Satisfactory utannonserar prishöjning inför 1.0-släppet
Börjar bli dags för release snart tycker jag, är sugen att börja spela igen men känns onödigt när det blir vissa ändringar.
Förstår precis vad du menar. Spelade Subnautica från early access fram till 1.0. Det var massiva ändringar till den grad att spelet inte gick att jämnföra. Men det är ju lite för och nackdelen med EA. Man får spela och köpa till ett lägre pris..
Fö. Det är inget ovanligt med prishöjning inför 1.0. Ser fram emot o bygga en ny fabrik snart.
Man är bara en person i detta va och inga NPC's heller?
har märkt att jag skarpt ogillar såna spel. Subnautica var ingen hit pg.a detta, köpte Riftbreaker som ser coolt ut och rätt bra överlag men nja, det är bara du, sen fiender och massa maskiner. Urtråkigt, känner inget driv i sådana spel. Deprimerande scenario / miljö liksom.
Ser kul ut annars. Önskar dom kunde titta åt Rimworld för den sociala delen, superkul ju. Verkar ha blivit lite av en trend nu det här med att det bara är du och sen fiender och maskiner bara, vet att det finns ett Rimworld-liknande spel också som tog bort allt vad gäller det sociala.
Ger ett lite slött och oengagerat intryck av spelskapandet i sig tycker jag, men visst, det snabbar säkert upp utvecklingen en del att helt enkelt aldrig lägga till det och köra scenariot "du är här ensam."
Jag slog till på Satisfactory hyfsat nyligen efter de spikade sin release på YouTube.
Det är ett spel där timmar känns som minutrar. Sjukt galet och kul spel! Jag vill också slå ett slag för humorn på deras officiella YouTube-kanal. Top-notch prima humor!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
har märkt att jag skarpt ogillar såna spel. Subnautica var ingen hit pg.a detta, köpte Riftbreaker som ser coolt ut och rätt bra överlag men nja, det är bara du, sen fiender och massa maskiner. Urtråkigt, känner inget driv i sådana spel. Deprimerande scenario / miljö liksom.
Ser kul ut annars. Önskar dom kunde titta åt Rimworld för den sociala delen, superkul ju. Verkar ha blivit lite av en trend nu det här med att det bara är du och sen fiender och maskiner bara, vet att det finns ett Rimworld-liknande spel också som tog bort allt vad gäller det sociala.
Ger ett lite slött och oengagerat intryck av spelskapandet i sig tycker jag, men visst, det snabbar säkert upp utvecklingen en del att helt enkelt aldrig lägga till det och köra scenariot "du är här ensam."
Exakt ja du är själv. Har nog svårt att se hur Rimworlds sociala delar skulle kunna implementeras i Satisfactory.
Satisfactory har ett grymt bra upplägg där du ständigt låser upp nya mer komplicerade recept men du får dem i bra tempo. Dock blir fabrikerna rätt så stora i slutet och kan bli lite tradigt att bygga allt själv, blueprints hjälper till förstås men blir mycket att bygga själv.
Förövrigt är Riftbreaker riktigt roligt också.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Exakt ja du är själv. Har nog svårt att se hur Rimworlds sociala delar skulle kunna implementeras i Satisfactory.
Satisfactory har ett grymt bra upplägg där du ständigt låser upp nya mer komplicerade recept men du får dem i bra tempo. Dock blir fabrikerna rätt så stora i slutet och kan bli lite tradigt att bygga allt själv, blueprints hjälper till förstås men blir mycket att bygga själv.
Förövrigt är Riftbreaker riktigt roligt också.
Spelet har ju flerspelarläge?
Du kan vara hur social som helst med andra!
Men givetvis om du vill ha ett 3d Rimworld och inte en frabriksbyggare spela ej detta!
Jag slog till på Satisfactory hyfsat nyligen efter de spikade sin release på YouTube.
Det är ett spel där timmar känns som minutrar. Sjukt galet och kul spel! Jag vill också slå ett slag för humorn på deras officiella YouTube-kanal. Top-notch prima humor!
Min favorit studio sen 2012, hoppas verkligen de petar in Sanctum 3 i mellan detta och nästa enorma spel de gör!
Vad är målet med spelet? Bygga nått som tar en därifrån?
Noll koll men sådana här spel känns ibland som en avancerad cookiecklicker eller vad man ska säga.
Vad ska man tex med miljoner bultar till mm 😄

Du jobbar för ett företag som sänt dig till planeten för att ta alla resurser du kan komma över.
För att göra detta så behöver du bygga mer och mer avancerade maskiner så du kan skicka det du samlar till rymden.
Noll koll men sådana här spel känns ibland som en avancerad cookiecklicker eller vad man ska säga.
Fabriken. Måste. Växa.
Lite rolig jämförelse med cookie-clicker, är ju ganska lätt att dra såna jämförelser till alla spel - ”vad är det för mening att skjuta ihjäl alla demoner, kan vi inte bara vara vänner allihop”
Det är mycket planerande innan man bygger fabriker, har man tillräckligt mycket råvaror att göra x antal järntackor som sedan smids till bultar, hur transporterar man produkt x och y för att sättas ihop till produkt z. Kan lätt bli överväldigande men jag tycker det är riktigt roligt. Kan rekommendera What Darren Plays på youtube, han har bra genomspelningar så kan du se hur det fungerar
Lite rolig jämförelse med cookie-clicker, är ju ganska lätt att dra såna jämförelser till alla spel - ”vad är det för mening att skjuta ihjäl alla demoner, kan vi inte bara vara vänner allihop”
Det är mycket planerande innan man bygger fabriker, har man tillräckligt mycket råvaror att göra x antal järntackor som sedan smids till bultar, hur transporterar man produkt x och y för att sättas ihop till produkt z. Kan lätt bli överväldigande men jag tycker det är riktigt roligt. Kan rekommendera What Darren Plays på youtube, han har bra genomspelningar så kan du se hur det fungerar
Tänkte mer att det ser ut som "gör en grej, kom sen på hur du snabbt gör flera sådana grejer, kom sen på hur du gör en grej son gör flera sådana grejer som kan göra flera grejer snabbare" osv
Fått för mig att det är cookie clicker
@anon_1399 Har du inte lirat Factorio?
Tänkte mer att det ser ut som "gör en grej, kom sen på hur du snabbt gör flera sådana grejer, kom sen på hur du gör en grej son gör flera sådana grejer som kan göra flera grejer snabbare" osv
Fått för mig att det är cookie clicker
Du har ju inte fel… =p
Nej det har jag inte spelat heller vad jag minns. Tror bara jag sett spelet. Vet vilket det är
Testa demot : https://store.steampowered.com/app/427520/Factorio/
Det sålde mig på spelet!
Testa demot : https://store.steampowered.com/app/427520/Factorio/
Det sålde mig på spelet!
Får göra det.
Funkar det bra på steam deck?
Får göra det.
Funkar det bra på steam deck?
Står att det är verifierat så gissar att det funkar, men hur bökigt det är med den kontroller istället för kb+m vet jag ej.
Jag har gjort en egen excel fil där jag matar in antal och typ av mines, smelters, constructors etc. Då har jag hela tiden koll på överskott/underskott.
Låter skittöntigt men jag tycker att det är riktigt kul att planera på det viset.
Ruskigt bra spel som utmanar på ett bra sätt med problemlösning, kreativitet, planeringsförmåga etc.
Spelade igenom detta med polarna när 0.8 kom och jag blev bara förbannad och upprörd varje gång vi körde. Så mycket QoL som saknas och saker som kunde göras så mycket bättre.
Factorio är det bättre spelet i genren och jag hoppas att fler ser det med tiden. Allt är inte bättre i 3d. Blir arg bara av att se namnet satisfactory. Trauma
osv.
Spelade igenom detta med polarna när 0.8 kom och jag blev bara förbannad och upprörd varje gång vi körde. Så mycket QoL som saknas och saker som kunde göras så mycket bättre.
Factorio är det bättre spelet i genren och jag hoppas att fler ser det med tiden. Allt är inte bättre i 3d. Blir arg bara av att se namnet satisfactory. Trauma
Jaha, Kan du lista alla dessa avsaknade QoL features som förstörde detta spelet för dig måntro?
Jaha, Kan du lista alla dessa avsaknade QoL features som förstörde detta spelet för dig måntro?
Önskar jag kunde länka till min steam review men den är tydligen borttagen. Snyggt.
Nu är det länge sedan jag spelade spelet så det är inte så färskt i minnet men blueprints var väldigt små, belts som inte ville fästas på rätt ställen så splitters inte fungerade med staplade band, att maskiner är så stora att det bara blir bökigt att bygga, tågstationen är ett perfekt exempel. Måste bygga en tågstation per grej man vill frakta... Minns inte varför men jag kunde inte få till det med flera olika råvaror som skulle lastas av i samma station av någon anledning. All terräng är bara ivägen så man bygger hellre sin fabrik i luften. Alla djur och skit var bara ivägen och gav INGET till upplevelsen. Att försöka komma åt nya resurser med tåg... Haha då måste du bygga någon gigantisk ramp över ett stort område för någon tyckte det var bra att designa en karta med enorma klipp väggar. Nä, detta var ingen höjdare i min mening.
Nej, allt av detta är inte QoL men några delar av det jag störde mig på. Nu står jag mig på att min recension på steam är borta också.
osv.