Dead Rising Deluxe Remaster har utannonserats
men en sak är säker: blev sugen på Dawn of the Dead igen.
Båda filmerna är ett bra val, kör på det istället.
En serie som jag varit nyfiken på men som gick mig förbi. Känner mig inte "yeah, yeah, wow:ad" av detta, men en sak är säker: blev sugen på Dawn of the Dead igen.
Då missade du ett fantastiskt spel på den tiden. Detta är faktiskt en remake än en simpel remaster. Ska köpas när spelet släpps om det inte släpps dag ett till gamepasset.
Detta kändes... halvhjärtat?
Nejdå. Det kommer bli en rejäl remake istället för en fjösig remaster med bara lite högre upplösning.
jonny myren. Remake är vad det kommer bli istället för en remaster. Har du inte sett jämförelse bilderna? Finns på nätet att hitta. Det är som natt och dag skillnad.
Blir mer modernare grafik i denna remake mot det jätte gamla spelet.
Det är Capcom själva som kallar det för remaster.
Det är Capcom själva som kallar det för remaster.
Ja och det är väl lite galet att kalla det för remaster efter att ha sett jämförelse bilderna.
För en remaster är ju bara lite fin putsad grafik som skarpare texturer på de gamla texturerna och kanske lite förbättrade ljus och skuggor och 4k upplösning.
Man ser på jämförelse bilderna att det blir en ordentlig remake.
Ja och det är väl lite galet att kalla det för remaster efter att ha sett jämförelse bilderna.
För en remaster är ju bara lite fin putsad grafik som skarpare texturer på de gamla texturerna och kanske lite förbättrade ljus och skuggor och 4k upplösning.
Man ser på jämförelse bilderna att det blir en ordentlig remake.
Visst, men vi kan inte döpa om spelet bara för att vi tycker att det är befogat att kalla det för en remake Är det originalets kod som rullar i bakgrunden, med nya modeller, texturer och effekter ovanpå, är det heller inte otänkbart att kalla det för remaster.
Att något är en remaster är ju dessutom inte negativt. Många föredrar remasters över remakes eftersom de vill ha samma känsla i spelmekaniken som i originalet.
Capcom kallar det för remaster och jag utgår ifrån att de har koll på sitt projekt.
Minns att ja körde demot till X360, vilket var imponerande med antalet fiender och grejer att interagera med. Glömde sedan bort det enda fram till att det släpptes på PC då jag köpte hela spelet.
Kan inte direkt påstå att det åldrats nå vidare bra.
Speciellt kontrollen och AI'n var ju fruktansvärd som gjorde att jag bara la kanske 3-4h på det, sen fick det vara nog.
Tror jag knappast kommer prova igen även om de fixat till spelet.
Då missade du ett fantastiskt spel på den tiden. Detta är faktiskt en remake än en simpel remaster. Ska köpas när spelet släpps om det inte släpps dag ett till gamepasset.
Än är det inte försent iofs. Har aldrig varit supersugen på det, men vet å andra sidan inte vad jag gått miste om.
En Bamseponny av folket
Gillade spelen men avskydde att dom var tidsbegränsade. Förstörde hela upplevelsen och gjorde att jag slutade spela
Just det ja. Det var den där grejen.
Din vänliga kvartersrecensent.
Just det ja. Det var den där grejen.
Det var ju de olika tidsbegränsningarna som gjorde spelet bra. Det var olika tidsmätare som tickade ned samtidigt. Det kunde vara upp till 5 6 tidsmätare samtidigt på skärmen.
Och varje mätare hade olika tider i sig 5 minuter 10 minuter 3 minuter som man hade på sig att slutföra uppdrag.
Spelet var unikt tack vare de olika tidsmätarna.
Din användar bild är ju som taget från spelet. Huvudkaraktären i spelet är ju en reporter med en kamera som man tar bilder med i spelet.
Tyvärr är inte alltid unikt detsamma som bra. 😞
Hoppas dom gör om det "bedrövliga" save systemet som spelet drogs med. 🤔
Slutade spela dels pga save systemet och stressen med tidsbegränsningen för uppdragen. 😩
Det var ju de olika tidsbegränsningarna som gjorde spelet bra. Det var olika tidsmätare som tickade ned samtidigt. Det kunde vara upp till 5 6 tidsmätare samtidigt på skärmen.
Och varje mätare hade olika tider i sig 5 minuter 10 minuter 3 minuter som man hade på sig att slutföra uppdrag.
Din användar bild är ju som taget från spelet. Huvudkaraktären i spelet är ju en reporter med en kamera som man tar bilder med i spelet.
Unikt – ja. Men det är mekanik som inte passar alla. Inklusive mig. Även om jag spelade igenom spelet. Och kommer kanske spela det igen. Det är som en unken bismak, vilket går att leva med.
Din vänliga kvartersrecensent.
Tyvärr är inte alltid unikt detsamma som bra. 😞
Hoppas dom gör om det "bedrövliga" save systemet som spelet drogs med. 🤔
Slutade spela dels pga save systemet och stressen med tidsbegränsningen för uppdragen. 😩
Jag har bara spelat första spelet.
Så stressigt var det inte.
Hela meningen var ju att "spela om".
Hade det inte varit så hade det bara varit hjärndöd zombieslaktande som skulle vara kul i en kvart.