Din sommar-gaming-hörna

Testpilot
Din sommar-gaming-hörna

Bärbart spelande har fått ett rejält uppsving på senare år, så jag tänker att jag är väl inte ensam om att ha fixat till en gamingplats för de varma sköna sommarkvällarna?

Jag har min plats på balkongen. Piffade upp den rejält iår, riktigt nöjd nu. Morgonsol också så den här tiden på dygnet när det är löjligt varmt inomhus är det riktigt nice att glida ut på balkongen med Steam Deck och en kall dricka.

Såhär ser det ut:

Utsikt:

Hur ser din sommar-gaming-hörna ut?

Testpilot

Eller så var jag kanske ensam?

Medlem

Min sommar-gaminghörna ser precis ut som min vår/vinter/höst-gaminghörna😅

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Jag antar att om jag tar en bärbar och går ut med den på hörnet här nere så får jag en sommar-gaming-hörna... polisen har säkert någon kamera där som kan ta en bild.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Stefan JL:

<Uppladdad bildlänk>

Det var nog den minst somriga bild jag sett i hela mitt liv!

Testpilot
Skrivet av Stefan JL:

<Uppladdad bildlänk>

Nice! Mitt datorrum är olidligt att vara i under de varmaste dagarna så det är inte ett alternativ för mig. Är det Pirates Curse jag ser i bakgrunden? Har du spelat/kan rekommendera övriga Shantae-spelen?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det var nog den minst somriga bild jag sett i hela mitt liv!

Ja den är snarare anti-sommar då jag försöker hålla värmen borta från vardagsrummet 😅 Persiennerna är alltid nere och jag öppnar bara balkongdörren om det är svalare ute än inne... tror det varit max 24 grader hittills i sommar i rummet.

Skrivet av Shadee:

Nice! Mitt datorrum är olidligt att vara i under de varmaste dagarna så det är inte ett alternativ för mig. Är det Pirates Curse jag ser i bakgrunden? Har du spelat/kan rekommendera övriga Shantae-spelen?

Jag har börjat lite på Risky's Revenge som är föregångaren till Pirate's Curse och det är också bra, men som sagt jag har inte spelat det så mycket än så jag vet inte hur det håller i längden

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Blir mest bärbart för mig också under de varmaste perioderna under sommaren. Datorrummet blir olidligt varmt då så det är inte ens lönt att löka framför datorn. Din uteplats såg mysig ut! Själv har jag nog ingen direkt sommarhörna för spelandet. Bor i hus så jag lägger mig med Switchen på den plats som är svalast för stunden. Bra platser är soffan, verandan eller köksgolvet.

Medlem

Har ac i datorrummet/kontoret så det är där man fastnar

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Redaktör
Ponny

Fasen vad fint. Blir avis/inspirerad!

Vi borde göra något med balkongen. Har funnits lösa planer på att fixa med nät och hej och hå, p.g.a. en kvartett fluffbollar. Planerna har dock blivit allt lösare, och nu används balkongen mest för att leda ut AC-slangen. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar