Days Gone-studion ber om ursäkt för "falskt hopp och dålig info" från utomstående
Och påpekar återigen att de jobbar på ett nytt varumärke.
Tror aldrig jag sett så mycket tjaffs om en uppföljare som många vill ha men år efter år vid regelbundna tillfällen måste såret öppnas igen. Vid andra självklarheter som Half-Life 3, Alien: Isolation 2, Deus Ex m.fl slipper man bli påmind om eländet iaf.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Så istället för en uppföljare på ett av vår tids bästa spel bestämmer dom sig för att göra ett live service spel som ingen vill ha?
Klart det finns folk som vill ha live service spel, till exempel investerare, chefen och uh.. andra
Så istället för en uppföljare på ett av vår tids bästa spel
Lol. Källa på den tack.
Lol. Källa på den tack.
Källa verkar vara en åsikt så behövs inte källgranskas tror jag!
En glad kalmarit boende på Gotland!
"Baserat på en platsannons verkar det som att de jobbar med ett live service-spel av AAA-kaliber." - det ultimata straffet för en utvecklare när det förra spelet sålde dåligt.
De ska väl vara glada att de får fortsätta jobba på spel?
Å andra sidan. Om de verkligen lyckas med ett live service-spel så får de göra vad de vill sen.
Viam inveniam aut faciam
Ibland är det bra med förtydliganden. McCallister fick för övrigt jobb på Bend tack vare att han älskade DG. En riktig solskenshistoria och en trevlig prick man kan höra hans historia i The Days Gone Podcast. Kan inte riktigt föreställa mig hur han mår på insidan om ingen DG-uppföljare finns i sikte ;_;
Jag har kört igenom Days Gone över 7 ggr och nu kör jag igenom Mad Max en andra gång på PS4/5 bara för att höja statistiken så att vi får en 60fps patch. Annars rekommenderar jag att köra MM på PC/Xbox.
Man märker att Bend tagit stor inspiration från svenska Avalanches mästerverk. Jag börjar fantisera om vad Bend och Avalanche skulle kunna åstadkomma om båda slog ihop sina studios och fick jobba på ett open world zombie horde spel med de maffiga explosionerna och köttiga slagsmålet från Avalanche!
Båda spelen förtjänar mycket mer uppmärksamhet och uppföljare OCH 60 FPS 4K PATCH TILL PS5!!! 🌪️😆
Så istället för en uppföljare på ett av vår tids bästa spel bestämmer dom sig för att göra ett live service spel som ingen vill ha?
Tydligen skrevs Days Gone som en trilogi i åtanke... Sony borde ge det en chans till!
Är det så fantastiskt bra? Har det på min Wishlist men aldrig slagit till.
Spelade det förra året.
I mitt tycke är det ett spel som NÄSTAN var skitbra.
De spräckte sin budget flera gånger och fick tillslut skeppa spelet. Hade spelet fått bara lite till putsande hade det varit fantastisk.
Pros: bra karaktärer. I början var jag skeptisk men ju längre det led desto bättre blev allt.
Fantastiska miljöer. Jag blev på 100% allvar sugen på att åka till de regionerna en semster.
Habilt gameplay.
Zombieslakten kunde vara sjukt pulshöjande
Cons: skilltree och utrustning blir maxade långt innan spelet är slut så spelade typ 33% av spelet som overpowered. Felbalanserat gelt enkelt.
Och sen är det en massa massa smånsaker som skaver.
Cutscenes som inte flyter ihop bra. Konstigt klippta och tid som passerar helt galet.
Ett typexempel. Man räddar någon från ett läger och skickar dem till ett camp. En halv minut senare får man ett samtal över radion "Jodå. Hon mår toppen. Hon har fått jobb på farmen och verkar hittat en kille."
Massa sånt små-jank.
Summa? Stark trea. Men känns som ett spel som BORDE varit stark fyra eller tom en femma. Men ångrar inte att jag spelat det och jag hade 100% köpt en uppföljare.
De ska väl vara glada att de får fortsätta jobba på spel?
Å andra sidan. Om de verkligen lyckas med ett live service-spel så får de göra vad de vill sen.
Ja spelet sålde ju bara lite drygt 7 miljoner, klart dom ska ha högsta möjliga straff.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Ja spelet sålde ju bara lite drygt 7 miljoner, klart dom ska ha högsta möjliga straff.
Men de kanske hade behövt sälja 21-28 miljoner för att det skulle vara en godkänd insats.
Viam inveniam aut faciam
Spelade det förra året.
De spräckte sin budget flera gånger och fick tillslut skeppa spelet. Hade spelet fått bara lite till putsande hade det varit fantastisk.
Pros: bra karaktärer. I början var jag skeptisk men ju längre det led desto bättre blev allt.
Fantastiska miljöer. Jag blev på 100% allvar sugen på att åka till de regionerna en semster.
Habilt gameplay.
Cons: skilltree och utrustning blir maxade långt innan spelet är slut så spelade typ 33% av spelet som overpowered. Felbalanserat gelt enkelt.
Cutscenes som inte flyter ihop bra. Konstigt klippta och tid som passerar helt galet.
Ett typexempel. Man räddar någon från ett läger och skickar dem till ett camp. En halv minut senare får man ett samtal över radion "Jodå. Hon mår toppen. Hon har fått jobb på farmen och verkar hittat en kille."
Massa sånt små-jank.
Summa? Stark trea. Men känns som ett spel som BORDE varit stark fyra eller tom en femma. Men ångrar inte att jag spelat det och jag hade 100% köpt en uppföljare.
Kul, det kostar ju inte så mycket så får bli ett köp.
Kul, det kostar ju inte så mycket så får bli ett köp.
Jag skulle ge spelet en 5/5. Jag värderar Days Gone högre än Horizon Zero Dawn och Ghost of Thushima.
Days gone har väldigt detaljerad värld. Dynamiska texturer med jord, lera, vatten, mossa. Floran är uppbyggd i olika skickt; låg, mellan, hög. Med en god blandning av levande och döda växter. Ofta glöms det bort hur mycket i naturen faktiskt är i den komposterande cykeln. Det är lokaliserade väder som förflyttar sig runtom kartan. Det gör att du kör in i och utifrån regn och snö, du kommer se naturen påverkas av vädret. Spelmekaniken är klockren med hordes (upp till 650 NPC på skärmen samtidigt). Fordonsmekaniken har väldigt bra respons och det gör det kul att förflytta sig. De använder 'motion capture' för både ansikte och kropp. 60 fps på PS5 (ett av de första spelen att patchas vid lanseringen av PS5). Ljudet är fantastiskt. Både positionering, variation och kvalitet. Arkitekturen för byggnader är korrekt med stommar, isolering, fasader. Det finns mycket att uppskatta i spelet.
Kritiken jag skulle ha är att karaktärerna börjar i en svacka. De har bränt broarna med de söderliga samhällena och ska flytta norrut och starta om. Men de vill inte resa vidare förrän deras hälsa är i topp (Dålig hälsa skulle ha presentera sig som en börda eller svaghet). Därav tvingas de samarbeta med de moralisk tveksamma samhällena som gränsar regionen. Början är en blöt och mörk region. Så spelet saknar en tidig 'hook'. Men det växer väldigt stadigt och blir fantastiskt.
Spelade det förra året.
Habilt gameplay.
Massa sånt små-jank.
Håller med om mycket, särskilt tidsperspektivet blir konstigt ibland precis som du säger. Sen runt ditt största ”con” om att spelet blir obalanserat ser jag det som en av de största fördelarna. Ser det lite som att karaktärsutvecklingen som open worldande och handlingen är två separata spår. När karaktärsutvecklingen skulle riskera att bli repetativ och trist som det ofta blir i open world så blir Deacon mer ”klar” samtidigt som storyn börjar bli mer intressant. Lite så att karaktärsspåret byter till storyspåret. Då gör det inget att man har gott om resurser och utrustning.
Jag skulle ge spelet en 5/5. Jag värderar Days Gone högre än Horizon Zero Dawn och Ghost of Thushima.
Days gone har väldigt detaljerad värld. Dynamiska texturer med jord, lera, vatten, mossa. Floran är uppbyggd i olika skickt; låg, mellan, hög. Med en god blandning av levande och döda växter. Ofta glöms det bort hur mycket i naturen faktiskt är i den komposterande cykeln. Det är lokaliserade väder som förflyttar sig runtom kartan. Det gör att du kör in i och utifrån regn och snö, du kommer se naturen påverkas av vädret. Spelmekaniken är klockren med hordes (upp till 650 NPC på skärmen samtidigt). Fordonsmekaniken har väldigt bra respons och det gör det kul att förflytta sig. De använder 'motion capture' för både ansikte och kropp. 60 fps på PS5 (ett av de första spelen att patchas vid lanseringen av PS5). Ljudet är fantastiskt. Både positionering, variation och kvalitet. Arkitekturen för byggnader är korrekt med stommar, isolering, fasader. Det finns mycket att uppskatta i spelet.
Kritiken jag skulle ha är att karaktärerna börjar i en svacka. De har bränt broarna med de söderliga samhällena och ska flytta norrut och starta om. Men de vill inte resa vidare förrän deras hälsa är i topp (Dålig hälsa skulle ha presentera sig som en börda eller svaghet). Därav tvingas de samarbeta med de moralisk tveksamma samhällena som gränsar regionen. Början är en blöt och mörk region. Så spelet saknar en tidig 'hook'. Men det växer väldigt stadigt och blir fantastiskt.
Mycket bra input, tack!
Märkte precis att det ligger på lite över hundralappen på Steam Känns givet.
Kör på! Det är en bra upplevelse
Days Gone är även på rea på PSN nu!
Varför inte köpa det på både PSN och Steam så kan du stödja Bend och framkalla en uppföljare 🫶
Det beror såklart på vad man gillar jag har ju förstått att det finns många som inte uppskattar det. Nästan en vattendelare. Men jag tycker att det är superb helt klart ett av mina favorit zombie lir. Storyn var kanske lite utdragen mot slutet men jag hade i alla fall roligt hela resan👌
Days Gone är även på rea på PSN nu!
Varför inte köpa det på både PSN och Steam så kan du stödja Bend och framkalla en uppföljare 🫶
Äger det faktiskt redan på skiva men tänkte sälja PS5an, den står bara och samlar damm Har iaf dragit mitt strå till stacken.