Tidernas spelår – Bronsmatch
Första medaljen delas ut. Även om 2002 segrar över 2000 har vi två vinnare.
Jag spelade på Dreamcast år 2000 och det var ett galet år. Sega satsade verkligen allt. Jag menar:

2002 känns ändå värdigt.
BF 1942, Halo, Jedi Outcast och Morrowind utgör alla en del av de glada tonåren för mig. Warcraft 3 testade jag på vid något läge, men har faktiskt ganska nyligen utvecklat en genuin uppskattning för spelet.
Det är ett väldigt bra spelår men jag tycker 2000 är snäppet bättre med Heroes 3, Deus Ex, Diablo II, BG2, NOLF, Thief II, RA2.
Jag spelade på Dreamcast år 2000 och det var ett galet år. Sega satsade verkligen allt. Jag menar:
https://i.imgur.com/MaBL1wK.png
Sjukt att allt det där släpptes 2000. Sorgligt att det ändå inte gick bättre
Kan inte fatta att både 1997 och 1998 blev utslaget för dessa två. Pest eller kolera; fick bli 2000. 😡😁
Rättelse; såg inte det var bronsmatch! Världsordningen är återställd; jag är inte bättre än att erkänna när jag gjort fel, så låter orginalet vara kvar i posten! 😆😆
Det blev dom inte.
Haha, du uppdaterade ditt inlägg samtidig som jag tryckte citera antar jag 🤣🤣
Ad hoc addendum
Trodde nog att 2002 skulle ta hem hela skiten helt ärligt. Varje gång jag tittar över en lista på spel som släpptes 2002 slås jag över hur MÅNGA ikoniska spel som ändå kom då. Bara det faktum att fyra olika spelserier som blivit älskade under åren tog sin början här säger ju ett och annat. (Tänker på Halo, Splinter cell, Ratchet and Clank, och Kingdom Hearts). Sen har vi andra spel som av många anses vara de bästa i sin serier som kom här (tänker på Resident Evil Remake och GTA: Vice City).
Lite smått chockad över att 2002 inte körde över 1997 (som bärs på axlarna av FFVII) men tänker att det MÅSTE slå 2000 ändå eller?
Heja Blåvitt
https://i.imgur.com/MaBL1wK.png
Sega satsade verkligen på spel som typ ingen vet vilka det är... kanske tre spel där är kända.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Baldur's Gate II: Shadows of Amn och Diablo II Ground Control, Icewind Dale, Dues Ex, Red Alert 2, Soldier of Fortune, Escape from Monkey Island, Sacrifice, Mechwarrior 4, Thief 2, Dead or alive 2, Homeworld Cataclysm. Legend of Dragoon.
Så 2000 för mig:D Men nästa omröstning är typ omöjlig för mig.
Trodde nog att 2002 skulle ta hem hela skiten helt ärligt. Varje gång jag tittar över en lista på spel som släpptes 2002 slås jag över hur MÅNGA ikoniska spel som ändå kom då. Bara det faktum att fyra olika spelserier som blivit älskade under åren tog sin början här säger ju ett och annat. (Tänker på Halo, Splinter cell, Ratchet and Clank, och Kingdom Hearts). Sen har vi andra spel som av många anses vara de bästa i sin serier som kom här (tänker på Resident Evil Remake och GTA: Vice City).
Lite smått chockad över att 2002 inte körde över 1997 (som bärs på axlarna av FFVII) men tänker att det MÅSTE slå 2000 ändå eller?
1997 Har
Age of Empires
Carmageddon
Quake 2
GTA
FF7
Riven
Golden Eye
Dark Forces 2
The Curse of Moneky island
Turok
Gran Turismo
Oddworld
Blood
Wing commander
Shadow warrior
Grandia
och mer.
Så det finns mycket mer än bara FF7 även fast det är ett bra spel.
Sega satsade verkligen på spel som typ ingen vet vilka det är... kanske tre spel där är kända.
De är inte kända därför att de släpptes till en konsol som ingen köpte. Riktigt bra spel likafullt (och som synes inte bara Segas).