Drycker och godis från förr

Medlem
Drycker och godis från förr

Vilka drycker och godis sorter från förr saknar du?

Jag saknar White Rock Creame Soda, som inte verkar finnas mer, inte i Sverige iallafall.

Har för mig att det fanns ett vitt Marabou på 90 talet som var mycket godare än vinter vit.

Polly Sean banan var också riktigt god.

.

Medlem

White Rock's cream soda kan man väl fortfarande köpa på nätet åtminstone? Favoriten jag saknar allra mest är:

Gnällkuk

https://www.partykungen.se/retrogodis/

Trip down memory lane! Kika på egen risk :>

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fantomen-klubba med dipp:

Medlem

Saknar pappersomslaget på Marabous chokladkakor.

Önskar att Brejk och Starbar kom tillbaka.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

White Rock's cream soda kan man väl fortfarande köpa på nätet åtminstone? Favoriten jag saknar allra mest är:<Uppladdad bildlänk>

Har letat sedan 2019 och kan inte hitta den på en enda sida.

Medlem

Minns någon en Festis som var lila? Den smaken var gudomlig.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Saknar denna rackare!

Gnällkuk
Skrivet av N3gn4v:

Svart vinbär tror jag, den sista man ser här.

https://www.youtube.com/watch?v=F3YLq56o6bU

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Av någon anledning så älskade jag denna.

Medlem

Fantomens lördagsgodis

signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Många av dessa sakerna finns ju fortfarande, men visst, de kan kännas lite som förr...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Skrivet av trickeh2k:

Helvete, den hade jag glömt. Det var den verkligen.

Kan inte komma på någon särskild dryck eller godis jag saknar, men får man nämna chips?

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Skribent
Skrivet av Dajvan:

<Uppladdad bildlänk>

Asså den här. Jävlar i min lilla låda vad grym den var. Tog nästan alltid Fantomen-påsen när det vankades lördagsgodis, enbart för den här klubban.

OLW Naturchips. Kommer aldrig förlåta OLW för att de försvann.
OLW Sourcream and lime. Fanns i början av 00-talet. Estrella släppte limechips förra sommaren men det var inte alls samma sak.
Festis i gamla flaskan.
Runt millenieskiftet fanns en kolsyrefri läsk som hette Life. Gul färg. Den saknar jag också, hittade inte ens bilder på den när jag googlade. Den försvann några år innan digitalkamerorna slog igenom.

Edit: Icke att förglömma Hockeychipsen från år 2000. Har aldrig sett en hockeymatch i hela mitt liv men påsarna är ändå nostalgi!

Medlem

Kalle Anka Kex

Tror man fick en plastfigur i varje paket också.

Medlem

Jag skulle, på fullaste allvar, betala bra med pengar till den som ser till att det här godiset återuppstår. (Jag har mailat Cloetta och frågat, sannolikheten ligger nog nånstans i nivå med "helvetet fryser till is".)

Visst finns Kanolds, men de är inte i närheten av lika bra.

De här var också riktigt najs:

Skrivet av Dajvan:

<Uppladdad bildlänk>

"Dip & slick". 😅

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

bonbon-godis. helt galet pinsamt sett med dagens ögon, men sjukt kul för en 12 åring på 90-talet. godiset i sig var dessutom jävligt gott.

Medlem

Shio saknar jag också, tyckte de var en mycket bättre variant av Ramlösa/Loka. Mer smak.

Medlem

OLW's äldre Sourcream chips. Sourcream idag från någon är ju inte ens ätbara. Minns inte när dom ändrade smaken, men måste varit tidigt 00-tal någon gång. Jäklar vad jag saknar dom!
OLW hade även under tidigt 00-tal deras X-TRA chips less fat, även dessa sourcream.

Dessa va även de riktigt goda. Blir tårögd när jag tänker på det.

Även Estrella hade en varien sourcream som gick att äta på den tiden.

Herregud.... vad hände med chipsen? Blir ledsen när man vet hur mycket bättre dom va förr.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Exakt den.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Calippo Shots!

Sen saknar jag Hustler Energy på Netto. Hade alltid ett flak i skåpet i högstadiet.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Hade helt glömt det där bonbongodiset. det var ganska kul, inte så ofta man åt det ändå, lite speciella.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gamla kex nougat var god.

Medlem

Salta Lakrits Snören!

Medlem
Skrivet av quadratis:

bonbon-godis. helt galet pinsamt sett med dagens ögon, men sjukt kul för en 12 åring på 90-talet. godiset i sig var dessutom jävligt gott.

Ja sjukt kul när man var i rätt ålder! Riktig nostalgi.
Det som kanske är ännu sjukare är att det verkar vara stort fortfarande i Danmark: https://www.bonbonland.dk/

Klassiska åkattraktioner så som ”Hundeprut” och ”Bremsesporrutsjebanen”.

Medlem

Lösgodiset som var en citronkaramell med surt pulver i. Fanns många olika men den som såg ut som en boxhandske var vanligast.

Gamla Japp med rejält tuggmotstånd.

Icemint-blisters med en eskimå på.

Medlem

När kexchoklad kom i aluminiumfolie så var de bra mycket krispigare och godare smak.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ett annat kärt minne är:

Jag minns när jag och kusinen var ute på torpet en sommar. Vi var långt långt bort ifrån civilisationen (20 minuter). Vi hade knappt vanliga TV-kanaler men vi hade ett Sega med Sonic 2 som vi spelade på. Sen var det 10 minuters bilväg till närmsta kiosk så vi fråga om skjuts. När vi kom till kiosken hittade vi till vår förvåning SONIC CHOKLAD och till råga på det fanns det fuskkoder till både Sonic 1 och 2! De var som en gåva ifrån himmelen!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Mycket nostalgi här, och massor av utsökt godis!

En personlig favorit är det klassiska vingummit av Basset!

Så för ganska många år sedan valde Basset att ändra receptet (och smaken) på dem

Och där de klassiska smakade unikt och fantastiskt smakar de nya som vilket billigt no-name skitgummi som helst...

Lyckligtvis finns det andra tillverkare som idag gör vingummi med den klassiska smaken och konsistensen!

Godis är viktigt!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

123
Skriv svar