl, t.ex. Witcher 1 och 2. De var fantastiska som "filmer", men (i min mening) fullständigt ospelbara

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Det är ju en smaksak som allt annat, kan ju hålla med om att det låter lite konstigt rent logiskt dock.

Men tiden går och nya underhållningsalternativ dyker upp med den. Att kasta macka, äta gul snö eller se på medan asfalten smälter i sommarsolen är väl tyvärr inte klassat som underhållning av högre rang längre. 🫡

Medlem

Nu finns ju bara spelet till Switch och PS5, så det begränsar hur många som egentligen kan ta och pirata spelet.

Switch är dock busenkelt.

Tror många kommer att kolla på let's plays för dom inte vill köpa ett helt nytt system för att kunna spela.

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Att titta på när någon annan utövar valfri aktivitet är riktigt konstigt, varför skulle man någonsin vilja göra det.

Medlem

Titta på spel är gammaldags. Jag vill see en kommentarlös video där någon ser en film, med toalett pauser och allt. Där har vi underhållning.

Nää men förstår idén med att se på spel man bara är lite intresserad av för att se hur de är. Ser själv ibland kort på spel man kört för att se om någon gjort annorlunda eller en kort sammanfattning på spelet då det var ett tag sedan eller liknande. Eller om man inte kört spelen innan som witcher som andra nämnde här. Däremot tycker jag också att bara se på spel istället för att spela de i allmänhet känns lite poänglös. Visst är kan väll vara kul att se någon annan kämpa lite om personen är rolig kanske, men ser hellre på en film eller serie då.

Medlem

Varför rapporterar ni bara om utvecklare som säger så, när de har gjort spel som sålt asbra?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Vissa spel kan vara nice att titta på, finns många indie-skräckspel som är 30min långa som jag aldrig skulle orka bry mig om att spela.
Jag gillar att titta på ManlyBadassHero innan läggdags när han kör dem då han kommenterar dem på ett bra sätt och inte gör massa jobbiga ljud eller någon facecam och så vidare. Vissa spel är verkligen intressanta också. Då vet man att man ska hålla koll på utvecklaren om det kommer ett större spel från dem.

KoP
Medlem

Osedvanligt korkat utav en spelutvecklare att uppmana till att piratkopiera deras spel. Känns som att dom borde ha tagit sig en extra funderare innan dom tröck på knappen för att posta inlägget. 😐

Medlem
Skrivet av KoP:

Osedvanligt korkat utav en spelutvecklare att uppmana till att piratkopiera deras spel. Känns som att dom borde ha tagit sig en extra funderare innan dom tröck på knappen för att posta inlägget. 😐

Nog inget jag hade gjort heller som spelutvecklare, men jag skulle heller inte gå åt andra hållet och förolämpa eller hota spelpirater. Att ignorera ämnet känns som det säkraste valet.
Minns dock att Darkwood-utvecklarna la upp en torrent till sitt eget spel och bad folk ladda ner det på ett säkert sätt om de inte hade råd att köpa det. Trots det gick det väl ganska bra för dom.

KoP
Medlem
Skrivet av gryzor:

Håller med. Det blir bara throwback till tiden då man som barn var hemma hos någon polare som hade fått ett nytt spel och man frustrerat "tvingades" sitta och titta på då polaren spelade då han envisades med att han bara skulle spela "lite till", sen kunde man KANSKE få testa. 😔

Releasehästryttare
ZF
Medlem

Som gubbe nr 4 konstaterar jag att spelande verkar ha utvecklats liknande spelutveckling.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Nu finns ju bara spelet till Switch och PS5, så det begränsar hur många som egentligen kan ta och pirata spelet.

Switch är dock busenkelt.

Tror många kommer att kolla på let's plays för dom inte vill köpa ett helt nytt system för att kunna spela.

Jag spelade det på PC, och en snabb sökning indikerar att det även finns till hela de senaste två generationerna från Sony och Microsoft, så tvivlar på att det är problemet. Snarare är det väl helt enkelt eftersom spelet egentligen bara består av dialog och val, och man alltså missar väldigt lite i videoformat samtidigt som man eventuellt får underhållande kommentarer från den som spelar.

Medlem

Är det där joe biden?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag vill spela själv tills jag blir för trött, då ser jag gärna då nån annan spelar och somnar till det.

Medlem

Jag körde Steam-varianten för bara 2-3 månader sedan och blev positivt överraskad, det var ett rätt intressant spel må jag säga. Väl värt några genomspelningar för att se de olika varianter av storyn som kan upplevas.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Ungefär lika dumt som att titta på när andra utövar en sport då eller? Varför titta på är andra spelar fotboll, skidåkning, eller shack när man kan göra det själv?

Medlem

Som gubbe nummer X så tycker jag att jag alltid har kollat på - och spelat själv! Att sitta två pers en oändligt lång sommar och köra igenom WarCraft 3 tillsammans, kommit över till nån som behöver hjälp med nån boss i Ninja Gaiden, när Daniel gick igenom för mig och Klas hur hans Civ 1 spel var tänkt, eller för den delen bara kollat på när nån slöspelar Mario tills det är dags att dra hem är en stor del av tv-spel som hobby för mig. Att man kan göra det på Youtube eller Twitch ser jag bara som en förlängning av den grejen.
Och sen vågar jag helt ärligt inte köra läskiga skräckspel som Alien Isolation eller Dark Pictures - men det är inte läskigt alls på samma sett när jag inte är den som styr.

KoP
Medlem
Skrivet av Ziljun:

Nog inget jag hade gjort heller som spelutvecklare, men jag skulle heller inte gå åt andra hållet och förolämpa eller hota spelpirater. Att ignorera ämnet känns som det säkraste valet.
Minns dock att Darkwood-utvecklarna la upp en torrent till sitt eget spel och bad folk ladda ner det på ett säkert sätt om de inte hade råd att köpa det. Trots det gick det väl ganska bra för dom.

Ja det hade nog varit det smartaste dom hade kunnat gjort, bara vara tysta och inte säga något alls.

Det är ju ganska givet att förespråka piratkopiering oftast inte är något hit.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Jag ser inte mer konstigt än att kolla på sport när andra håller på

Medlem
Skrivet av gryzor:

Som kanske ännu äldre gubbe med minnen av att sitta med polare och köra varannan level i spel från Last Ninja, Ghost 'n Goblins på C64, som sedan fortsatte med Doom mm så ser jag inte alls detta som en konstig utveckling.

Yngre personer har växt upp med spel som ett betydande medium i större utsträckning än vad vi hade som små, så sätten att ta till sig saker har helt klart flyttat ut i etern med x2 uppspelning och video format....

Kul eller ej, upp till var och en som konsumerar det. Jag kan tycka att jag, efter tröttnat som sjutton på Diablo IV's tråkiga spelkänsla satt och tittade på videos och genomspelningar för att få en känsla av storyn och hur det slutade.

signatur

A badly drawn wolf

1
Skriv svar