Hur gammal var du 97-98?

Medlem

10-11 var jag då. Spelade i stort uteslutande Nintendo 64 dom åren.

Medlem

Jag var runt 23-24. Hade köpt senaste datorn -96 då Quake släpptes. Spelade nog inte väldigt mycket just då, det var mer IRC och irl-klubbliv just då. Men jag minns en bakfull dag när jag kom hem till kompisen Fredrik och han visade mig Half-Life. Nervigt med det långa introt och att man inte hade tillgång till vapen från början. Vad skulle hända?,

Minns också att han hade en ps1 och vi var några som satt i soffan med honom när han spelade, Silent Hill. Han var ganska lugn spelare men vi andra hade nerverna utanpå. Avskyr fortfarande zombiespel.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag fyllde 20år -97 (född 1977) 🙂

signatur

Man blir aldrig för gammal för att spela 🙂

Medlem

Jag var 6-7 år och hade aldrig spelat spel själv än.
Mitt enda spelminne från den tiden var med några klasskompisar när de körde antingen Warcraft eller Age of Empires.

Medlem

Jag var bara 1-2 år (96:a) så mycket av de spelen som kom ut då fick jag ta igen flera år senare

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag gick ut högstadiet 1998. Högstadieåren var mitt lågvattenmärke vad TV-spel beträffar. Jag jobbade extra och hade pengar, men mycket annat hände och mitt intresse nådde den lägsta punkten någonsin. Ändå köpte jag en Saturn, 96-97 tror jag det var, och en del spel. Att vara Sega-fanboy under dessa år var deprimerande i sig, så det kanske bidrog.

Spelåren 97-98 var således inga bra år för mig. Det är först efteråt som jag kommit att uppskatta en del av alla de fantastiska spel som släpptes då.

Haha, jag köpte också en Saturn. Jag skulle köpa en Playstation, men de var slut i butiken, så jag tog en Saturn istället. Inte mitt smartaste beslut, men jag hade kul med den konsolen också.

Medlem

Var 15-16 då. Första datorn(Med egna pengar) var bara 1 år ifrån. Spel PS1(också köpt med egna pengar) Såld min Sega + 32X(Lol hadde inga spel ti den). Nästan alla spel. Nintendon hadde jag sålt tidigare för att köpa sega spel. Så Final Fantasy 7 blev spelat och GTA, Battlestation mm.

Skägg.
10 Chambers

15-16, hade precis valt dator framför moppe och kunde äntligen börja lira pc hemma (var flitig bisittare hos vänner med datorer). Tiden fördelades över Quake, C&C, Winamp och IRC (irc.ludd.luth.se var hemmabasen men också quakenet, såklart).

signatur
Medlem

Född 1987 så 10-11 år.

Spelade huvudsakligen PS1 och PC hemma, men även en del N64 hos vänner. Kommer ihåg hur det i skolan nästan kunde bli slagsmål mellan Playstation- och Nintendolägret i de hetsiga diskussionerna kring vilken platform som var bäst.

Medlem

Jag var 18 år 1997 (född 1979). Perfekt ålder för att spela tv-spel tycks det, för många av mina favoritspel släpptes just 1997, framförallt Final Fantasy VII som fortfarande är det bästa spelet som har gjorts, enligt mig.

12
Skriv svar