Halvtid 2024 – 50 spel du kanske missat
Drog hem Mass Effect: Legendary Edition på Steamrean, 70kr för alla tre spelen och 40 DLC. Förstår inte hur jag inte har spelat serien ännu, med tanke på att jag älskar Sci-fi-serier som Stargate, Battlestar Galactica, The Expanse etc.
Så nu har jag lite att göra under semestern, bortsett från fiske, tältande och sova i hängmattan.
Superlista, välskriven med bra sammanfattningar, mer sånt här gärna!
Kul att det uppskattas!
Riktigt fin lista! Väldigt få spel jag känner till.
Sitter och väger om jag ska slå till på en Steam Deck Oled, eller fortsätta med Switchen den här sommaren också. De flesta av spelen i listan verkar vara av perfekta virket som en Steam Deck borde klara av.
Jag har testat en hel del av de här spelen på Steam Deck och alla jag testat har funkat bra.
Jag har testat en hel del av de här spelen på Steam Deck och alla jag testat har funkat bra.
Mycket värdefull konsumentinfo, tack! Tippar över åt ett köp.
Edit: Beställde en nu.
Bara jag som missat Turbo Kid filmen? Såg ju grym ut. Spelet såg häftigt ut också. Bra tips
Gick att låna filmen på cineasterna om man har bibliotekskort eller hyra genom flera tjänster bl.a Prime och SF anytime.
I övrigt tyckte jag Megacopter, Ants took my eyeball, Athenian Raphsody, Oblivion Overload såg intressata ut. Även Selaco men är inte på humör för nå mer early access.
Bara jag som missat Turbo Kid filmen? Såg ju grym ut. Spelet såg häftigt ut också. Bra tips
Gick att låna filmen på cineasterna om man har bibliotekskort eller hyra genom flera tjänster bl.a Prime och SF anytime.
I övrigt tyckte jag Megacopter, Ants took my eyeball, Athenian Raphsody, Oblivion Overload såg intressata ut. Även Selaco men är inte på humör för nå mer early access.
Turbo Kid har gott om lågbudgetcharm... och blod.
Stort tack för den här artikeln! Tycker FZ överlag lyckas bra med att recensera både stort och smått. Men det är ofta de små, oväntade guldklimparna jag uppskattar mest. Hittade ett flertal för mig okända men intressanta titlar i den här artikeln!
Kul att höra!
Undrar hur de här spelen har valts ut? 90% skräp skulle jag säga.
Nine sols verkar bra men hade det redan i listan.
Hur spel upplevs och vad som tilltalar är väl högst subjektivt.
Folk generellt verkar väldigt positivt inställda till Animal Well men personligen kräker jag på det spelet pga det grafiska som inte tilltalar mig för fem öre.
Så självklart kan en lista som denna inte tilltala alla.
Den har valts av mig och innehåller 100 % spel som är värda att kolla in om man tillhör spelens målgrupp. Det här är spel som mestadels gått under radarn, alltså oftast inte de med bredast tilltal, så tanken är inte att varje läsare ska gå igång på alla 50 utan kanske hitta några som ser intressanta ut för just dem beroende på vad de nu kan tänkas gilla.
Oj, då är det ändå 10% som kanske föll dig i smaken ändå. Vilka 5 spel skulle du kika närmare på?
CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort: TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua
Den har valts av mig och innehåller 100 % spel som är värda att kolla in om man tillhör spelens målgrupp. Det här är spel som mestadels gått under radarn, alltså oftast inte de med bredast tilltal, så tanken är inte att varje läsare ska gå igång på alla 50 utan kanske hitta några som ser intressanta ut för just dem beroende på vad de nu kan tänkas gilla.
Yes det är väl så, sorry om jag lät överdrivet negativ.
Oj, då är det ändå 10% som kanske föll dig i smaken ändå. Vilka 5 spel skulle du kika närmare på?
Nine sols som sagt, Turbo Kid kanske om inte konkurrensen i genren hade varit så hård, Sovereign syndicate vet ej om gameplay tilltalar mig, men ser väldigt tilltalande ut estetiskt.