Hjälp! Xbox 360-butiken och speltips!

Har redan gått igenom denna "mardröm" tre gånger. Dels när Wii Shop Channel stängdes. Dels när e-Shop på Wii U och 3DS stängdes. Lika drygt båda gångerna och köpte naturligtvis mer än vad jag hade tänkt mig.
Lovade mig själv att inte upprepa samma skit fler gånger (det är trots allt den digitala erans flyktighet som fått mig att inte evolvera vidare till någon hårdvara efter Wii/Wii U/360/PS3-generationen, men så sitter jag här och tänker att... ja... butiken stänger om en knapp månad så man borde väl fixa lite licenser nu innan det är försent.
Så.
Har lite spel jag funderar på, men tänker att det säkerligen finns de som kan flika in diverse kring desamma som stärker mitt intresse eller avskräcker mig. Demon att testa, absolut. Pillat lite med dito en hel del, men är fortfarande inte riktigt på det klara med vad som känns värt.
Banjo-Kazooie och Banjo-Tooie, har båda till N64 och ställer mig lite frågande till huruvida det är värt att låta de gå HD. Även Hydro Thunder har fått sig en smärre uppdatering, men även det har jag här hemma i tidigare versioner. En remake, Prince of Persia Classic, och en annan modern tolkning i Jetpack Refueled.
Bastion, Brothers, Ilomilo, Goat Simulator, Rock of Ages, Insanely Twisted Shadow Planet, Super Time Force och Shadow Complex. Håller de hela vägen i mål, fortfarande?
Space Invaders Extreme, Tempest, Shooting Love 200X, Caladrius och Geometry Wars Retro Evolved 1 & 2? Finner fortfarande Geometry Wars: Galaxies till Wii seriens absoluta höjdpunkt, men borde jag trots detta lägga tid, energi och pengar på föregångarna mer än jag redan gjort (inte mycket alls)? Shooting Love 200X känns som ett enda stort frågetecken och Tempest kostar så lite att det känns som det kan kvitta om jag tröttnar snabbt.
Är Castlevania: Mirror of Fate så sunkigt som många påstår?
Står sig Puzzle Quest 1 & 2 fortfarande? Är det någon mening att spela ettan som komplement till tvåan eller kan man helt skippa något av de två?
Finns det något ni anser vara oumbärligt i butiken, som jag bara inte får missa? Något fysiskt spel som endast släppts digitalt här i Europa?
Åh.
Dessa j..la nedstängningar.
https://news.xbox.com/en-us/2024/05/14/xbox-360-price-reducti...
Följ denna sidan, har köpt typ 20 spel på en månad. Den uppdateras en sista gång om 2 veckor
https://news.xbox.com/en-us/2024/05/14/xbox-360-price-reducti...
Följ denna sidan, har köpt typ 20 spel på en månad. Den uppdateras en sista gång om 2 veckor
Tack!
Idag ska sista den uppdateringen med billiga spel komma, men kan inte hitta något än. När jag vet vad som är på rea ska jag handla mina sista spel. X-blades och double dragon 2 ska iallafall köpas.
Väntar ivrigt på info. Uppdaterar sidan titt som tätt. Har en hel del jag hittat som jag vill ha.
Kommer de 360-spelen som även fungerar på series x att försvinna? Eller gäller det här bara om du sitter med en xbox 360?
Det är bara 360-butiken som stängs. Om jag förstår det rätt kommer allt bakåtkompatibelt ligga kvar för köp på Series X osv.
Det är bara 360-butiken som stängs. Om jag förstår det rätt kommer allt bakåtkompatibelt ligga kvar för köp på Series X osv.
Va bra. Tack för snabbt svar
Det känns ändå rätt rimligt då 360 inte lär ha så många spelare/köpare längre utan att de "flyttats fram" till One eller Series-konsolerna. Och att de ändå månar bc så mycket. Det är ändå någonting att vara tacksam för dem för.