Helldivers 2 har tappat 90 % av Steam-spelarna sedan raketstarten
Misstänker att det är lite samma för andra som det var med mig, man spelade väldigt intensivt i flera veckor och sen blev man helt enkelt lite mätt på det, det är ju mycket samma hela tiden så till sist tröttnar man väl eller väljer att vänta på mer nytt innehåll innan man ger sig in i en ny period av helvetesdykning.
Ger inte mycket för sådana här statestiker eller rubriker.
Får det att låta som nå dåligt.
Så länge det inte medgör problem för dom som spelar/vill spela online (tomma servrar/ingen matchmaking etc) så är det ingen fara.
Det finns spel med betydligt mindre spelare som inte har problem med MP
Tog mig själv 2 veckor (vill jag minnas) innan jag la ner. Då kändes det som man hade "been there, done that" och var avklarad. Tycker som sagt att det var väldigt rolig gameplay men för lite variation.
Men dom har floppat med "live service" tycker jag nog, dom har inte kunnat producera tillräckligt med intressant material för att hålla spelarna kvar/komma tillbaka. Jag gjorde en liten stint när Mechen kom, men den var så tråkig/dålig att jag la ner igen direkt efter testat den några kampanjer.
Misstänker att det är lite samma för andra som det var med mig, man spelade väldigt intensivt i flera veckor och sen blev man helt enkelt lite mätt på det, det är ju mycket samma hela tiden så till sist tröttnar man väl eller väljer att vänta på mer nytt innehåll innan man ger sig in i en ny period av helvetesdykning.
Samma här. Känns ändå rimligt att ett live service-spel utan någon större uppdatering tappar majoriteten av spelarna. När nya fiender kommer får de säkert ett uppsving igen.
Sen ligger de väl fortfarande över antalet spelare de beräknade vid släppet?
Ger inte mycket för sådana här statestiker eller rubriker.
Får det att låta som nå dåligt.
Så länge det inte medgör problem för dom som spelar/vill spela online (tomma servrar/ingen matchmaking etc) så är det ingen fara.
Det finns spel med betydligt mindre spelare som inte har problem med MP
I många fall håller jag med dig. Ofta kan det vara "nothing to see here"-nyheter (Starfield tappade väl nåt liknande om jag minns rätt, men: singleplayer). Det här var ändå ett anmärkningsvärt tapp och trenden tycks peka neråt alltjämt.
En Bamseponny av folket
Så klart. Orka spela samma spel hela tiden när det finns tusentals andra bra spel där ute.
Säg det till Fortnite, CS:GO, LOL och DOTA2 spelarna
Var väl ingen som trodde de skulle hålla samma nivå hela tiden, trodde man det så, ja... PUBG hade ju 3.2 miljoner förut, nu 500-590k och det reste sig genom att bli F2P. Helldivers 2 kostar ju än €39.99, kommer nog boosts med spelare när det är på reor etc. Men att ha 42-45k än är väl inte dåligt. Exakt samma hände Palworld, från 2.1 miljoner till 120k (faktiskt varit nere på 22k t.o.m). Nu är det ju även semestertid när det är mindre folk som faktiskt spelar, så att det går nedåt är väl inget konstigt. Blir mer när de kommer en major patch och vintern nalkas igen säkert.
Detta känns som en "spelet är döende" artikel lol, och det hjälper väl inte spelet i sig om man sprider sånt när det inte ens är i närheten till det än.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 8800 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Är alltid så med denna typ av spel, går i vågor. Populärt när twitch-maffian spelar sen dör det ut. Tror det var jag som yttrade att palworld skulle dö ut, av steam-charts att döma så hade jag rätt även där.
Palworld ligger i skrivande stund på plats 9 under "Current Players". Skulle inte direkt kalla det för att dö ut. Visserligen släpptes det en uppdatering nyligen, vilket förmodligen spelar in en del. Men även under den torraste perioden så spelas det samtidigt av över 20k, vilket placerar det i top 50 av de mest spelade spelen, och även Helldivers 2 verkar hållas sig inom top 50. Visst, det rör sig inte om miljoner spelare samtidigt, men det är ändå ganska naturligt. Skulle dock inte säga att något av spelen har dött ut, bara landat där de hör hemma. Dö ut, då tänker jag mig lite mer Starfield.
Så klart. Orka spela samma spel hela tiden när det finns tusentals andra bra spel där ute.
Du verkar då inte hittat nå bra spel än iaf.
Skulle dock inte säga att något av spelen har dött ut, bara landat där de hör hemma. Dö ut, då tänker jag mig lite mer Starfield.
Starfield är ju ett singel player spel så det är ju inte så konstigt.
Jag vet inte om 42k spelare är bra eller uselt för ett mp, Det intressanta är ju hur många spelare måste det ha för att det ska vara värt att släppa uppdateringar.
Misstänker att det är lite samma för andra som det var med mig, man spelade väldigt intensivt i flera veckor och sen blev man helt enkelt lite mätt på det, det är ju mycket samma hela tiden så till sist tröttnar man väl eller väljer att vänta på mer nytt innehåll innan man ger sig in i en ny period av helvetesdykning.
För min del var det att alla patchar som släpptes bara gjorde spelet sämre och tråkigare. Ohdough förklarar i videon om någon pallar kolla igenom.
Jag kör någon/några timmar här o där. Jag är väl typ lv 94, lv 150 verkar vara max. Annat än tilel vid namnet så tjänar man ingenting på levels på gubben.
Jag har maxat/uppgraderat o köpt allt som går att skaffa så finns liksom inte mycket att jobba för annat än levla gubben som i sin tur inte är så motiverande.
Det saknas något att kämpa för som håller en sittande längre stunder. Det har kommit nya banor som är skitbra men i slutändan så finns det ju inget mål att köra (annat än nöjet) då man redan har skaffat all utrusting och maxat allt.
Inte så konstigt att inte så många spelar längre. Det behövs något nytt att samla till, inte bara köra nya banor.
Håller på köra helldivers 1 nu,nära 80 tim fortfarande roligt . så kan tänka mig att det var många som körde helldivers 2 ett tag sen gav upp när det blev för svårt .för helldivers 1 är svårt på dom högre nivåerna antar att tvåan är svår med , så för den breda massan kanske det inte funkar .
Säg det till Fortnite, CS:GO, LOL och DOTA2 spelarna
Det är pvp också...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ger inte mycket för sådana här statestiker eller rubriker.
Får det att låta som nå dåligt.
Så länge det inte medgör problem för dom som spelar/vill spela online (tomma servrar/ingen matchmaking etc) så är det ingen fara.
Det finns spel med betydligt mindre spelare som inte har problem med MP
I många fall håller jag med dig. Ofta kan det vara "nothing to see here"-nyheter (Starfield tappade väl nåt liknande om jag minns rätt, men: singleplayer). Det här var ändå ett anmärkningsvärt tapp och trenden tycks peka neråt alltjämt.
Ur spelandes synvinkel så är det ju huvudsaken att det finns folk att spela med. Det som däremot kan orsaka en live-service död är att spelarna försvinner och lika så alla mikro (makro)- transaktioner. Det minskar företagets intresse att hålla något igång och så får man en stjärn-titel som dör.
Spelmodellen blir tråkig efter ett tag och annat lockar.
Har sen senaste patcharna haft problem med dålig fps. Spelar ingen roll vad inställningarna är, halvägs genom mitt första mission dyker min fps ner under 50 och stannar där. Har ett 4090 och får samma fps i 720p /low som i native 4k /max.
Sen som näms tidigare, allt är redan upplåst och deras warbonds är väldigt meh. Nya rustningar med samma stats och vapen som inte tillför något.
Det blev 200 timmar innan jag tröttnade, har låst upp allt som går. Inväntar lite mer spelinnehåll så blir det nog lite mer timmar. Håller med det som uttryckts från olika håll, att nerfandet som hela tiden sker när allmänheten hittar något vapen/stratagem som är hyffsat effektivt och roligt, gör att spelet blir lite tråkigare.
Man får lite känslan av att "nu har jag fattat hur jag effektivt ska hantera uppdragen med dessa vapen och stratagems" så kommer nerfen i nästa patch. Förstår att tanken är att alla ska använda även de andra vapnen men hade hellre sett att man buffat dom sämre lite mer. Communitymanagern har som jag förstått det tagit detta till sig, vi får se hur det blir
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz