Du kan stänga av risken att dö helt i Dragon Age: The Veilguard

Medlem
Skrivet av dafuq:

Att ha många svårighetsgrader i spel kan leda till sämre balans eftersom utvecklarna måste fördela sina begränsade resurser över alla nivåer. Detta ökar komplexiteten och risken för misstag, vilket kan resultera i ojämn spelupplevelse.Mindre justeringar för en specifik nivå kan också oavsiktligt påverka andra nivåer negativt. Begränsning av antalet svårighetsgrader kan hjälpa till att säkerställa bättre balans och en bättre spelupplevelse.

IMO bättre att utvecklarna fokuserar på ett "story mode" och ett "normal mode", istället för att slänga in otestade svårighetsgrader som uppenbart inte alltid fungerar. Personligen föredrar jag en svårighetsgrad, som Elden Ring.. Känns så fuskigt att kunna sänka svårighetsgraden också.. Som i Baldurs Gate, du fastnar på en boss, vad är den enklaste lösningen? Jo Inställningar > ändra svårighetsgrad.

Att från företagets sida "balansera" en möjlighet att ställa in en parameter till odödlig är ju som att företaget skulle "balansera" för att folk kanske använder trainers eller andra "fusk". Tror du att detta är något de lägger någon direkt tid på ? Utöver den tid det tar att implementera den faktiska möjligheten att göra dessa inställningar i spelet ?

Utöver det hur mycket jobb tror du de behöver lägga ner för att "balansera" story-mode ? Jag vet inte säkert för jag tror inte jag provat någon gång men den nivån är ju som jag förstår det i stort sett menad så att i alla fall strider blir mer eller mindre triviala.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Ser att du inte har spelat första Dragon Age på något svårare än easy.

Bara spelat igenom Origins på normal svårighetsgrad och det var ju inte direkt speciellt utmanande jämfört med Souls.

Skrivet av dafuq:

Att ha många svårighetsgrader i spel kan leda till sämre balans eftersom utvecklarna måste fördela sina begränsade resurser över alla nivåer. Detta ökar komplexiteten och risken för misstag, vilket kan resultera i ojämn spelupplevelse.Mindre justeringar för en specifik nivå kan också oavsiktligt påverka andra nivåer negativt. Begränsning av antalet svårighetsgrader kan hjälpa till att säkerställa bättre balans och en bättre spelupplevelse.

Jag tänker som så att om man väljer en annan svårighetsgrad än Default, som spelet är designat för, så är det väl ganska vedertaget att man accepterar att spelet inte är helt balanserat.

Medlem

vad som störde mig mest var. Så det blir lättare att parera.. Är det ett action spel där vi måste göra attack och block manuellt? eller är det ett rollspel där karaktärens skicklighet är det som avgör?
Svårighetsgrader i sig är inget problem.
Sen kan det naturligtvis göras både bra och dåligt. Men tror inte det är vad som kommer vara det här spelets stora problem.

123
Skriv svar