Tidernas spelår – Semifinaler

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Får köra 1998 igen, Året då även Trespasser släpptes, liten dold juvel som jag älskar sjukt mycket!

Året då Warcraft 3 släpptes är även en non-brainer. 😁

Håller med! Trespasser kändes banbrytande på den tiden med sin avancerade fysikmodell. Riktigt skräckspel emellanåt också, speciellt när man blev jagad av velociraptorer.

Medlem

Det är verkligen helt olämpligt med utslagsturnering i denna typ av omröstning. Det är ju som gjort för att några av de allra bästa åren skall slås ut tidigt och hamna långt ned i rankingen bara för att det matchats med ett ännu bättre år.

Bättre hade varit att få sätta en egen rangordning, fördela poäng, eller betygsätta och som sedan snittet redovisas av.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Håller med! Trespasser kändes banbrytande på den tiden med sin avancerade fysikmodell. Riktigt skräckspel emellanåt också, speciellt när man blev jagad av velociraptorer.

O, ja!

Fysikbaserad animation var ju sjukt revolutionerande och fortfarande inte något blivit en grej i moderna spel. Som mest kör man ju med Inverse Kinematics för att det ska "se bra ut" med fötternas position på marken, men det påverkar ju inte karaktärernas fysik. I Trespasser kan man ju bokstavligen slänga en låda på golvet och sätta krokben för dinosaurierna, så att de ramlar omkull!

Lite synd att spelet kantades av så mycket utvecklingsproblem, det hade faktiskt ett extremt avancerat AI för sin tid, där djuren hade olika naturliga behov. Men de stötte på problem där dinosaurierna helta tiden växlande mellan states och bara blev stillaståendes, så de blev tvungna att låsa fast dem på maxad aggression istället för dynamiska beteenden, eftersom de inte hade tid att lösa problemet.

Medlem

Har flera av åren fått gå in och kolla på vilka spel jag verkligen inte ALLS gillade som släpptes de åren

Medlem

1998 mot 2000 var väldigt svår att rösta på. Sådana bra år båda två.

Medlem

Så 1997 alltså.. jag menar:

Super Mario 64 5/5
Turok Dinosaur Hunter 4/5
Wave Race 64 5/5
Diddy Kong Racing 5/5
Mario Kart 64 5/5
Lylat Wars 5/5
Goldeneye 5/5
Final Fantasy VII 5/5

Mot 2002:

Mafia 5/5
Halo CE 6/5
Battlefield 1942 5/5
Timesplitters 2 4/5

Ok fick bli en röst på 1997 ändå, men satan vad ont det gjorde. Känns som man kommer bli straffad för det här på nåt sätt i efterlivet.

Medlem

1997 med Total Annihilation, Quake 2, Golden Eye, Jedi Knight, Dungeon Keeper, GTA 1, Blood, Shadow Warrior etc är fan ett oslagbart år

It's not a lake, it's an ocean

Röstade 2000 och 2002, två av mina bästa spelår och när jag kollar på vilka spel som släpptes då är det inte så konstigt. Men de fyra spelår som nu är kvar är alla värdiga vinnare. Bra röstat, gott folk!

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev en röst på 2000 enbart p.g.a Heroes of Might and Magic III

Avstängd

Fy F*n vad elakt. Hur skall man kunna välja mellan dessa giganter av spel år?

Medlem

Gissade inledningsvis på dessa 2 åren skulle hänga med väldigt länge. Helt ikoniska spel som förmodligen satt avtryck hos miljoner gamers.

Vi borde göra en röstningskupp, ingen röstar😂 dött lopp mellan 97/98!

Medlem

1998 väger tungt mest pga MGS1 för min del.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

1998 blir det på grund av HL, 1997 va nog ett bra år också på grund av FF7 men spel mera HL + mods. Rösta dock på 2000 över 1998 och 2002 över 1997.

12
Skriv svar