Nya användaravtal
Hej! Under gårdagen uppdaterade vi vår cookiepolicy som gäller för FZ's besökare (inloggade samt gäster). Den tidigare cookiepolicyn introducerades i samband med att verktyget CookiePro installerades, för att be om samtycke för individuell spårning med hjälp utav kakor. Våra tidigare verktyg för statistik kunde inte beräkna unika besökare på ett tillförlitligt sätt utan att spara ett randomiserat användar-ID inuti en kaka i din webbläsare.
Den tidigare policyn berättade endast om de riktiga kakor vi använde och inte om lokal lagring, sessions lagring och pixlar. Vi använder numera Fathom Analytics som ersättare för Google Analytics 4, vilket använder pixlar (bilder) för att mäta sidvisningar på sajten. I samband med att vår cookiepolicy uppdaterades med att inkludera pixlar var vi tvungna att uppdatera användaravtalet.
Vi fattade beslutet att ta bort "Cookies och tjänsteleverantörer" från användaravtalet och hänvisa till vår cookiepolicy som gäller för FZ's besökare (inloggade samt gäster) istället. Inga andra ändringar har skett i avtalet.
Genom att använda våra tjänster, exempelvis ladda upp text, bilder eller annan media, ger du Geeks AB obegränsat tillstånd att globalt och royaltyfritt reproducera, anpassa och publicera materialet.
Det aktuella citatet på Svenska innebär att vi royalfritt (gratis, utan avgift) får anpassa och publicera ditt material på sajten. Anpassningar kan vara textens storlek, typsnitt eller färg ändras för att passa designen. Bilder kan beskäras, ändras storlek på (för tumnaglar) eller t.ex. göras svartvita för att anpassas till designen. Efter anpassningen behöver vi publicera (visa) ditt material på sajten.
Därutöver används användaruppgifterna för att analysera hur våra tjänster används, möjliggöra utveckling och förbättra användarupplevelsen.
Vi analyserar vad ni gör på sajten genom att t.ex. räknar antalet inlägg, hur många +1 används eller antalet ifyllda quiz. Vi mäter också vilka sidor som besöks t.ex. artiklar och forum trådar. Vi följer inte hur du som individ rör dig på sajten.
Riktat reklam?
Vi använder inte individuell riktad reklam, men kan leverera annonser på context. Att läser du en artikel om ett spel kan det visas reklam baserat på det spelet.
Genom att använda våra tjänster, exempelvis ladda upp text, bilder eller annan media, ger du Geeks AB obegränsat tillstånd att globalt och royaltyfritt reproducera, anpassa och publicera materialet.
Det aktuella citatet på Svenska innebär att vi royalfritt (gratis, utan avgift) får anpassa och publicera ditt material på sajten. Anpassningar kan vara textens storlek, typsnitt eller färg ändras för att passa designen. Bilder kan beskäras, ändras storlek på (för tumnaglar) eller t.ex. göras svartvita för att anpassas till designen. Efter anpassningen behöver vi publicera (visa) ditt material på sajten.
Det här låter lurigt, om jag postar en spelvideo som jag gjort så får ni använda den som om den vore er, sälja den eller vad ni vill?
Om jag laddar upp koncept på ett spel som jag håller på att skapa så tar ni del av min copyright?
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Det här låter lurigt, om jag postar en spelvideo som jag gjort så får ni använda den som om den vore er, sälja den eller vad ni vill?
Vi äger inte själva innehållet och kan därmed inte sälja den till tredje part. Vi har rättigheterna att t.ex.
- Förvandla din text-länk till en klickbar länk
- Förvandla din text-länk till en videospelare
- Rättigheterna att visa ditt inlägg på sajten i t.ex. forumet och artiklar.
Laddar du upp videoklippet till en videodelningstjänst finns liknande avtal även där. Utan dessa villkor skulle du kunna kräva oss på en avgift för att vi olovligen publicerar ditt användargenererade innehåll.
I tävlingar finns det andra villkor där du t.ex. även ger vår partner rättighet att publicera materialet i sina kanaler.
Om jag laddar upp koncept på ett spel som jag håller på att skapa så tar ni del av min copyright?
Nej, du skriver inte över din copyright till oss. Du ger oss dock rättigheten att publicera materialet nu och i framtiden.
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.