Xdefiant har nått 11 miljoner spelare

Robot
Xdefiant har nått 11 miljoner spelare

Ubisofts gratisskjutare är hyfsat populär.

#Ubisoft, #Xdefiant

Medlem

XDefiant lyckas faktiskt ge mig känslan av både CoD och Overwatch utan att behöva spela endera spel. Det håller kvar mig för några matcher i veckan när jag bara vill skjuta något. Fixar de matchmakingen tror jag att det kan bli riktigt bra.

Medlem

Nu har jag främst hört negativt om detta spelet och kan inte säga att jag lockas till denna typ av spel; jag är definitivt inte målgruppen.
Med det sagt kan spelet vara/bli riktigt bra, MEN att slå sig för bröstet och påpeka att man haft ett visst antal spelare, i ett f2p-spel känns lätt intetsägande.

Har minst 10 pers på min lilla friends-list som inte har minsta problem att prova allt som kommer ut; speciellt när det är gratis. Det blir i regel 1 dags spel.

Medlem

Jag är absolut inte målgruppen för det här spelet, men när jag tittar på trailers tycker jag att det ser ut att vara extremt likt The Finals? Högt tempo, hög musik och skrikigt 😆

(Med det sagt kan det säkert vara bra. Bara att jag som gubbe vill ha lägre tempo.)

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag är absolut inte målgruppen för det här spelet, men när jag tittar på trailers tycker jag att det ser ut att vara extremt likt The Finals? Högt tempo, hög musik och skrikigt 😆

(Med det sagt kan det säkert vara bra. Bara att jag som gubbe vill ha lägre tempo.)

Den enda likheten mellan XDefiant och The Finals är att de båda är FPS-spel.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

...och deras trailers?

Har inte spelat något av dem, så allt jag vet är att de har skrikiga trailers 😛

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Moderator

Jag har inte spelat Call of Duty ordentligt sedan första Black Ops och måste säga att jag har mycket kul med detta! Det är som en härlig blandning mellan CoD och Overwatch, där jag också upplever att olika förmågor påminner om Killstreaks som funnits i CoD sedan tidigare.

Härliga vapen, snabb progression på dem också så det inte tar 1 vecka för att få alla attatchements till ett vapen, kul game modes än så länge och jag är i stort mycket positiv!

Skrivet av JonathanRL:

XDefiant lyckas faktiskt ge mig känslan av både CoD och Overwatch utan att behöva spela endera spel. Det håller kvar mig för några matcher i veckan när jag bara vill skjuta något. Fixar de matchmakingen tror jag att det kan bli riktigt bra.

Ja det är väl matchmakingen jag också tyckt de måste fixa till. Uppdateringen som kommer runt 15:00 ska ha lite fixes för det, och annat smarrigt!

Skrivet av Weeks_death:

Nu har jag främst hört negativt om detta spelet och kan inte säga att jag lockas till denna typ av spel; jag är definitivt inte målgruppen.
Med det sagt kan spelet vara/bli riktigt bra, MEN att slå sig för bröstet och påpeka att man haft ett visst antal spelare, i ett f2p-spel känns lätt intetsägande.

Har minst 10 pers på min lilla friends-list som inte har minsta problem att prova allt som kommer ut; speciellt när det är gratis. Det blir i regel 1 dags spel.

Jag också, faktiskt, men mycket gnäll är från folk som inte har så mycket att gnälla om? Svårt att förklara, men det är verkligen inget jag upplevt - annat än att snipers är otroligt starka.

Skrivet av Nomman:

Själv älskar jag att det är lite snabbare och arkadigt som CoD. Inte så konstigt kanske när Mark Rubin är i spetsen.

Skrivet av Broshimitsu:

Exakt! Detta spel är mest likt CoD.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar